۸۳۳۶۵
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

اقدام جالب ارامنه آذربایجان

خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: برای نشان دادن همدلی و اخوت بین هموطنان مسلمان، مراسم جشن سال نو میلادی به علت مصادف بودن با ایام سوگواری پیامبر بزرگ اسلام و امام صادق برگزار نخواهد شد و همه ما در سوگ هموطنان عزیز شریک هستیم.

خبرگزاری ایسنا: خلیفه کل ارامنه آذربایجان، برادری بین ارامنه و مسلمانان نکته‌ای حائز اهمیت دانست.

گریگورچیفتجیان در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از سه حوزه مهم خلیفه‌گری در سطح ایران خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان است که شامل استان‌های شمال‌غرب کشور می‌شود، و ارامنه ساکن در استان در طول سال‌ها و قرن‌ها، جزوی از این کشور و همگام با سایر مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه برابری و برادری بین هموطنان ارامنه و مسلمانان یک نکته حائز اهمیت است و در سطح جهانی نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است، خاطرنشان کرد: مردم دنیا باید بدانند که این برادری و دوستی و این امکاناتی که اقلیت مسیحی- ارمنی دراین کشور و مخصوصا خطه آذربایجان که از مواهب آن بهره مند هستند، یک فرصت طلایی و استثنایی در سطح جهان است که نشان از عمق غنی فرهنگ این کشور و نظام دارد.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان، تشریح‌کرد: مبدا و پیدایش دو ادیان بزرگ الهی اسلام و مسیحیت خاورمیانه است و در طول قرن‌های متمادی مردمان پیروان دو ادیان، در نهایت دوستی و صلح در کنار هم زندگی کرده‌اند و تلاش ما نیز باید این باشد که موردی پیش نیاید که دشمن از آن سوءاستفاده کند و ما باید این حسن تفاهم را به رخ دنیا بکشیم.

چیفتجیان با اشاره به آثار تاریخی باقی مانده از ارامنه در شمال‌غرب کشور، گفت: گنجینه‌های فراوانی در این بخش از کشور نهفته است که افتخار ارامنه و کشور و این خطه از آذربایجان است.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان با اشاره به آغاز سال نو میلادی و مصادف بودن آن با ایام سوگواری پیامبراکرم (ص)، گفت: برای نشان دادن همدلی و اخوت بین هموطنان مسلمان، مراسم جشن سال نو میلادی به علت مصادف بودن با ایام سوگواری پیامبر بزرگ اسلام و امام حسن برگزار نخواهد شد و همه ما در سوگ هموطنان عزیز شریک هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکسیژن

      درود بر شما ارامنه عزیز و هم وطن..

    • افشین

      آفرین بر مرام و معرفتتون.

    • بدون نام

      درخت دوستی بنشان که کام دل به بارآرد
      درخت دشمنی برکن که رنج بیشمار آرد
      حافظ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج