۸۳۵۰۶۱
۲۹ نظر
۵۰۰۳
۲۹ نظر
۵۰۰۳
پ

رسایی: دخیل دولت بر اروپا جواب نمی‌دهد

نماینده سابق مردم تهران با اشاره به عدم وجود مسیری برای دور زدن تحریم‌ها با پذیرش FATF به دلیل تسلط بر منابع مالی کشور گفت: اروپا و آمریکا یک هدف را از دو مسیر دنبال می‌کنند و دخیل دولت بر آن‌ها جواب نمی‌دهد.

خبرگزاری فارس: حمید رسایی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در برنامه نقد و بررسی FATF در دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: دولت یازدهم از زمان بر سرکار آمدن طرح خاص اقتصادی برای حل مشکلات کشور نداشتند و مهم‌ترین طرح توافق با قدرت‌هایی بود که به جمهوری اسلامی فشار وارد می‌کنند، تا با رفع کردن کردن تحریم‌ها یک گشایش اقتصادی ایجاد شود و طرف مقابل ما در مذاکرات نیز طبق شناخت قبلی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای در اوایل دهه ۸۰، امید به روی کارآمدن این دولت داشت تا روند مذاکرات هسته‌ای تغییر کند.

وی افزود: توجه دولت یازدهم از ابتدا بر سیاست خارجی بود و تمام وزرات‌خانه‌ها تحت الشعاع وزارت امور خارجه قرار گرفت و تمرکز وزارت خارجه بر مذاکره بر ۱+۵ و در ۱+۵ تمرکز بر روی آمریکا بود و جمهوری اسلامی طبق گفته رئیس جمهور وقت باید با آمریکا به توافق اصلی می‌رسید و با حاکم بودن این نگاه در دولت، دست نیاز به مذاکره به سمت غرب دراز شد.

نماینده سابق مجلس بیان داشت: از ابتدا طرف غربی یک سری لیست از توافق‌هایی که باید صورت گیرد تنظیم کردند که در ابتدا مسئله هسته‌ای بود و با این‌ که تمام تمرکز بر روی برجام بود ولی توافق‌های بین‌المللی دیگری نیز در میان بود که یکی از آن‌ها پیوستن به سازمان FATF بود.

رسایی گفت: در دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس در خرداد ماه امسال درباره FATF و استعماری بودن آن هشدار داده شد و بعد از برجام که به عنوان لکه ننگ این دولت ثبت شد و آمریکا به دلیل این که در برجام درباره برد موشک‌های ایران و حضور در منطقه بحثی نشده در برجام نماند اما اروپا اعلام کرد که در برجام می‌مانیم ولی ایران باید برای موشک‌ها و حضور در منطقه یک تضمین جدید به ما بدهد که هیچ فرقی در موضع این دو وجود ندارد.

وی ادامه داد: از اردیبهشت ماه دولت دخیل خود را به اروپا بسته و اروپا وعده داد که با ایجاد یک کانال مالی، ایران پول نفت خود را دریافت کند ولی آن چیزی که در نهایت اتفاق افتاده در یک ماه اخیر که به اینستکس معروف شده یک کانال حمایتی است و کشورهای اروپایی در قبال پول نفت امکاناتی در حوزه دارویی و غذایی به ایران بدهد و اظهار داشتند که اگر ایران وارد FATF شده و آن را اجرا کند امکان دارد دایره این خدمات گسترده‌تر شود.

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: دولت از سال ۹۵ با پذیرفتن بدون اطلاع مجلس و شورای عالی امنیت ملی توسط وزیر اقتصاد وقت، به ۳۷ توصیه از ۴۱ توصیه FATF عمل می‌کند و این ۴ توصیه نیاز به مصوبه مجلس داشته که ۲ توصیه تغییر قانون داخلی بود و ۲ توصیه پیوستن به کنوانسیون های خارجی بود تا حلقه عمل به FATF تکمیل شود.

رسایی بیان داشت: طبق تعریف CFT سپاه نیز گروه تروریستی محسوب می‌شود و پس از قبول FATF در سال ۹۵، الزامات آن توسط وزارت اقتصاد به بانک‌ها ابلاغ شد و به تبع آن سپاه و بسیج تحریم می‌شدند و در برخی بانک‌های کشور نیز این طرح اجرا شد و اگر به FATF پایبند شویم، خودمان باید تحریم‌های آن‌ها را اعمال کنیم.

وی تصریح کرد: پذیرش FATF و عضو این کنوانسیون‌ها شدن هیچ تاثیری بر اقتصاد کشور نخواهد داشت کما اینکه از سال ۹۵ به ۳۷ توصیه از ۴۱ توصیه توسط دولت عمل شده و هیچ خروجی برای کشور به ارمغان نداشته و پذیرش این کنوانسیون‌ها استقلال کشور را زیر سوال می‌برد و دشمنان ما به منابع مالی ما تسلط پیدا می‌کنند و دیگر راهی برای دور زدن تحریم‌ها نداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمود

      دولت اعتقادی به نیروهای داخلی ندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثلا تو چه کاری ازت بر میاد .

    • بدون نام

      چرااروحانی هرکاری که غرب میخواهدانجام میدبه نفعشون وپادوشده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حاج اقا نبودی،خودت بگو کجا رفته بودی؟
        کم کم باید وارد کارزار سال آینده شد!بوی انتخابات می آید؟
        خسته نباشید پهلوان، چهارتا حرف گنده و فحاشی انتخاب شدن تضمینی!!!!رفتن به مجلس وخواب چهارساله!!
        باید جنبید وگرنه از کف ات رفته!! ما گفتیم از شما نشنیدن!

      • بدون نام

        آقایان من اصلا امثال افکار رسایی قبول ندارم، ولی برجام نبود جام زهر بود ایران گول خورده است باور کنید هرچه زودتر باید آتش زد
        والسلام

    • بدون نام

      رسایی جان ساز نواختن رفع تحریم ابتدا در دست شما بود و بد نواختید حالا بگذادرید دیگران بنوازند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی تا حالا ننواختن ، بابا به جز گوش همه جای مان پاره شد

    • شادی

      البته دخیل به روسیه و چین جواب میدهد

    • شادی

      البته دخیل به روسیه و چین جواب میدهد

    • بدون نام

      کاش بگیرن ببرند در یک بیابان زندانیت کنند به مدت 5 سال تا دبگر نه اسمت و نه قیافت ببینیم واین مدت بدون مشکل اعصاب زندگیمان ادامه بدهیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا را شکر یکی پیدا شد از اوضاع راضیه ، شایدم جزو اونایی که دلار ۴۲۰۰ میگیری و کلاهگیس وارد میکنی و با دلار ۱۳۰۰۰ میفروشی

    • بدون نام

      ای خدا همه برای ما اقتصاد دان شده. به کجا پناه ببریم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به اقتصاد دانهایی که بهش رای دادی

    • بدون نام

      یکی نیست بگه اقای رسایی اگر مردم به نظرت تو ارزش قائل بودند از مجلس بیرون نمیکردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما تا ۱۴۰۰ چه گلی به سر مردم خواهید زد

    • بدون نام

      پروفسور رسایی ای مغز متفکر دوران شما بفرمایید که برای برون رفت کشور از مشکلات فراوانی که گریبان دولت و ملت را گرفته چکار باید کرد . منم که تا مدرک اکابر دارم بلدم انتقاد کنم توهین کنم فحاشی کنم وووووو

    • بدون نام

      برجام لکه ننگ این دولت وطرفدارهای بی خردش است

      پاسخ ها

      • قاصدک

        خوش به حال تو که خردمندی ...دکل و کجاتون گذاشتین دلواپسان

    • بدون نام

      انصافا فقط یک کار مفید که برای این کشور مردمانش انجام داده ای نام ببر بنده شخصا تا زنده ام نوکریت را میکنم

    • علی

      راست میگه دخیل به فلسطین ببندند.

    • بدون نام

      واله به روسیه هم که جواب نداده کاکو

    • بدون نام

      آقای رسایی متاسفم که به عنواننماینده سابق تهران همین قدر ازfatf بلدی برو مطالعه برادر من مردم تا گلو رفتن تو مشکلات با این کارهاتون دیگه ملت را خفه کنید بابا بلد نیستید نظر ندید....

    • بدون نام

      آقای حمید رسایی شما ها وامثال شما مملکت رابه این بدبختی انداخت همان زمانی که شما میگفتید من اقای صالحی را درزیر بتون دفن میکنم ویا همان دوستانت که با موشک میخواستند جواب مشکلات اقتصادی امروز رابدهند افسو س که که این روحانی هم از ترس بعص کینه شما گوش کرد ومملکت را رها نمود که کارتن کارنن دلار کشور بیرون رود .وپولشویی که اقای ظریف گفت عین واقعیت بود والی الان ما صدای استخوانهایمان دنیا می شنود افسوس ر

    • بدون نام

      هاشمی مرد ورفت دست بردارنیستید خجالت دارد اگر هاشمی بد بود چرا رهبری ازش حمایت میکرد اینقدر تهمت نزنید چون درمحصر خدا رسی شرمنده می شوی

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ احتمالا دخیل و بوسه بر دستان پوتین واجب کفاییست

    • بدون نام

      احسنت بر رسائی.

    • امیر.محمد

      آقای. رسایی.سوال.اینجاس.اگر.مذاکره.نمیکردیم.چطور.میتوانستیم.از.
      اجماع.جهانی.وبند.هفت.سازمان.ملل.خارج.شویم.وجالب.الان
      آمریکا. دنبال.همان.مسایل.است.که.نمی.تواند.شما.مردم.چه
      فرض.کردید.بدون.رابطه.با.دنیا.وانزوا.چطور.میشود.به.رشد.
      رسید

    • بدون نام

      برجام در زمان احمدی نژاد هم از طریق جلیلی پیگیری میشد اگر یادتون باشه کاترین اشتون به جای موگرینی بود ولی جلیلی نتونست کاری از پیش ببره حالا که ظریف تونست کاری از پیش ببره برای تیم جلیلی و حزبشون سخت بود که برجام به اسم روحانی تموم بشه پس تا تونستند سنگ اندازی کردند نمونه ش موشک هوا کردن بود . باور کنید اینا برای از بین بردن رقیب دست به دامن ترامپ هم شدند و ما خبر نداریم.

    • ایرانی

      اگه اروپا بده تو چرا شش ماه از سال را در آلمان به سر می برای خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج