۸۳۳۹۹۷
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

فضای مجازی و خیانت، عامل ۶۰ درصد طلاق‌ها

یک قاضی دادگستری گفت:۶۰ درصد طلاق‌های کشور ناشی از فضای مجازی است که بخش اعظم آن ناشی از خیانت است.

خبرگزاری ایسنا: یک قاضی دادگستری گفت:۶۰ درصد طلاق‌های کشور ناشی از فضای مجازی است که بخش اعظم آن ناشی از خیانت است.

دکتر ابراهیم اسلامی در پنجمین کنگره ملی روانشناسی با بیان اینکه ۶۰ درصد از طلاقهای کشور ناشی از فضای مجازی است که بخش اعظم آن ناشی از خیانت است گفت: این پدیده به دلیل تنوع طلبی، لذتهای آنی باعث شده که همه مرزهای عشق و احساس در نوردد.

اسلامی ادامه داد: امروز گسیختگی خاصی میان خانواده و شکاف بین نسلی وجود دارد. خشونت های خانوادگی، خود کشی، انحرافات جنسی و استعمال مواد مخدر به نحوی در فضاهای مجازی چشمگیر شده که بسیار نگران‌کننده هستند.

وی با بیان اینکه بعد از طلاق شاهد خشونت‌های خانوادگی زوجین هستیم گفت: متاسفانه همسرکشی در تهران بسیار نگران کننده است به طوری که از هر ۱۰ پرونده قتل، ۶ شوهرکشی وجود دارد که همه آن به مسئله خیانت بازمی‌گردد.

این قاضی دادگستری با بیان اینکه فضای مجازی به بستری برای خودکشی و ترویج انحرافات جنسی و استعمال آن تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: فضای مجازی را بسیار ساده گرفته‌ایم؛ این فضا خصوصیاتی دارد که خیلی راحت زودباوری می‌کنیم و اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: امروز می‌بینیم که کاربران هیچگونه آگاهی از اقداماتی که می کنند ندارند، در بحث پیشگیری نیاز به افزایش آگاهی‌های حقوقی و فنی افراد وجود دارد. طبق تبصره ۲ ماده ۱۴ قانون جرایم رایانه‌ای اگر فردی ده یا یک فیلم مستهجن را برای ده نفر ارسال کند مفسد فی الارض است.

اسلامی افزود: هویت اشخاص نباید به راحتی نادیده گرفته شود باید بفهمیم که در فضای مجازی مانند فضای حقیقی احترام وجود دارد.

در ادامه سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه فضای مجازی یک فرصت است، گفت: اگر ما اعلام کنیم امروز فضای مجازی در اختلافات خانوادگی، روابط فرازناشویی و موضوعات متعدد تاثیر دارد باید بگویم که معتقدم مشکل جای دیگری است که به دنبال روابط فرازناشویی و خودکشی می‌رویم.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد فضای مجازی فرصت و ۱۰ درصد آن تهدید است، خاطرنشان کرد: عمدتا از زمانیکه موضع فضای مجازی را در ایران پیگیری کردیم بیشتر با رویکرد برخورد و تهدید با آن مواجه شدیم و انرژی و سرمایه گذاری خود را بر روی افزایش سواد اجتماعی و فرهنگ استفاده از فضای مجازی ترویج نکردیم.

چلک خاطرنشان کرد: امروز انسداد فضای مجازی امکان پذیر نیست، فضای مجازی زبان نسل امروز ماست و به دلیل جذابیت، سرعت و ارزان بودن، حذف آن اشتباه استراتژیک است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ادامه داد: اگر از ظرفیت فضای مجازی به درستی بهره گیریم به افزایش آگاهی و شناخت کمک میکند، با فضای مجازی با رویکرد قهری دشمنی نکنیم. چراکه برخورد قهری منجر به استفاده نادرست از آن خواهد شد؛ بیاییم فضای مجازی را فرصتی قلمداد کنیم که در زندگی امروز ما اجتناب ناپذیر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      علی برکت الله

    • بدون نام

      نود درصد طلاق هم خیانت هم بی پولی هست حالا موردی زن نیاز مالی نداشته وخیانت کرده درصدش را زیاد نکنید کمیسیون تشخیص که پنج نفری بگن بیست درصد ..!!! گرانی فقر وبیکاری مرد زن هم در اینستا برای سرگرمی ...تا چهارسال دیگه خانواده کمی سالم مانده! علماو بزرگان به داد مردم وخانواده ها برسید خانواده ازبین رفت

    • بدون نام

      همش ازبیکاری وفقر نجومی که باعث فصای مجازی نیست عامل اتباع خارجی افغانی هستن بودجه ومنابع شغلامون اشغال کردن واینقدرزیادن که خودوزیرکارپارسال گفته اینهااگه برن مشکل بیکاری حل میش بودجه بالا۲۰۰سال مملکت ومردم چراهزینشون میکنید بااین بیکاری وفقرنجومی بی ابی کم بودجگی

    • بدون نام

      :)

    • بدون نام

      اینم دروغ جدیدتونه واسه فیلترکردن..شمااشتغال درست کنیدبرای جونها ببینیم کی طلاق میگیره..طلاق ازخوشی نمیشه ازبیکاری وفقرمیاد

    • یه دخترجوون

      60درصدنه بگین 100درصدمگه قدیم بی پولی نبود!حالم به هم می خوره از این دنیای مجازی

    • دریا

      خداییش درست گفتن...فضای مجازی جنبه میخواست که خیلیها نداشتن

    • بدون نام

      زندگی که یه فضای مجازی بند باشه باید.... توش اینا بهانه است

    • متین قهاری

      لعنت برفضای مجازی
      مارا بیچاره کرد..‌منا خودشا بچه هاما...خانواده هامونا
      کاش هیچ وقت گوشی۳اندروید تولید نشده بود ‌کاش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج