۸۳۳۱۶۹
۱۳ نظر
۵۰۲۰
۱۳ نظر
۵۰۲۰
پ

واکنش علی مطهری به اظهارات مهدی طالقانی

در جوابیه علی مطهری در واکنش به اظهارات مهدی طالقانی که اخیرا منتشر شد، آمده است: آقای مهدی طالقانی در بحث از دکتر شریعتی گفته‌اند «مشکل دکتر شریعتی از زمان حسینیه ارشاد شروع شد.

وبسایت انتخاب: در جوابیه علی مطهری در واکنش به اظهارات مهدی طالقانی که اخیرا منتشر شد، آمده است: آقای مهدی طالقانی در بحث از دکتر شریعتی گفته‌اند «مشکل دکتر شریعتی از زمان حسینیه ارشاد شروع شد. آقای مطهری برنمی‌تافت که از سخنرانی شریعتی استقبال شود، چون استقبال از منبر دکتر خیلی بیشتر از شهید مطهری بود.» این جمله‌ها نشان می‌دهد که آقای مهدی طالقانی نه تاریخچه حسینیه ارشاد را می‌داند و نه شخصیت شهید مطهری را می‌شناسد. بعد از حدود ۲ سال از تأسیس حسینیه ارشاد توسط استاد مطهری و برخی دوستانشان، دکتر شریعتی و پدرش به وسیله شهید مطهری به حسینیه ارشاد دعوت شدند و ریشه قضیه این بود که استاد مطهری سخنرانی دکتر را در مشهد دیده بود و او را برای جذب نسل جوان مناسب یافته بود.

واکنش علی مطهری به اظهارات مهدی طالقانی

علی مطهری در واکنش به اظهارات مهدی طالقانی که اخیرا منتشر شد، جوابیه ای ارسال کرده است.

در این جوابیه آمده است: «در مصاحبه آن پایگاه اطلاع‌رسانی با جناب آقای مهدی طالقانی فرزند مرحوم آیت‌الله طالقانی چند مطلب در ارتباط با استاد شهید آیت‌الله مطهری آمده بود که نیاز به توضیح دارد:

۱- آقای مهدی طالقانی راه‌پیمایی تاسوعای سال ۱۳۵۷ در تهران را صرفاً ناشی از اعلامیه مرحوم آیت‌الله طالقانی دانسته‌اند در حالی که اعلامیه جامعه روحانیت مبارز تهران با امضای شهید مطهری، شهید بهشتی، مرحوم انواری، مرحوم مهدوی کنی، مرحوم هاشمی رفسنجانی و عده‌ای دیگر نقش اساسی در این راه‌پیمایی داشت.

۲- ایشان تشکیل شورای انقلاب اسلامی را به آیت‌الله طالقانی نسبت می‌دهد؛ در حالی که همه می‌دانند ایده شورای انقلاب توسط آیت‌الله مطهری در سفر به نوفل لوشاتو به امام‌خمینی ارائه شد و امام (ره) استاد مطهری را مأمور تشکیل این شورا نمود و هسته اولی آن شامل پنج نفر بود: شهید مطهری، شهید بهشتی، مرحوم هاشمی رفسنجانی، شهید باهنر و مرحوم موسوی اردبیلی، بعداً افرادی از جمله آیت‌الله طالقانی اضافه شدند.

۳- آقای مهدی طالقانی در بحث از دکتر شریعتی گفته‌اند «مشکل دکتر شریعتی از زمان حسینیه ارشاد شروع شد. آقای مطهری برنمی‌تافت که از سخنرانی شریعتی استقبال شود، چون استقبال از منبر دکتر خیلی بیشتر از شهید مطهری بود.»

این جمله‌ها نشان می‌دهد که آقای مهدی طالقانی نه تاریخچه حسینیه ارشاد را می‌داند و نه شخصیت شهید مطهری را می‌شناسد. بعد از حدود 2 سال از تأسیس حسینیه ارشاد توسط استاد مطهری و برخی دوستانشان، دکتر شریعتی و پدرش به وسیله شهید مطهری به حسینیه ارشاد دعوت شدند و ریشه قضیه این بود که استاد مطهری سخنرانی دکتر را در مشهد دیده بود و او را برای جذب نسل جوان مناسب یافته بود.

البته ایشان پدر دکتر را از گذشته می‌شناخت. نه با عقل و نه با شخصیت الهی و متقی استاد مطهری جور در می‌آید که ایشان که خود، دکتر را دعوت کرده است نسبت به استقبال از سخنرانی او حسادت ورزد. مضاف بر این که سخنرانی‌های خود شهید مطهری نیز با استقبال زیادی مواجه بود، تفاوت در نوع مستمعین بود که مستمعین دکتر بیشتر افراد طالب شور و هیجان بودند و مستمعین استاد مطهری بیشتر افراد پخته‌تر و عمیق‌تر.

مستدعی است این توضیح در آن پایگاه اطلاع‌رسانی منتشر شود.

با تقدیم احترام

علی مطهری

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالاکه چی.پراید50میلیون شدجناب مطهری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا نمیگی حالا که چی پاید شد 50 میلیون جناب مهدی طالقانی؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        آقای عای مطهری ببینید که می شود با راست یا دروغ چه بلوایی به پا کرد ، این رویه ا یست که شما در پیش گرفته اید

    • م ش

      از علت اختلاف بین دکتر و آیت الله بگویید که همه نسل 40و50 که در تهران زندگی میکردند بیاد می آورند بگویید

    • بدون نام

      اقای مطهری اصلا جامعه روحانیت تشکیل نشده بود مگه یادتان نیست !؟بعدا در تنکابن شکل گرفت .سیاسی نیستم ولی ادرس غلط چرا میدهید ؟! نشونی: ساختمان تنکابن .....مصادره و اوقاف .....

    • نکته سنج

      این دفعه با توصیحات علی مطهری موافقم چون واقعیت همین بود مهدی طالقانی با دروغهایش عقده گشایی می کند چون گذشته تاریکی دارد وشرمنده است

    • بدون نام

      آقای طالقانی مرد بزرگی بود در آن زمان همه دوستش داشتن روحانی دوست داشتنی بود.

    • بدون نام

      آیت الله طالقانی رحمت‌الله مرد بزرگی بود کاشکی ایشان در قید حیات بودن وضعیتمان خیلی بهتر بود

    • بدون نام

      نظر مرا چاپ نکردید من ازآقای طالقانی تعریف کردم البته تعریف نمیشه گفت واقعییت را گفتم گفتم آقای طالقانی درآن زمان روحانی دوست داشتنی بود اکثرا دوستش داشتن روحش شاد یادش گرامی

    • بدون نام

      کلا مطهری نسبت به دکتر حسادت میکرد.حسادت بد دردیه

    • بدون نام

      خیلی عالی همینطور بیفتید به جون هم تا حقایق آشکار بشند

    • بدون نام

      راهپیمایی که از تپه های قیطریه شروع شد تمامی مردم پدر طالاقانی را میشناختند وحسینه ارشاد را با دکتر شریعتی مشناختند وبیداری جوانان مخصو صا دانشجویان همه فقط صحبت از دکتر شریعتی بودحتی خود بنده کتابهای دکتر شریعتی را که دوستان دانشجو مطالعه میکردند وممنوع بود برایشان در منزل پنهان میکردم رساله امام خمینی همینطور ممنوع بود بعد امام که به ایران آمدند مردم با استادمطهری وآقای رفسنجانی شهید بهشتی باهنر وچند نفر دیگر آشنا شدنددر مدرسه رفاه ما این آقایان را دیدیم ور بهشت زهرا دیدیم البته در حکومت ما بی وفایی زیاد است نسبت به کسانیکه زحمت کشیدند سفره که آماده شد بقیه نشستند ونوشجان کردند

    • علی رضایی

      الان که عکس شریعتی را دیدم یاد حسن ریوندی افتادم به نظرم شبیه هم هستند کاش شریعتی هم مثل ریوندی مردم را میخنداند نه اینکه خودش تو اروپا خوش می‌گذراند ایران که می‌آمد مردم را دعوت به اسلام میکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج