۸۳۳۰۸۰
۱۹ نظر
۵۰۱۱
۱۹ نظر
۵۰۱۱
پ

احمد توکلی: تحریم نبودیم، FATF را نمی‌پذیرفتیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اعضای مجمع در حال اظهار نظر درباره FATF هستند و تصمیمات با توجه به این است که پذیرفتن یا عدم پذیرش آن چه تاثیری بر مشکلات دارد.

الف نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اعضای مجمع در حال اظهار نظر درباره FATF هستند و تصمیمات با توجه به این است که پذیرفتن یا عدم پذیرش آن چه تاثیری بر مشکلات دارد.

احمد توکلی در برنامه در گفتگو با «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو با در مورد بررسی FATF و با در مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیچیدگی در ابعاد FATF را عامل به تعویق افتادن تصمیم گیری در مورد آن دانست و گفت: نتایج این تصمیم گیری بسیار مهم است به همین دلیل همه به دنبال اظهار نظر هستند. در جلسه اول، از نفراتی که نسبت به این موضوع اظهار نظر می‌کردند، ۱۸ نفر باقی مانده بودند که موکول به جلسه دیگری شد.

وی افزود: در عین حال در جلسه‌ای که دوباره تشکیل دادیم، عده‌ای می‌خواستند برای بار دوم نیز صحبت کنند و ثبت نام کردند و با وجود اینکه جلسه سه ساعت به طول انجامید، اما باز هم ۱۲ نفر باقی ماندند. در این جلسه رای گرفته شد مبنی بر اینکه بر کفایت مذاکرات قائل هستیم یا بحث را ادامه دهیم؛ ولی جلسه به کفایت مذاکرات رای نداد و با وجود این همه صحبت، اعضا به دنبال شنیدن حرف نویی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حساسیت این موضوع بر این است که شرایط با دشمنی‌ها، ناتوانایی‌ها و بی‌عرضگی‌های داخلی، بر مردم سخت شده و می‌خواهیم راهی که انتخاب می‌کنیم که این سختی را بیشتر نکند.

وی با بیان اینکه اعضای مجمع بر چند مورد دیدگاه مشترکی دارند، عنوان کرد: همه بر این قائل هستند که اگر ما هیچ مشکلی نداشتیم، در تحریم نبودیم، مردم ما مرفه بودند، در حوزه اشتغال و توزیع درآمد از وضعیت خوبی برخوردار بودیم، احتمالا FATF را نمی‌پذیرفتیم، چون اشکالاتی دارد که استقلال داخلی را از بین می برد.

توکلی ادامه داد: اشتراک دیگر این است که مردم در اثر سو مدیریت، ضعف تدبیر، شیوع فساد و همچنین فشار ظالمانه بیرونی، وضعشان خوب نیست و به وضعیت موجود معترض هستند. تصمیمی که ما می‌گیریم با توجه به این است که آیا به مردم فشاری اضافه می‌کند و یا خیر. اینجا بحث است که آیا پذیرفتن FATF مشکلات را کم می‌کند و یا نپذیرفتن آن و باید این را روشن کنیم و همچنان اعضای مجمع در حال اظهار نظر در این باره هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برجام و شانه خالی کردن آمریکا از آن و عدم اجرای تعهدات توسط اروپایی ها، متذکر شد: اکنون اروپا، اینستکس را معرفی کرده که به جای پول نفت به ما دارو و غذا می‌دهند و این تحقیر آمیز است؛ از طرفی در همین زمینه مباحث موشکی و حقوق بشر را هم مطرح می‌کنند و به دنبال بهانه‌های دیگر برای اعمال فشار بیشتر بر ما هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توجبه خوبیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم از پولشویی خسته شدند باید سریعا تصویب شود

      • بدون نام

        از اینکه مردم عادی ایران در مسائل مختلف چه اقتصادی و اجتماعی،اعتیاد وخانواده گرفتار شده اند همه حتی مسولین میدانند، متاسفانه بخاطر مسائل سیاسی دولتمردان ایران آنقدر که به فکر کشور های دیگر هستند بفکر مردم ایران نیست، درکنار این اختلاس های میلیاردی پارتی بازی و گم شدن دکل نفتی هم هست که بیت المال آشکار از بین می‌رود با اعدام چندین نفر مشگل حل نمیکنه،مردم ایران اصلا شادی و نشاط رفته، ترا خدا قسم به مردم ایران فکر کنید اینهمه کشور های دیگر اولیه قرار ندهید

    • بی نام

      با زورگو باید مثل خودش برخورد کرد

      پاسخ ها

      • فرزان

        قدیما میگفتن زورت به درخت نمیرسه زیر سایش بشین !

    • بدون نام

      همه تون خيالتون جمع هست اگه امضا نكنيد كوچكترين فشاري روتون وارد نميشه تازه بعضيا كه كاسب تحريمن با امضا نشدن لوايح دلارها و خونه ها و ماشيناشون چند برابر ميشه
      پس امضا نميكنيد

    • بدون نام

      انتخاب خودمونه. خود کرده را تدبیر نیست. ردش کنید . گور پدر مردم.

    • دریا

      آره گلم بپذیرین بیش از این بدبخت نشن مردم...به شماها که چیزی نمیشه

    • بدون نام

      اگر دایی من زن بود صداش میکردم خاله

    • رضا هوشمند اصل

      دکتر دوباره پیدات شد
      دکتر چیزی شنیدی
      دکتر آنقدر شور بود که آشپز هم فهمید
      دکتر سمت اجرایی شماچیست؟
      دکتر خسته نشدید؟
      دکتر گوشت کیلو چند است؟
      دکتر چند سال تو مجلس بودی برای پابرهنه ها چه کردید؟
      دکترای جنابعالی در چه زمینه ایست؟ از کدام دانشگاه است؟
      نکند انگلیسی باشد!!!
      سانسور نفرمایید،که ملت بداند،با چه اعوجبه های سرکاردارند!!!

    • هم وطن

      نپذیرفتن قطعا مشکلات فعلی رو بیشتر خواهد کرد.

    • بدون نام

      امریکاهیچ غلطی نمی تواند ببکند

    • بدون نام

      اقای توکلی دست دست کردن غیر از اینکه اوضاع را بدتر میکنه سودی نداره . همه متفق القول اهل انتقاد و شعار و وعده توخالی هستن . ی روز با اعضا مجمع برای خرید اجناس به بازار برید و توی جامعه تاب بخورید ببینید چقدر اوضاع خطزناکه و ناامیدی در جامعه بیداد میکنه

    • بدون نام

      کشور بدون مردم ارزشی نداره . اگر جنگ بشه چحوری میخواهید جلوی دشمن بایستید

    • بدون نام

      احه همتون می گفتین تحریم کارساز نیست و ترامپ غلط می کند یادتون رفت می گفتین ترامپ تاجره و از سیاست چیزی حالیش نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!چی شد اون غبغبه و کبکبه تون!!!!!!!!!از این جا پی توان برد که دردریا چه طوفان است مملکت رو سپردیم دست کیا !!!!!!!!!

    • محمد

      شما که نمی‌توانید یه تحریم رو تاب بیارید، چه طور ادعا میکنید که استقلال دارید.

    • بدون نام

      أقای توکلی خیلی انتظار می رود که شما از حقوق معلولین مظلوم بهزیستی دفاع کنید که وراهکاردهید با ماهی 100 وهشت تومن چقدر شکنجه روحی وروانی ازفقرشدید دست وپنجه نرم میکنند وچطوربا حداکثر 8 میلیون تومن صاحب خانه شوند؟

    • بدون نام

      آقای توکلی نمیتونی صحبت کنی وقتی صحبت میکنی اعصاب ادم داغون میشه اینقدر من من میکنی .کشور مسولین جوان وتوانا نیاز داره همتون پیر شدین ول کنید کشورو

    • بدون نام

      بابا صد به بالا کشور های دیگر عضو هستند کشور ما از چی می ترسد که عضو نشه لابد خبریه دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج