جاباما
۸۳۳۰۴۶
۹ نظر
۷۲۴۶
۹ نظر
۷۲۴۶
پ

۱۰ فیلم عالی، پیشنهاد برای عشق ماشین‌ها

همیشه فیلم‌هایی که با محوریت ماشین‌ها و مسابقات میان خودرو‌های هیجان انگیز ساخته می‌شود، مخاطبان زیادی را به خود اختصاص می‌دهند. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا لیستی از بهترین فیلم‌ها بر اساس خودرو‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

برترین ها: هیچ چیز هیجان‌انگیزتر از تماشای فیلمی با تعقیب و گریز ماشین‌ها با سرعتی بالا نیست. مخصوصا اگر آن فیلم با یک تصادف دیدنی و جذاب به پایان برسد. فیلم‌های نظیر «سریع و خشن» هیچ‌گاه از خاطر طرفداران ژانر اکشن فراموش نخواهد شد.

همیشه فیلم‌هایی که با محوریت ماشین‌ها و مسابقات میان خودروهای هیجان انگیز ساخته می‌شود، مخاطبان زیادی را به خود اختصاص می‌دهند. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا لیستی از بهترین فیلم‌ها بر اساس خودروها را مورد بررسی قرار دهیم. امتیازدهی این فیلم‌ها با توجه به امتیاز ثبت شده در سایت‌های Metacritic و IMDb انجام شده‌اند.

۱۰- ماشین‌ها (Cars) ساخته شده در سال ۲۰۰۶

امتیاز متاکریتیک: ۷۳

۱۰ فیلم عالی، پیشنهاد برای عشق ماشین‌ها


ما در انیمیشن زبای ماشین‌ها که ساخته کمپانی بزرگ پیکسار است، داستان ماشین مسابقه‌ای به نام لایتینگ مك‌‌كوئین را شاهد هستیم که بر اثر اتفاقاتی که در داستان این انیمیشن روایت می‌شود، معنای خانواده و زندگی را درک می‌کند. نکته قابل توجه در انیمیشن ماشین‌ها، شبیه بودن اتومبیل‌ها به انسان‌ها و سبک زندگی آنها است، به‌صورتی که ماشین‌ها چشم و دهان دارند و با یکدیگر صحبت می‌کنند و حتی از خود احساسات جالبی نشان می‌دهند.

۹- شغل ایتالیایی (The Italian Job) ساخته شده در سال ۱۹۶۹

۷.۴ :امتیاز IMDb

۱۰ فیلم عالی، پیشنهاد برای عشق ماشین‌ها


نسخه اصلی این فیلم در سال ۱۹۶۹ توسط مایکل کین به عنوان کارگردان ساخته و اکران شد که با استقبال خوبی از طرف تماشاگران روبه‌رو شد. با این وجود تعداد زیادی از مخاطبان سینما، با نسخه سال ۲۰۰۳ این فیلم به کارگردانی اف. گری گری و با بازی ستارگانی همانند مارک والبرگ، چارلیز ترون، جیسون استاتهام و ادوارد نورتون آشنا هستند. روایت داستان در شغل ایتالیایی به این صورت است که گروهی از سارقان حرفه‌ای تصمیم می‌گیرند یک محموله طلا را در خیابان تورین با ایجاد ترافیک سرقت کنند.

۸ - تاکر: مرد و رویای او (Tucker: The Man and His Dream) ساخته شده در سال ۱۹۸۸

امتیاز متاکریتیک:۷۴

۱۰ فیلم عالی، پیشنهاد برای عشق ماشین‌ها

این فیلم تحسین شده به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا، داستان زندگی پرستون تاکر، یک طراح خودرو با تفکری بلند پروازانه که آقای جف بریجز به جای این فرد ایفای نقش می‌کند به تصویر می‌کشد. پرستون فردی است که دارای یک ایده انقلابی برای ساخت خودرو بود. حتی بزرگترین چالش فکری او مربوط به طراحی یک ماشین نمی‌شد. پرستون در حقیقت به صنعت خودکار در ماشین سازی فکر می‌کرد.

۷ - بولیت (Bullitt) ساخته شده در سال ۱۹۶۸

۷.۵ :امتیاز IMDb

۱۰ فیلم عالی، پیشنهاد برای عشق ماشین‌ها

بولیت فیلمی است با صحنه‌هایی پر از تعقیب و گریزهای هیجان انگیز و نفس‌گیر در تپه‌های شهر که به کارگردانی پیتر یاتس و بازی بسیار خوب استیو مک‌کوئین معروف که در نقش کارگاهی به نام بولیت در شهر سانفرانسیسکو واقع در ایالت متحده آمریکا ایفای نقش می‌کند. داستان بولیت از این قرار است که یک‌دسته از جنایتکاران شهر فردی را به طور مرموز به قتل رسانده‌اند. داستان از آن‌جایی جالب می‌شود که فرد به قتل رسیده، شاهدی بوده که توسط کارآگاه فیلم محافظت می‌شد.

۶ - راش (Rush) ساخته شده در سال ۲۰۱۳

امتیاز متاکریتیک: ۷۵

۱۰ فیلم عالی، پیشنهاد برای عشق ماشین‌ها
در فیلم راش هنرمندان مشهوری از جمله کریس همسورث و دنیل برول ایفای نقش کرده‌اند. روایت فیلم راش بر گرفته شده از یک داستان کاملا واقعی است که در سال ۱۹۷۶ رخ می‌دهد. در واقع داستان این فیلم قهرمان فرمول یک یعنی نیکی لاودا را در یک تصادف هولناک نشان می‌دهد که تا سر حد مرگ پیش می‌رود، اما پس از گذشت چند هفته به میادین باز می‌گردد تا رقیب سرسخت خود را شکست دهد.

۵ - مکس دیوانه: جنگجوی جاده (Mad Max 2: The Road Warrior) ساخته شده در سال ۱۹۸۲

امتیاز متاکریتیک: ۷۶

۱۰ فیلم عالی، پیشنهاد برای عشق ماشین‌ها

دنباله فیلم زیبای Mad Max که با نام The Road Warrior رونمایی شد، در یک جهان خیالی با اتفاقات آخرالزمانی جریان داشت. در این فیلم شاهد همکاری همان مکس دوست‌داشتنی با اعضای یک گروه کوچک هستیم که قصد مبارزه با راهزن‌ها را داشتند. کارگردانی این فیلم برعهده آقای جرج میلر بود و مل گیبسون معروف هم در آن ایفای نقش می‌کرد. همچنین این فیلم دارای صحنه‌های اکشن و گاهی هم دلخراش همراه بود که به شهرت کمک زیادی کرد.

۴ - دوئل (Duel) ساخته شده در سال ۱۹۷۱

۷.۷ :امتیاز IMDb

۱۰ فیلم عالی، پیشنهاد برای عشق ماشین‌ها

این فیلم فوق العاده مهیج، میان اهالی سینما شناخته شده نیست، اما تریلر آن به شدت دیوانه‌کننده است. داستان از این قرار است که مردی در حال رانندگی در یک بیابان خشک برای قرار ملاقاتی کاری است وخود را در تیررس یک راننده کامیون پیدا می‌کند که برای کشتن او از هیچ تعقیب و گریزی دریغ نمی‌کند. نکته مورد توجه در اینجا، ساخت این فیلم توسط استیون اسپیلبرگ است.

۳ - ضد مرگ (Death Proof) ساخته شده در سال ۲۰۰۷

امتیاز متاکریتیک: ۷۷

۱۰ فیلم عالی، پیشنهاد برای عشق ماشین‌ها

یکی دیگر از فیلم‌های برتر این لیست مربوط به فیلم سینمایی ضدمرگ است. ضدمرگ در سال ۲۰۰۷ توسط تارانتینو ساخته شده است و روایت داستان زندگی فردی به‌نام مایک است که کارش تعقیب و کشتن گروهی از زنان مورد نظر در شهر است. او با ماشین زیبای خود که لقب مخوف Death Proof را به آن داده است مقتولین را به قتل می‌رساند. در رابطه با این فیلم باید بگوییم که کورت راسل وظیفه بازی در نقش مایک را دارد که به خوبی از عهده آن برآمده است.

۲ - درایو (Drive) ساخته شده در سال ۲۰۱۱

۱۰ فیلم عالی، پیشنهاد برای عشق ماشین‌ها

فیلم درایو با بازی ستاره هالیوود رایان گاسلینگ یکی از بهترین‌ها در این لیست است. داستان فیلم مربوط به مردی می‌شود که شغل اصلی‌اش رانندگی است و به صورت قاچاقی کار در سطح شهر می‌کند. همه چیز در فیلم خوب پیش می‌رود تا زمانی‌که او هدف افراد خلافکاری در شهر لس آنجلس قرار می‌گیرد، او تهدید می‌شود فقط به دلیل این‌که او قبول کرده که به یکی از همسایگان خود کمک کند. رابطه شخصیت اصلی فیلم و همسایه خود، یکی از نقاط قابل توجه فیلم درایو است.

۱- مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) ساخته شده در سال ۲۰۱۵

امتیاز متاکریتیک: ۹۰

۱۰ فیلم عالی، پیشنهاد برای عشق ماشین‌ها

خب می‌رسیم به فیلم سینمایی Mad Max: Fury Road که به عنوان بهترین فیلم در این لیست انتخاب می‌شود. در این فیلم تام هاردی در نقش شخصیت مکس ظاهر می‌شود و به فیوروسا با بازی چارلیز ترون و گروهی از زنان که توسط رهبری شرور به نام ایمورتان جو به بردگی گرفته شده‌اند، کمک می‌کند. این فیلم جوایز زیادی دریافت کرده و نمره ۹۰ عالی در متاکریتیک را ثبت کرده است.

منبع: gamespot

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیبی درایور ( Baby Driver) رو ننوشتین. فوق العادس حتما پیشنهاد میکنم ببینید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به شدت تایید میشه

    • بیگدلی

      فیلم‌مگس‌دیوانه‌خیلی‌قشنگه

    • سام

      ممنون بابت زحمتتون
      ولی فکر کنم کسی که این لیست رو تهیه کرده از اصلی ترین فیلم یعنی FAST AND FURIOUS غافل شده
      اصلا این لیست بدون این فیلم معنی نداره عزیزم

    • بدون نام

      fast and furious?

    • سکینه

      سریع و خشن پس کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • k

      بیبی درایور رو چرا نذاشتین با بازی عالی انسل الگورت

    • hamid

      کو پ need for speed

    • رضا

      tokyo drift #1

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج