۸۳۴۸۱۶
۲۰ نظر
۵۰۳۹
۲۰ نظر
۵۰۳۹
پ

۱۰ چهره مردمی سال ۹۷ از نگاه برنامه فرمول یک

برنامه فرمول یک در بازار شلوغ معرفی برنامه‌ها و چهره‌های تلویزیونی جشنواره جام‌جم ۱۱ چهره مردمی موفق را برای انتخاب چهره سال ۹۷ به آراء مردمی گذاشته است.

روزنامه جام‌جم: برنامه فرمول یک در بازار شلوغ معرفی برنامه‌ها و چهره‌های تلویزیونی جشنواره جام‌جم ۱۱ چهره مردمی موفق را برای انتخاب چهره سال ۹۷ به آراء مردمی گذاشته است.

مادر شهید كارآفرین برای زنان اهوازی

۱۰ چهره مردمی سال ۹۷ از نگاه برنامه فرمول یک

مسن‌ترین نامزد چهره مردمی سال، عصمت احمدیان است. نقل‌قول مشهورش در جشنواره‌ عمار او را در سال ۹۷ سر زبان انداخت. او با حضور روی سن با دریافت جایزه‌ استقلال از این جشنواره، وضعیت دشوار اقتصادی را مورد نقد قرار داد و بیان كرد دیدن گرفتاری مردم از دیدن رگ‌های بریده فرزند شهیدش دردناك‌تر است. عصمت احمدیان كه ملقب به «مادر شهدا» است از چهره‌های مشهور اهواز به‌شمار می‌رود. كارآفرینی او برای بیش از ۳۰۰ زن اهوازی از جمله اقداماتی ا‌ست كه او را در بین ده چهره‌ برتر سال قرار داده است.

كارآفرینی برای معلولان

۱۰ چهره مردمی سال ۹۷ از نگاه برنامه فرمول یک

یوسف اصلانی، نمایند‌ه‌ تمامی معلولان كشور در برنامه فرمول یك است. تاسیس یك موسسه‌ توانبخشی كه به معلولان، خدمات رایگان ارائه می‌کند، مهم‌ترین كاری‌ است كه یوسف اصلانی را در میان ده چهره‌ برتر سال قرار داده است. نام او در كنار كودكی به‌اسم «بهادر» گره خورده است. یك نوزاد دوروزه كه والدینش او را در خیابان رها می‌كنند و موش صورت نوزاد را می‌خورد! یوسف این كودك را از بهزیستی تحویل می‌گیرد و از او نگهداری می‌كند.كاری كه اولین جرقه فعالیت‌های خیرخواهانه او محسوب می‌شود. یوسف اصلانی متولد سال۱۳۵۶ است و تاسیس استخر و مركز دندانپزشكی برای معلولان از جمله ویژه‌ترین اقدامات او در حوزه معلولان كشور به‌شمار می‌رود.

مهاجرت معكوس

۱۰ چهره مردمی سال ۹۷ از نگاه برنامه فرمول یک

در بین پنج بانویی كه به‌مرحله نهایی چهره مردمی سال رسیده‌اند، طناز بحری،‌ تقدیر متفاوت‌تری دارد. داستان او، داستان زندگی دختری‌ است كه ریاست‌ بخش هماتولوژی یك بیمارستان در شهر روتردام هلند را عهد‌ه‌دار بوده اما ناگهان تصمیم می‌گیرد به كشورش برگردد و فعالیتش را همین‌جا ادامه دهد. با این‌كه وزارت علوم هنوز بورد و تخصص او را تایید نكرده اما طناز بحری هم‌اكنون جوان‌ترین دكتر بیمارستان شریعتی به‌شمار می‌آید كه مهاجرت معكوس از هلند به ایران، او را تبدیل به چهره‌ای خبرساز كرده است.

جراح نیازمندان

۱۰ چهره مردمی سال ۹۷ از نگاه برنامه فرمول یک

محور اصلی فعالیت لعبت گران‌پایه درباره‌ شایع‌ترین سرطان در بین خانم‌هاست. او در زمینه‌ آگاه‌سازی از سرطان سینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده و سابقه برگزاری ۷۷ كارگاه آموزشی برای پیشگیری از سرطان سینه را در پرونده خود دارد. از دیگر افتخارات او می‌توان به متخصص جراح عمومی، برنده اولین جایزه جهانی گوهر شاد، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران و ملقب به «جراح نیازمندان» اشاره كرد. او طی سالیان اخیر ۲۹ سفر به مناطق محروم ایران انجام داده و در این سفرها ۵۴ هزار ویزیت و ۱۵۰۰ عمل جراحی انجام داده است.

صدور احكام فرهنگی

۱۰ چهره مردمی سال ۹۷ از نگاه برنامه فرمول یک

مجرمی به قطع دست محكوم شده و به‌‌جای این كار موظف می‌شود درخت بكارد یا فردی كه به مامور پلیس اهانت كرده به‌جای این‌كه جریمه یا زندانی شود، محكوم می‌شود تا صد كفش برای دانش‌آموزان تامین كند. این دو موقعیت شاید مانیفست‌ مناسبی برای یكی از ده چهره مردمی سال ۹۷ یعنی محمدرضا عموزاد خلیلی باشد، یك قاضی اهل گالیكش كه به‌جای حكم زندان برای مجرمان، محكومیت‌های جالبی را وضع می‌كند. بعضی از زندانیان در شهر گالیكش به‌جای این‌كه عمر خود را در زندان این شهر سپری كنند،‌ مشغول انجام شغل‌هایی چون گل‌فروشی، كتابفروشی و درخت‌كاری هستند كه احكام آنها توسط محمدرضا عموزاده صادر شده است. قاضی‌‌ای كه اعتقاد دارد كسی را كه مشكل مالی دارد، نباید روانه زندان كرد.

چوپانی از ایلام

۱۰ چهره مردمی سال ۹۷ از نگاه برنامه فرمول یک

به ‌او لقب «چوپانی از نسل طبیعت» داده‌اند. شهرستان سیروان در استان ایلام بخش زیادی از پوشش گیاهی‌اش را مدیون نورالدین توسلی‌ است؛ یك چوپان ۵۳ ساله كه هر روز در مسیرش صد اصله نهال می‌‌كارد. باقیات صالحاتِ ۲۰ ساله او باعث شده مردم این منطقه از سایه و میوه درختانی كه نورالدین كاشته استفاده كنند.

او همچنین در كنار زمین‌های زراعی، سیل‌بند درست می‌كند تا به این‌ وسیله هم از فرسایش خاك هنگام بارندگی جلوگیری كند و هم منبع مناسبی از غذا را برای دام‌ها ایجاد كند. نورالدین توسلی از چهره‌های برجسته سال ۹۷ است كه با رای اكثریت هیات انتخاب فرمول یك به مرحله‌ نهایی چهره مردمی سال راه پیدا كرد.

چای فروش با انصاف

۱۰ چهره مردمی سال ۹۷ از نگاه برنامه فرمول یک

مسن‌ترین چهره‌ برتر سال ۹۷ یك چای‌فروش منصف در استان آذربایجان شرقی به نام حاج كاظم كبیر صابر است. او نه تنها در بازار صفی تبریز كه در كل این شهر به رعایت عدل و انصاف مشهور است و به او لقب «ترازوی عدالت» داده‌اند. حاج كاظم كه جهان‌بینی‌اش شاید با حاج كاظم معروف آژانس شیشه‌ای تفاوت زیادی نداشته باشد، ‌اعتقاد دارد كار خاصی نمی‌كند و هر مسلمانی باید همین‌قدر روی حرفه‌اش حساس باشد. او هنگام محاسبه‌ وزن چای، وزن پاكت چای را هم در كنار ترازو می‌گذارد تا گرمی در حق مشتری‌هایش اجحاف نكند.

یك زن موفق روستایی

۱۰ چهره مردمی سال ۹۷ از نگاه برنامه فرمول یک

دختری از سیستان و بلوچستان كه در سال ۲۰۱۸ توانست چهارمین دختر روستایی جهان نام بگیرد. توزیع امكانات آموزشی در چند مدرسه، جمع‌آوری سرمایه و نظارت بر ساخت سرویس‌های بهداشتی در مناطق محروم و آموزش سوزن‌دوزی به‌عنوان یكی از صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان از جمله خدماتی ا‌ست كه زیبا عزیزی را به چهره‌ای بین‌المللی تبدیل كرده است. زیبا عزیزی متولد سال ۱۳۶۲ است و در روستای گهجن از توابع شهر قصرقند به‌دنیا آمده است. فعالیت‌های اجتماعی او برای مردم قصرقند، از او چهره‌ای موفق و تاثیرگذار در استان سیستان و بلوچستان ساخته است.

كمك به زلزله زدگان

۱۰ چهره مردمی سال ۹۷ از نگاه برنامه فرمول یک

Devoted life اصطلاحی در زبان انگلیسی‌ است و به افرادی اطلاق می‌شود كه زندگی‌شان را به موضوع خاصی اختصاص می‌دهند. نرگس كلباسی از جمله چهره‌های اجتماعی‌ است كه بخشیدن این صفت به او كار دشواری نیست. كسی كه در سال جاری، زندگی‌اش را وقف كرمانشاه كرده و از زمان زلزله در آنجا زندگی می‌كند تا به نارسایی‌های موجود در منطقه رسیدگی كند. كلباسی كه پیشتر او را برای فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش در هندوستان می‌شناختیم، كمپینی با‌عنوان «جشن 5000 تومانی» را راه‌اندازی كرد و با كمك‌های مردمی جمع شده برای مردم كرمانشاه خانه ساخت. كلباسی متولد اول فروردین ۱۳۶۷ و نوه مرحوم شیخ فخرالدین كلباسی اشتری، از روحانیون مشهور اصفهان است.

سرباز فداكار حادثه تروریستی

۱۰ چهره مردمی سال ۹۷ از نگاه برنامه فرمول یک

تنها دهه هفتادی در بین نامزدهای برنامه فرمول یك، مجتبی محمدی ا‌ست. ۳۱ شهریور ۹۷ روزی‌ است كه تاریخ به‌راحتی فراموش نخواهد كرد. روزی كه مجتبی محمدی به قهرمانِ اهواز تبدیل شد. در‌حالی‌كه در هوای گرم اهواز به‌مناسبت هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح درحال برگزاری بود، ناگهان چند دقیقه صدای رگبار گلوله همه را نگران كرد. مجتبی در آن حادثه تروریستی، جان یك كودك به‌همراه مادرش را نجات داد تا به یكی از مهم‌ترین چهره‌های اجتماعی سال تبدیل شود. او متولد ۱۳۷۳ و سرباز یكم نیروی ارتش جمهوری اسلامی‌ است كه برای عمل انسان‌دوستانه‌اش یك ماه از اضافه خدمتش بخشیده شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چهره های غیرمردمی رو هم نمی گیم که خودشون برن خجالت بکشن، هرچند با مفهوم خجالت بیگانه اند.

    • بدون نام

      طناز بحری سال 95 به ایران برگشت نه 97
      رییس اون کلینیک در هلند هم نبود بلکه یکی از اعضای اون مرکز بوده
      در ضمن خوبه که بدونید حداقل در مورد پزشکان ایران وضعیت بسیار مناسبی داره و از خداشون هم هست که بیان ایران
      ولی اگه تونستید یدونه فیزیکدان برگردونید اونوقت بیاید بهش افتخار کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بر بابا لیست نده

      • بدون نام

        خوب شد گفتی ها؟!

      • لب

        نکته خوبی اشاره کردی....

    • بدون نام

      من اگه جای فرماندههای این سرباز عزیز بودم از خدمت معافش میکردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه دیگه اون آدم کار درستی کرده اما دلیل نمیشه که بخاطرش از کاری که وظیفه ش هست معاف بشه. هر چیزی جای خودش رو داره

    • زهره

      چه ادم های خوبی.چه راحت میشه خوب بود.نیاز نیست کارهای بزرگ بکنی.خیلی دلم میخواد منم یه ادم مفید و خوب برای جامعه یا محیط زیستم باشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان دادگاهها دارن متهمین را به خدمت رایگان برای بسیاری ارگانها محکوم می کنند
        شما که دیگه خیلی راحت می تونی به مراکزی که حساسیت روشون نیست مراجعه کنی مثل خانه سالمندان یا حمایت از بیماران خاص و غیره
        اگه امکانش باشه بهت میگن
        مراکز دولتی ممکنه براشون محدودیت داشته باشه ، محیط زیست و ایدز و رو هم بیخیال شو
        :))
        البته توجه کن که جایی نری که 2 ماه بعد روحیت از دست نره اگه حساس هستی

    • بدون نام

      درد بلای وغم غصه این بزرگواران بخوره به جان وخانواده مسئولین وهیچ وقت براشون تمام نشه واه وناله نفرین شون هم دامن اون دزدهای کثیف واشغال بگیره که هیچ بویی از انسانیت نبرده اند

    • بدون نام

      خدا قوت به همه انسان هایی که قلبشان وعملشان در راه خدمت به خلق است

    • داود

      چطوری باید رای بدم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما اگه بری تو پیچ فرمول یکformool_yek کد های هر عزیز نوشته شد و میتونید با شماره گیری اون کد بهشون رای بدید

    • دکی پگاه

      دمشون گررم به نظرم توی شرایط سخت واین زمانه ی بد خوب بودن واقعا روح بزرگ وظرفیت بالای این خوبان نشون میده... امیدوارم خداوند یارو یاور همه خوبان توی شرایط سخت باشه

    • بدون نام

      حالم خوب شد انسانيت هنوز هم زنده ست

    • بانو

      میدونم نظرم رو تایید نمیکنین ولی باید بگم خیلی نامردین. چرا عکس یازدهمین نفر یعنی روحانی جوان آقای اسماعیل آذری نیا رو نزدین. یعنی این همه بغض و کینه نسبت به جامعه روحانیت؟ واقعا کارتون کثیف بود. هرکسی تو هرمقامی میتونه رذالت خودش رو نشون بده. جالبه که هیچ کس نپرسیده یازدهمین نفر کیه؟ شایدم نوشتن و شما تایید نکردین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ,,بله همین طور که میگید ایشون هم توی رای گیری هستند

    • بدون نام

      حاجی آقای چایی فروش بهتر بود یه ترازوی دیجیتالی می خرید! چون به ترازوهای سنتی و کیلویی اعتباری نیست!

    • بدون نام

      واقعا به جرات میتونم بگم بهترین برنامه و قراره که عید برنامه ای با محور سلبریتی ممنوع رو درست کنن و فقط از قهرمانان این دوره و زمونه دعوت بشه

    • بدون نام

      ازهر۱۰نفروبه ویژه اون طلبه عزیز تشکر می کنم .به نظرمن کاری باارزشه که جهت خدمت به مردم وبدون مزد باشه یعنی در گمنامی باخدا معامله بشه این بالاترین خدمت کردنه نظر شخصی من آقای اصلانی وآقای توسلی وخانم عزیزی کارشون درواقع بزرگترجلوه میکنه خیلی سخته رسیدگی به معلولین و محرومین مناطق حاشیه کشور کار بزرگیه واز خداوند متعال برای همه خادمین بدون مزد وگمنام اجرالهی خواستارم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج