۸۳۵۰۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

توزیع کارت هوشمند ملی از ۲۲ بهمن

ناظمی اردکانی گفت: در ۲۲ بهمن امسال کارت هوشمند جدید جایگزین کارت‌های ملی می‌شود و این اقدام نیاز دارد که باید تمامی شهرستان‌ها تجهیزات اولیه را خریداری کنند.

خبرگزاری فارس: محمد ناظمی اردکانی در مراسم روز ملی ثبت‌احوال کشور که امروز در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد اظهار داشت: این سازمان دو نقش حاکمیتی و زیرساختی را برعهده دارد.

وی افزود: ثبت وقایع ۴ گانه حیاتی و صدور اسناد هویتی برای ایرانیان در اقصی نقاط کشور و جهان برعهده سازمان ثبت‌احوال است.

ناظمی اردکانی با اشاره به اینکه از فرآیند‌های سنتی رهایی پیدا کرده‌ایم و به وضعیت نوینی رسیده‌ایم گفت: در افق بلند‌مدت سازمان ثبت‌ احوال عهده‌دار زیرساخت‌های دولت الکترونیک است.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظام جامع ایرانیان را در جهان پایه‌گذاری‌ کرده‌ایم و برای تحقق این هدف ۴ راهبرد اساسی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: ثبت وقایع حیاتی (ولادت، فوق، ازدواج و طلاق) در مهلت قانونی ۱۰ تا ۱۵ روز انجام می‌گیرد و در این مدت به صورت آنلاین و لحظه‌ای اقدام می‌شود.

رئیس سازمان ثبت‌ احوال کشور بیان داشت: در حال حاضر در مدت قانونی مدنظر بیش از ۹۷ درصد از ولادت و ۹۵ درصد از فوت‌ها، به شکل آنلاین انجام می‌شود.

ناظمی اردکانی یادآور شد: در دو سال اخیر شناسنامه‌ها به صورت مکانیزه صادر می‌شود.

وی درباره کارت هوشمند ملی بیان داشت: یکی از مهمترین پروژه‌های آتی کشور صدور کارت هوشمند ملی است که مطالعه آن یک سال به طول کشید.

ناظمی اردکانی یادآور شد: در ۲۲ بهمن امسال کارت هوشمند جدید جایگزین کارت‌های ملی می‌شود و این اقدام نیاز دارد که باید تمامی شهرستان‌ها تجهیزات اولیه را خریداری کنند.

رئیس سازمان ثبت‌ احوال کشور افزود: در حال حاضر شهرستان‌ها این آمادگی را دارند و در آینده‌ای نزدیک تمامی شهرستان‌های کشور مجهز به سیستم مورد‌نظر برای صدور کارت هوشمند ملی می‌شوند.

وی یادآور شد: در اوایل سال جاری تمامی دفاتر ثبت اسناد به پایگاه جمعیتی ثبت احوال متصل شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان ثبت‌ احوال نخستین سازمانی است که نسبت به آرشیو الکترونیکی اسناد خود که حدود ۱۲۰ میلیون سند می‌شود اقدام کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سالانه در کشور یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر متولد و حدود یک میلیون نفر فوت، ۹۰۰ هزار ازدواج و ۱۵۰ هزار طلاق ثبت می‌شود.

وی درباره نرخ باروری در کشور اظهار داشت: نرخ باروری در کشور به یک و هفت دهم سقوط کرده است و بیشتر خانواده‌ها تک‌فرزندی هستند لذا با این روند در ۳۰ سال آینده به نقطه صفر می‌رسیم و تعداد فوت و ولادت در کشور یکسان می‌شود و با سقوط جمعیتی مواجه خواهیم شد.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور خاطرنشان کرد: در راستای انتخاب نام مناسب مهندسی فرهنگ نام‌گزینی هر ساله در سالروز ولادت پیامبر اکرم برگزار می‌شود. با توجه به عقبه فرهنگی کشور نام‌های قدسی مانند محمد با ۸ میلیون ثبت و فاطمه با ۱۲ میلیون ثبت بیشترین فراوانی را داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج