۸۳۳۱۴۴
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

پاکستان: به تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذاریم

وزیر امور خارجه پاکستان بار دیگر حمله تروریستی زاهدان را محکوم و تاکید کرد که اسلام آباد به حق حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام می گذارد.

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه پاکستان بار دیگر حمله تروریستی زاهدان را محکوم و تاکید کرد که اسلام آباد به حق حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام می گذارد.

«شاه محمود قریشی» روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی سعودی در اسلام آباد و در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درخصوص مواضع ایران پس از حمله تروریستی اخیر در جاده خاش-زاهدان، گفت: ما به شدت نسبت به این حادثه ناراحت هستیم و آن را قویا محکوم می کنیم.

وی با اشاره به گفت وگوی تلفنی روز گذشته خود با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، افزود: من به همتای ایرانی خودم اطمینان دادم که پاکستان همواره چنین اقدامات را رد و آن را محکوم می کند.

قریشی تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران همسایه پاکستان است و ما هرگز هیچ مشکلی برای همسایه خود ایجاد نمی کنیم.

وی افزود، پاکستان به حق حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام می گذارد و ما اطمینان داریم که ایران نیز همین سیاست را در قبال ما دارد.

وزیر خارجه پاکستان خاطر نشان ساخت، اگر مسائلی وجود داشته باشد ما می توانیم با بحث و همکاری به آن بپردازیم، اگر شواهدی (درخصوص حمله زاهدان) نیز باشد ما آماده ایم تا در صورت مطرح شدن آن همکاری مفید انجام دهیم.

وی افزود، ایران و پاکستان با چنین مسائلی در گذشته نیز روبرو بوده و با کمک و همکاری دوجانبه این مسائل را حل کرده و ما در آینده نیز این روند را ادامه خواهیم داد.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان روز گذشته در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف از اعزام یک هیئت تخصصی برای گفت و گو با مقامات کشورمان درباره حادثه تروریستی اخیر خبر داد.

در پی حادثه تروریستی ۲۴ بهمن ماه در جاده خاش - زاهدان که منجر به شهادت ۲۷ نفر از مرزبانان سپاه پاسداران و زحمی شدن ۱۲ نفر شد، خانم رفعت مسعود سفیر پاکستان توسط دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لاکی لوچیانو

      پاکستانم دیگه برامون شاخ شد البته وقتی با عربستان قرداد ۲۰ میلیارد دلاری میبندن همین میشه اون وقت همه میترسن 1 دلار سمت ایران بیارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غلط کردی دروغگوی سعودی

    • هادی

      وقتی دشمن زیاد داریم نتیجه آن این اتفاقات ناخوشایند است.

    • بدون نام

      سیاست صداقت رابرنمی تابد دروغ شاخدار وزیر خارجه پاکستان یا سران اقلیم کردستان عراق را دیگر کسی باورنمی کند رودرروازاحترام میگویند ولی پلید ترین انسانهای روی زمین که ضدانقلاب وترویستهای تکفیری اند دراین دو کشور ومنطقه هستند وازآنها حمایت سیاسی مالی وفرهنگی میکنند سپاه سرافراز نبایدمنتظر اقدام دیگران باشد وباید باکسب مجوز از ولی امر مسلمین دشمنان داخلی خارج فعال را در هرجا هستند هدف قراردهد ونابود نماید پشتیبان هرگلوله که به سمت دشمن رها شود ملتی بزرگ است

    • نکته سنج

      احترام نءدارید چه غلطی می توانید بکنید شما یک بار در جریان پناه دادن منافقین ضرب شصت فرزندان ایران رادیده اید اگر اراده کنیم نه نوکر می ماند ونه ارباب حالا برو به اربابت بن سلمان برس شما ها پست واسیر دلار های سعودی هستید ولی صولت حیدری را هنوز ندیده اید که از کرده خود مثل سگ پشیمان می شوید نامسلمانهای منحرف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر اراده کنیم!

    • مردمی

      البته گروههای وابسته به عربستان هر کاری می تونند بکنند چون از عربستان پول گرفته اید

    • بدون نام

      وظیفتونه که به ما احترام بذارید چون ما وارث غنی ترین تمدنی هستیم که جهان به خود دیده. ما نژاد برتر هستیم. ما هزاران سال ابرقدرت جهان بودیم و همه دنیا باید به ما احترام بذاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج