جاباما
۸۳۳۸۹
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

پرداخت کارت به کارت اینترنتی باید آنی باشد

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی تاکید کرد : پرداخت های کارت به کارت با اینترنت یا خودپرداز بانک ها تا سقف ۳ میلیون تومان در روز ، باید آنی انجام شود.

واحد مرکزی خبر: مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی تاکید کرد : پرداخت های کارت به کارت با اینترنت یا خودپرداز بانک ها تا سقف ۳ میلیون تومان در روز ، باید آنی انجام شود.

ناصر حکیمی گفت: انتقال اینترنتی مانند فرآیند خودپردازها در لحظه انجام می شود اما اگر مشتریان درباره انتقال آنی پول مشکلی داشته باشند می توانند به مرکز امداد شتاب شکایت کنند تا رسیدگی و تامین وجه شود.

وی با اشاره به دستور بانک مرکزی به بانک‌ها برای یکپارچه کردن پرداخت‌های اینترنتی و اتصال سوئیچ آنها به شاپرک گفت : طرح انتقال فروشگاههای اینترنتی به شبکه شاپرک از مهر آغاز شده است و قرار بود تا اوایل دی تکمیل شود که در مورد پایانه های فروشگاهی انجام شده است.

وی افزود : در مهرماه ۳۰ درصد از پذیرنده ها به شاپرک پیوستند و تا امروز به ۸۶ درصد رسیده است و بانکها از زمان بندی کمی عقب هستند که باید متصل شوند.

حکیمی گفت : این کار برای تجمیع نشانی و درگاه های اینترنتی برای پرداخت های اینترنتی صورت می گیرد که از سرگردانی مشتریان و همچنین سوءاستفاده ها جلوگیری می کند و همه عملیات اینترنتی در shaparak.ir انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه فروشگاههای اینترنتی در حال انتقال از بانکها به شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت است ، گفت : ۱۴ درصد از پذیرندگان اینترنتی ما برای انتقال به شاپرک هنوز باقی مانده است.

حکیمی گفت: بعد از تکمیل این شبکه اطلاع رسانی خواهد شد که مردم به هیچ سایت دیگری غیر از شاپرک برای خدمات خرید و فروش اینترنتی مراجعه نکنند.

وی با بیان اینکه انتقال کارت به کارت - خرید اینترنتی و پرداخت قبوض از طریق اینترنت قابل انجام است ، گفت : انتقال کارت به کارت هیچ تغییری نکرده است و ربطی به شاپرک هم ندارد و از طریق اینترنت بانک انجام می شود و واریز به صورت آنی است.

وی افزود : خدمات پرداخت قبوض و خرید اینترنتی به شاپرک منتقل شده است و از قبل تسویه آنی آنها ممنوع شده بود که ۴۸ ساعته انجام می شد و با انتقال به شاپرک ۲۴ ساعته انجام می شود.

وی گفت : بانک ها در خرید اینترنتی معمولاً مجموع مبلغ چند خرید را به صورت یکجا به حساب فروشنده واریز می کنند.

حکیمی افزود: در کشورهای دیگر هم تا ۷۲ ساعت واریز مبلغ طول می کشد تا از سوء استفاده ها از خریدار یا تحویل ندادن کالا جلوگیری شود.

وی گفت: جریمه ای برای کسانی که به شبکه شاپرک منتقل نشده اند در نظر گرفته نشده است ، اما طبق مقررات با بانک هایی که تا حالا همکاری نکرده اند ، برخورد می شود.

وی تاصریح کرد : تلاش می کنیم تا سه هفته آینده همه بانکها خدمات اینترنتی را در قالب شاپرک ارائه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      آره با این که همه این کارا باز هم دزدی میشه ولی در مورد سایر کشور ها شما عزیزان نباید خود را در قیاس اروپا قرار بدین چون اونجا به حرفشون عمل میکنن ولی شما دوستان بدقول باز حرف میزنید و باز حرف میزنید ...
      ولی میکین بانک داری بدون ربا یعنی چی ؟
      برای وام 5 میلیونی 2/5 میلیون سود میخواد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج