جاباما
۸۳۳۶۱۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نیوزلند به هوآوی چراغ سبز نشان داد

مقامات دولت نیوزلند به تازگی اعلام کرده‌اند که شرکت چینی هوآوی قادر خواهد بود به فعالیت‌های مخابراتی و توسعه زیرساخت‌های شبکه اینترنت ۵G ادامه دهد.

خبرگزاری ایسنا: به نظر می‌رسد که نظر برخی از کشورهایی که پیشتر اعلام کرده بودند به تبعیت از ایالات متحده آمریکا به تحریم و ممنوعیت فعالیت شرکت چینی هوآوی اقدام خواهند کرد، تغییر کرده است چراکه به عنوان مثال، مقامات و مسئولان مربوطه در نیوزلند اعلام کرده اند که هواوی قادر خواهد بود به ادامه فعالیت‌های مخابراتی و مربوط به شبکه خود بپردازد.

بر اساس گزارش های منتشر شده در بلومبرگ ، به نظر می‌رسد که نیوزلند حالا بعد از انگلستان دومین کشوری است که بعد از تصمیم برای توقف فعالیت این غول تکنولوژی چینی، تغییر نظر داده و به هواوی برای بازگشت و ماندن در این کشور برای توسعه زیرساخت های شبکه نسل پنجم اینترنت موسوم به ۵G چراغ سبز نشان داده است.

در اخبار قبلی همچنین یکی از مقامات سازمان ملی امنیت سایبری انگلستان نیز اعلام کرده بود که به جای ممنوعیت کامل فعالیت هوآوی، می‌توان با نظارت و کنترل بیشتر و همچنین اعمال محدودیت از تهدیدهای بالقوه فعالیت این شرکت کاست و آن را تبدیل به یک فرصت طلایی کرد.

بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری پیشتر برآورد کرده بودند که اروپا تحت تاثیر ممنوعیت فعالیت شرکت هوآوی که یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی در جهان به شمار می رود که تلاش های متعددی نیز برای توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه نسل پنجم اینترنت کرده است، از سایر مناطق و کشورهای جهان عقب خواهد افتاد و از دسترسی سریع و زودهنگام به خدمات اینترنت ۵G محروم خواهند ماند.

به همین دلیل به نظر می‌رسد که اهمیت دسترسی زودهنگام و همچنین مسائل تجاری، نگرانی‌های امنیتی و چالش های پیش روی هواوی را تحت الشعاع قرار داده است و به همین دلیل بسیاری از این کشورها تصمیم گرفته‌اند که در اقدامات خود تجدیدنظر کرده و همچنان میزبان هواوی باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج