۸۳۳۱۴۵
۳ نظر
۵۰۱۴
۳ نظر
۵۰۱۴
پ

۵۷ درصد ایرانیان فعالیت فیزیکی کافی ندارند

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۷ درصد مردم ایرانی فعالیت فیزیکی کافی ندارند. بیش از یک چهارم جمعیت چاق هستند، حدود ۳۰ درصد فشار خون دارند. ۲۵ درصد گرفتار چربی خون هستند و سالانه ۳۰۰ هزار نفر در کشور بر اثر بیماریهای غیرواگیر می میرند.

خبرگزاری ایرنا: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۷ درصد مردم ایرانی فعالیت فیزیکی کافی ندارند. بیش از یک چهارم جمعیت چاق هستند، حدود ۳۰ درصد فشار خون دارند. ۲۵ درصد گرفتار چربی خون هستند و سالانه ۳۰۰ هزار نفر در کشور بر اثر بیماریهای غیرواگیر می میرند.

محمد باقر لار یجانی روز دوشنبه در همایش کشوری دیابت، افزود: دیابت پنجمین علت مرگ و میر در کشور است و ۱۰درصد مردم ایرانی به دیابت مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه دیابت در نقاط مرکزی کشور شیوع بالاتری دارد، اظهار داشت: دیابت در افراد بالای ۵۰ سال بالا است. ۵۰ درصد این افراد یا دیابت دارند یا زمینه ابتلا به این بیماری در آنها وجود دارد.

متخصص غدد ادامه داد: حدود ۱۰درصد هزینه‌های بهداشتی و درمانی کشور صرف دیابت و هزینه‌های ناشی از آن می‌شود و در تهران به دلیل افزایش آگاهی بهبود رتبه در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری داشته‌ایم البته در برخی مناطق تهران مانند منطقه ۱۲، ۱۶ و ۲۰ بیشترین مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی که دیابت می‌تواند زمینه آن باشد وجود دارد.

لاریجانی اضافه کرد: شرایط کشور به لحاظ شیوع بیماریهای غیرواگیر از جمله دیابت خوب نیست و برخی از استانها وضع بسیار نامطلوبی دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: بر اساس تعهد جهانی در جهت کنترل بیماری‌های غیرواگیر اقدامات زیادی انجام داده است و در سطح وزارت بهداشت هماهنگی‌های خوبی صورت گرفته، ولی فقط این وزارتخانه نمی‌تواند نتایج موثری را به همراه داشته باشد.

این پزشک افزود: سند ملی در این زمینه در شورای عالی سلامت تصویب شد و رئیس‌ جمهوری نیز متعهد برای ادامه مسیر در این زمینه است. مهار افزایش دیابت و چاقی از هدف‌های سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه کشور ما رتبه نخست منطقه و رتبه دوم جهان را برای کنترل بیماری‌های غیرواگیر کسب کرده است و تلاش می‌ کنیم موفقیت‌های بیشتری در این زمینه حاصل شود.

60 درصد مراجعه کنندگان به مراکز دیالیز، دیابتی هستند

فاطمه هاشمی، رئیس بنیاد بیماریهای خاص نیز در این همایش گفت: امروزه در مراکز دیالیز کشور مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد مراجعه کنندگان به این مراکز به دیابت مبتلا هستند.

وی افزود: امروزه در کشور ۱۱ درصد مردم به دیابت مبتلا هستند که در شهرهای بزرگ نسبت به روستاها ابتلا به این بیماری بیشتر است.

هاشمی اظهار داشت: با پیشرفت تکنولوژی، جوامع شیوع بیماری‌ها از جمله دیابت افزایش چشمگیری داشته، برای مقابله با این بیماری باید ساختار شهری تغییر کند و فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از دیابت تغییر رویه افراد است به این معنا که سبک صحیح زندگی را در پیش گرفته و برای انجام ورزش به مکان‌های عمومی مراجعه کنند.

هاشمی به راه‌اندازی و رونمایی از اپلیکیشن دیابت برای معرفی مکان‌های عمومی جهت ورزش اشاره کرد و گفت: این اپلیکیشن مردم را راهنمایی می‌کند تا مکان‌های مناسب برای ورزش را پیدا کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آدولف هیتلر

      این چه آماریه همه دارند صبح تا شب میدوند دونبال یه لقمه نون فعالیت فیزیکی دیگه بالاتر از این

    • بدون نام

      دقیقا نماینده ها وزرا خلاصه تمام مدیران کشور خودکارشان هم منشی برای آنها می آورد این آمار شامل مردم نمیشود

    • بدون نام

      90 درصد مردم نون شب ندارن بخورن چطوری فعالیت داشته باشن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج