۸۳۲۷۶۸
۱۵ نظر
۵۰۱۳
۱۵ نظر
۵۰۱۳
پ

خودروسازان از جیب مردم هزینه می‌کنند

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از آشفتگی بازار ناشی از سوءمدیریت است، گفت: هزینه سربار در خودروسازی‌ها بالاست و این هزینه از جیب مردم پرداخت می‌شود.

خبرگزاری مهر: محمد عزیزی در تبیین چرایی وضعیت کنونی بازار خودرو گفت: بخشی از آشفتگی بازار به علت سوء مدیریت خودروسازان است.

وی با بیان اینکه هزینه سربار یکی از عوامل تعیین کننده هزینه تمام شده خودرو است، خاطر نشان کرد: این هزینه را در حال حاضر مردم می‌دهند. متاسفانه به علت تورم نیرو، منابع انسانی، هیئت مدیره ها، شرکت‌های زیان ده، هزینه سربار خودروسازان بالاست.

خودروسازان از جیب مردم هزینه می‌کنند

عزیزی گفت: در حال حاضر شرکت‌های در زیرمجموعه دو خودروساز وجود دارد که هیچ کاری نمی‌کنند، ولی اعضای هیئت مدیره دارند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به دخالت وزارت صنعت در صنعت خودروسازی تصریح کرد: دخالت دولت در صنعت خودرو و حمایت از آن‌ها موجب شده تا کار خراب شود.

وی ضمن انتقاد از رفتار دوگانه وزارت صنعت در برخورد با دو خودروساز گفت: چرا این وزارت خانه به خود اجازه می‌دهد که در یک سال چندین بار مدیرعامل یک خودروسازی را تغییر دهد، درحالی که دیگر مدیرعامل خودروساز بزرگ کشور چندین سال است که بدون تغییر مانده است.

عزیزی با بیان اینکه مدیران خودروسازی برای ماندن در قدرت از جیب مردم هزینه می‌کنند، گفت: ساختار و نحوه مدیریت خودروسازی کشور دچار ایراد است که بایستی تغییر کند.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تحریم‌ها به خوبی نشان داد که خودروسازی کشور به شدت به خارج از کشور و قطعات وارداتی وابسته است. این به معنای آن است که ما مونتاژکار هستیم و هنوز قادر به تولید خودرو ملی براساس توان داخل نیستیم.

وی لغو ممنوعیت واردات خودرو را یکی دیگر از راه حل‌ها دانست و گفت: خودروساز به هر قیمتی که دلشان می‌خواهد قیمت خودرو را افزایش می‌دهند، مگر این که واردات خودرو به کشور با تعرفه منطقی باز شود.

عزیزی با طرح این سوال که چرا فقط خودروسازان داخلی زیان ده عمل می‌کنند در حالی که خودروسازان بخش خصوصی این شرایط را ندارند، گفت: چرا باید منابع عظیم بانکی صرف این دو خودروساز بزرگ شود که کیفیت تولیداتشان به نسبت دیگر خودرو‌های جهانی بسیار پایین‌تر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای خودشان توی اروپا کاخ درست کرده اند .
      پولش از جیب مردم زجر کشیده می باشد .

    • سخن کو از سر اندیشه ناید نوشتن را و گفتن را نشاید

      آهای سانسورچی منتشرکن چون نه فحشی دادم نه اتهامی زدم نه افترا فقط یه نظره اگه منتشر نکنی یعنی خودتون دوست دارید مردم برن تو رادیوفردا وبی بی سی و....نظر بدن من بیشتر عمرم را در قبل ازانقلاب زندگی کردم قبل انقلاب چند کارخانه خودروسازی داشتیم که همه به معنای واقعی خصوصی بودن،ایران ناسیونال که برادران خیامی تاسیس کردن وسواری و وانت وکامیونت تولیدمیکرد،ژیان که درهمین کارخانه سایپا تولیدمیشد،وآریا وشاهین وجیپ که درکارخانه پارس خودرو فعلی تولید میشد،درتمام این کارخانه ها کارگران ایرانی مشغول کاربودند وبا وجود اینکه واردات خودروهای روز دنیا از ژاپن واروپا وآمریکا آزادبود وخودروهای خارجی به محض تولید در ایران هم موجود بودند ولی اصلا به تولید کارخانه های داخلی وکارگران ایرانی ضربه ای نمیخورد،دقت کنید هموطنان ضربه نمیخورد وآنها همچنان باسود منصفانه تولید میکردند واصلا هم اینطور نبودکه شب بخوابی صبح پاشی ببینی قیمت ماشین۱۵میلیون رفته روش،هر ایرانی با هربودجه میتونست انتخاب کنه که فرضا۱خودروژیان بخره یایک خودروکادیلاک،حالا سؤال من از رییس جمهمور ووزیر محترم اینه که آقایان چرا اونها بهانه های شمارو نمیاوردن که میگید اگه واردات خودروآزادبشه ۷۰۰هزارکارگرشاغل درصنعت خودروسازی داخلی بیکارمیشن؟!خوب اون موقع اونها چکار میکردن که این اتفاق نمیوفتاد؟تازه کارخانه ها دولتی هم نبود خصوصی بود،مگه اون آدمها ازفضا اومده بودن؟ منافعتون نمیزاره همه میدونن دولت هم دستش توجیب خودروساز داخلیه وبخش خصوصی هم وجود نداره پس اینهاهم هرجور بخوان میتازوننن واجحاف میکنن شب میخوابیم صبح بلندمیشین۱۵میلیون گرون میکنن خودرو روکجای دنیا اینجوریه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ممنون ،واقعا درست میگید وحق با شماست

      • محمد مهدی عسکری

        تمام حرفات درسته برادر. خیر ندیده ها خائن به مملکت زیاد داریم عزیز هم داخلی هم خارجی وگرنه این مملکت الان تو آسیا اول بود حداقلش.

    • سلطان

      دزدها

    • بدون نام

      فقط خودروسازان ازجیب ملت خرج میکنن،..

    • بدون نام

      بخدا این ملت کج فهمن یا نفهمن نمیدونم چرا اینجوریه کشورای دیگه اگه چیزی گرون بشه نمیخرن تا رو دست دولت و مغازه دار باد کنه اما تو ایران برعکس هرچی گرونتر بیشتر میخرن. میگن خوبه گرونتر نشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر راست میگین خودرو های خارجی وارد میکردند خود به خود خودروهای داخلی قیمت شان پایین می آمد
        دیگه این همه معطلی برای چیه

    • بدون نام

      تنها و تنها چاره اینه که مردم خرید خودرو داخلی رو تحریم کنند

    • بدون نام

      پرایددربازار۴۸تومان؟!

    • پژغون

      یک فرغون که یک آرمیچر روی آن بسته شده با نام تجاری پرایغون به مبلغ 50 میلیون

    • بدون نام

      خیلی با هوشند تازه فهمیدند خودرو سازان سو مدیریت دارند تا تعرفه وارات خودرو صفر نشود مشکل حل نخواهد شد

    • ،amin

      خودروسازها از آبشخور دولت آب میخورن اگه راست میگن تعرفه واردات خودرو رو آزاد کنن و کم کن تا خودروهای خوب خارجی وارد وارد بشه تا معلوم هیچکس سراغ این فورغون سازها نمیره و به زمین گرم میخورن ان شا الله هرچی پول از مردم بدبخت خوردین خرج دوا درمون خودتونو زن بچه هاتون بشه

    • بدون نام

      مردم را بیچاره کردید جوانان را بد بخت کردید شماها فقط برای ملت غم و غصه آوردید به ایران عزیز

    • بدون نام

      چشم مردم بینا!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج