جاباما
۸۳۴۱۷۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

آیت‌الله جنتی: کارمندان جلوی فساد رئیس خود بایستند

آیت الله جنتی بیان داشت: امر به معروف خیرخواهی است. این کار نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. کارمندان در ادارات باید این را یاد بگیرند که چنانچه در اداره‌ ای رئیس دارد بیت المال را حیف و میل می کند وظیفه کارمندان است که به وی تذکر بدهند.

پایگاه خبری انتخاب: نشست اعضای اصلی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور با حضور سران کشوری و لشگری در مرکز این ستاد برگزار شد.

در این نشست که ریاست آن برعهده حجت الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران بود، از خدمات و زحمات آیت الله جنتی در طول دو دهه فعالیت و خدمات ایشان در راس ستاد امر به معروف تقدیر و تشکر به عمل آمد.

در این نشست که به منظور تبیین مواضع و رویکردهای جدید ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار گردید، حجت‌الاسلام صدیقی، ریاست ستاد و حجت الاسلام جلیل محبی، دبیر ستاد به ارائه گزارشاتی از وضعیت موجود فضای کشور در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و تشریح الزامات و بایسته های این موضوع خطیر پرداختند.

* آیت‌الله جنتی: کارمندان باید یاد بگیرند جلوی فساد رئیس خود بایستند!

در آغاز آیت الله جنتی ضمن ابراز خرسندی از ظرفیت­های ایجاد شده در راستای یک حرکت عظیم و موثر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امروز در جامعه نیروهای ولایی و انقلابی کم نداریم و حضور نیروی انقلابی است که باعث آبادانی کشور می شود. لذا جذب نیروی جوان انقلابی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه ها و دستگاه ها از الزامات اساسی است.

وی با تأکید بر ضرورت ملموس و عینی بودن خروجی فعالیت ستاد امر به معروف در سطح جامعه عنوان کرد: در اصل مجری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را بایستی خود مردم بدانیم. مردم مسئول اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه آیت الله جنتی: منکر بزرگ دروغ گفتن برخی مسئولان به مردم است، اظهار داشت: هرگونه منکر از سوی هر مسئولی چه رئیس جمهور باشد چه وزیر و غیره، باید با روش درست و موثر به وی تذکر داده شود. قانون در این زمینه بر ما الزام دارد که این وظیفه به صورت دقیق و کامل پیگیری و به انجام برسانیم

رئیس مجلس خبرگان رهبری در تبیین ضرورت امر به معروف همگانی و وظیفه خطیر ستاد امر به معروف کشور افزود: هرکسی در هر کجا دید عملکرد مناسب نیست وظیفه دارد تذکر دهد. فریضه امر به معروف و نهی از منکر فقط منحصر به حجاب نیست؛ تنها وظیفه امر به معروف در برابر نخواندن نماز و نخوردن شراب نیست. از جمله معروف ها داشتن نظم است، حفظ اموال عمومی و بیت المال است. که در قالب فرهنگی مثلا باید از طریق صداوسیما و غیره مردم را توجیه و در این جهت فعال کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امر به معروف خیرخواهی است. این کار نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. کارمندان در ادارات باید این را یاد بگیرند که چنانچه در اداره‌ ای رئیس دارد بیت المال را حیف و میل می کند وظیفه کارمندان است که به وی تذکر بدهند. اگر قاضی رشوه گرفت کارمندان موظف به امر به معروف و نهی از منکر هستند. فقط در این صورت است که فرد خلافکار متوجه میشود که در همه جا از جانب همه افراد تحت نظارت است.

* صدیقی: مردم در ادارات احساس عزت نمی کنند

حجت‌الاسلام صدیقی، رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز با اشاره به دور جدید فعالیت­ها و رویکرد این ستاد عنوان کرد: احیای مجدد امر به معروف و نهی از منکر نیازمند همّت و قیامی از سوی تمامی دستگاه‌ها و مسئولین است.

وی با تأکید بر مشکلات موجود در مسئله معارف و منکرات در سطح جامعه و کشور افزود: وضع فرهنگی موجود در کشور بحرانی است. مردم در ادارات احساس عزت نمی کنند. بایستی از ظرفیت‌های امر به معروف و نهی از منکر در تمام زمینه ها استفاده شود که انشاالله عزم و رویکرد جدید این ستاد کشوری با همّت تمامی اعضا و مسوولان آن، بر این زمینه مصروف داشته خواهد شد.

* محبی: منکرات بزرگ تر و خطرناک تری از حجاب در جامعه داریم!

در ادامه حجت الاسلام محبی به تشریح نگاه جدید و فعالانه در ستاد امر به معروف پرداخته و اظهار کرد: ما در دوره جدید فعالیت ستاد، طی چندماه اخیر کار را از متن جامعه و با افکار سنجی عمومی آغاز نموده‌ایم. چرا که اعتقاد داریم برنامه‌های امر به معروف نباید صرفاً منحصر در موضوعاتی مثل حجاب باشد؛ همانگونه که رهبری انقلاب نیز تأکید داشته اند عفاف و حجاب در مقوله امر به معروف و نهی از منکر رتبه ۱۰ را دارد. لذا باید به سراغ معارف و منکرات اصلی و دانه درشت در جامعه برویم و ثقل کار را بر مسائلی که زندگی مردم با آنها درگیر است بگذاریم.

وی با تأکید بر این حرکت افزود: کار امر به معروف و نهی از منکر را باید بر روی معروفات و منکراتی بگذاریم که سبب حساسیت مثبت در جامعه شود و همین سبب احیای فریضه الهی امر به معروف در جامعه گردد. لذا انتخاب هوشمندانه از ضرورت های کار ستاد است و بدین منظور فعالیتهای جدّی فکری و پژوهشی را آغاز کرده ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ماژان

      اخراج میشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج