۸۳۵۰۷۰
۱۰ نظر
۵۰۰۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
پ

به تماشای افت پرسپولیس بی نیاز به چشم مسلح

شاگردان برانکو به نظر می رسد با شروع نیم فصل دوم، هنوز نتوانسته اند خودشان را با تغییراتی که در تیم پس از یک سال رخ داده، سازگار کنند و ادامه این روند می تواند سبب از دست رفتن رویای کسب سومین قهرمانی متوالی برای این تیم شود.

ورزش سه: یک سال و اندی پیش بود که شاگردان برانکو ایوانکوویچ یک شب پیش از دیدار نیمه نهایی رفت در غرب آسیا برابر الهلال عربستان با حکم پرونده بازگشت طارمی به این تیم مواجه شدند؛ مطابق حکمی که صادر شد، سرخپوشان دو پنجره نقل و انتقالاتی از جذب بازیکن محروم شدند و طارمی هم ۴ ماه از حضور در میادین.

یک سال اما در شرایطی برای سرخپوشان سپری شد که آنها همه را متعجب کردند؛ تکرار قرار گرفتن در جمع ۴ تیم برتر آسیا و حتی صعود به فینال و همینطور تکرار قهرمانی لیگ اتفاقاتی بود که شاید هیچ کارشناسی پیش بینی نمی کرد ولی واقعیت چیزی جز این نبود.

حالا پس از یک سال پرسپولیس و برانکو توانستند با پشت سر گذاشتن محرومیت وارد نیم فصل دوم مسابقات لیگ هجدهم شوند، اما نتایج و عملکردی که از این تیم می‌بینیم، متفاوت با چیزی است که انتظار می‌رفت.

پرسپولیس طی نیم فصل اول مسابقات، علیرغم شناختی که از فلسفه برانکو و فوتبال هجومی او داشتیم به بازی اقتصادی‌تر روی آورد و با همین شیوه بود که توانست یکی از مدعیان قهرمانی نیم فصل اول لیگ هجدهم باشد و در آسیا هم از سد الدحیل و السد گذشت تا در فینال با کاشیما بازی کند.

مشخصه بارز شاگردان برانکو ایوانکوویچ که از بازی روان نیم فصل دوم لیگ شانزدهم و همینطور نیم فصل اول لیگ هفدهم رفته رفته فاصله گرفتند، طی نیم فصل اول لیگ هجدهم و بازی‌های آسیایی، بی شک دوندگی های بی امان و پرس های شدید هافبک های این تیم در زمین تیم حریف بود؛ موضوعی که در نیم فصل دوم در نوع بازی سرخپوشان دیده نمی شود.

علاوه بر کاهش میزان دوندگی در میانه میدان، در تیم پرسپولیس می توان مشکلات دیگری را هم مشاهده کرد. مدافعین کناری پرسپولیس در ارسال ها نمایش خوبی ندارند و در میانه میدان هم هنوز برانکو در مورد استفاده از سروش و بشار و نیمکت نشین کردن یکی از این دو به نتیجه نرسیده است.

در خط هجومی هم برانکو هنوز نتوانسته عملکرد دلخواهش از بودیمیر خرید جدیدش را ببیند و ترابی در پست وینگر و مهاجم دوم تیم در رفت و برگشت بوده است. مهم ترین دغدغه برانکو اما در این هفته‌ها، بی شک عدم هماهنگی خریدهای جدید با سیستم تیم است و ادامه این روند می‌تواند فشار بیشتری روی آنها ایجاد کند.

به تماشای افت پرسپولیس بی نیاز به چشم مسلح

پرسپولیس طی نیم فصل دوم برابر پدیده و استقلال خوزستان در ورزشگاه آزادی با نتیجه مشابه 2 بر صفر به برتری رسیده است ولی در دو دیدار بیرون از خانه برابر فولادخوزستان و نفت مسجد سلیمان یک شکست و یک تساوی کسب کرده است که البته بخشی از این نتایج ضعیف بیرون از خانه را می توان به کیفیت بد چمن ورزشگاه غدیر اهواز و بهنام محمدی مسجد سلیمان نسبت داد.

با نتیجه ای که امروز در مسجد سلیمان کسب شد، سه تیم 38 امتیازی در کنار هم در صدر جدول قرار گرفته‌اند؛ با این تفاوت که سپاهان یک بازی کمتر از پرسپولیس و پدیده انجام داده است و یک دیدار معوقه برابر ذوب آهن پیش رو خواهد داشت.

شاگردان برانکو پیش از پایان سال 1397، پنج بازی دیگر پیش رو دارند که سه دیدار برابر صنعت نفت آبادان (ورزشگاه آزادی)، نساجی مازندران ( وطنی قائمشهر) و سپیدرود (ورزشگاه سردار جنگل) در لیگ برتر خواهد بود و دو دیدار برابر پاختاکور (ورزشگاه آزادی) و السد قطر (جاسم بن حمد) در لیگ قهرمانان آسیا.

سال گذشته انتظارات بر این بود که پرسپولیس با محرومیتی که مواجه شده افتی شدید داشته باشد ولی برخلاف چیزی که فکر می شد، آنها از تهدید فرصت ساختند؛ آنها ایجاد انسجام تیمی و مسئولیت پذیری را جایگزین نداشته‌های خود کردند و رفته رفته هماهنگی هم میان بازیکنان جدید آنها ایجاد شد.

4 دیدار از نیم فصل دوم لیگ هجدهم سپری شده و شاگردان برانکو 4 امتیاز مهم در راه رسیدن به سومین قهرمانی پیاپی را از دست داده اند؛ روندی که اگر ادامه دار باشد، می تواند آنها را در رقابت با سایر مدعیان با توجه به دیدارهای فشرده ای که پیش رو دارند، عقب بیاندازد.

پرسپولیس به نظر با افت در عملکرد روبرو شده و برای فاصله گرفتن از این شرایط نیاز به انسجام و مسئولیت پذیری به مانند فصل گذشته خواهد داشت و البته هماهنگی‌ای که باید هر چه زودتر میان بازیکنان قدیمی و جدید تیم ایجاد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این چرندیات برای تضعیف روحیه پرسپولیس نوشته میشه ، هیچ تیمی در اون زمین خراب نمیتونه برنامه های مربیش رو اجرا بکنه

    • هر چه برانکو بگه

      اشالا همه چیز درست میشه..مابه تیممون اعتماد واعتقاد داریم.

    • هر چه برانکو بگه

      کسانی که مخالف برگشت میتی آقاگل بودن بایدپاسخگو باشن...البته تیم خیلی زود ست وکهکشانی میشه

    • م.ر.ا

      اگه وزیر به تیم حکومتی لنگ کمک نکنه لنگ پخی نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فعلا که وزیر داره به تیم حکومتی کیسه کمک می‌کنه تا بلکه یه پخی بشید که البته هیچ پخی نبودین و نمیشین

    • ملانصرالدین

      داوران باشانتاژه به نفع شون شد
      آفساید به ضرر نفت
      صحنه پنالتی نگرفتن برای نفت
      عدم اخراج دفاع پرسپولیس
      جناب عادل خان که برای دیگران مته به خشخاش می گذارد ببینم چه جورکارشناسی می کنه!؟

      پاسخ ها

      • PS

        هروقت توخنک شدی اونم مته رومیزاره

    • ناشناس

      اصلا نمیدونم چی برسرپرسپولیس اومده خیلی افتضاح بازی میکنه واقعا ناامیدشدم داریم ازقهرمانی دورمیشیم

    • کیسه مثل داعش دو بار شیش تایی شده

      وقتی زمین و زمان بسیج شدند تا پرسپولیس قهرمان نشه ولی همتون کور خوندید این تیم قهرمان خواهد شد به کوری چشم دشمنان خصوصا کیسه دولتی

      پاسخ ها

      • بی نام

        گوساله شتور در خواب چی دید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج