۸۳۵۰۸۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

منچستریونایتد - لیورپول؛ برای دخیا، برای اوله

دویست و سی‌امین دربی شمال غرب انگلیس در اولدترافورد برگزار می‌شود.

وبسایت نود: از ساعت ۱۷:۳۵ دقیقه بعداز ظهر یکشنبه به وقت تهران، با سوت مایکل اولیور حساس ترین بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر انگلیس کلید خواهد خورد؛ جایی که لیورپول، تیم دوم جدول رده بندی فرصت دارد تا از غیبت منچسترسیتی در بازی های این هفته (حضور در فینال جام اتحادیه) استفاده کرده و دوباره به صدر جدول برسد.

اما میزبان لیورپول در مسابقه روز یکشنبه، دیگر آن تیم نحیف مسابقه رفت نیست. وقتی لیورپول در نیمه های دسامبر و در آخرین روز کاری مورینیو در منچستریونایتد این تیم را با نتیجه ۳-۱ شکست می‌داد، کمتر کسی فکر می‌کرد بعد از گذشت دو ماه، یونایتد این چنین متحول شود.

شیاطین سرخ که با روحیه فراوان به دنبال صعود به یک چهارم نهایی جام حذفی پا به این مسابقه می‌گذارند، امیدوارند در اولدترافورد و در مقابل چشمان بیش از ۷۵ هزار تماشاگر، هم شکست بازی رفت را جبران کنند و هم جایگاه خود را در رده چهارم مستحکم تر کنند.

اما آمار درباره این مسابقه حساس چه می‌گوید؟

از ۹ بازی اخیر دو تیم در لیگ برتر به میزبانی ورزشگاه اولدترافورد، سهم منچستریونایتد ۷ برد بوده و لیورپول در این بازی ها تنها موفق به کسب ۴ امتیاز شده است؛ پیروزی ۳-۰ در مارچ ۲۰۱۴ و تساوی ۱-۱ در ژانویه ۲۰۱۷.

همانگونه که اشاره شد، بازی رفت با برتری ۳-۱ قرمزهای مرسی ساید به پایان رسید و لیورپول فرصت دارد برای اولین بار از فصل ۱۴-۲۰۱۳، یونایتد را در یک فصل دبل کند. آن ها در طول تاریخ لیگ برتر، بیش از هر تیم دیگری موفق شده اند منچستریونایتد را رفت و برگشت شکست دهند. (۴ بار) همچنین در تاریخ لیگ برتر، تنها چلسی و منچسترسیتی (۶ برد) توانسته اند بیشتر از لیورپول (۵) در ورزشگاه اولدترافورد پیروز شوند.

بعد از اکتبر ۱۹۹۶، این برای نخستین بار است که بازی دو تیم در ورزشگاه اولدترافورد با حضور لیورپول در رده دوم جدول برگزار می‌شود. در مسابقه اکتبر ۱۹۹۶، منچستریونایتد با ضربه دیوید بکام به پیروزی ۱-۰ دست یافت تا خاطره خوشی از حضور لیورپول در رده دوم داشته باشد!

منچستریونایتد در ۱۲ بازی خانگی این فصل تنها یک بار دروازه خود را بسته نگه داشته تا در کنار فولام، ضعیف ترین تیم لیگ برتر در این زمینه باشد. در طرف مقابل، لیورپول در کنار تاتنهام و همین یونایتد، تنها تیم های فصل ۱۹-۲۰۱۸ هستند که در تمامی بازی های خارج از خانه خود موفق به گلزنی شده اند.

طولانی ترین روند شکست ناپذیری کنونی لیگ برتر انگلیس متعلق به منچستریونایتد اوله گونار سولسشائر با ۹ بازی است. (۸ برد و یک تساوی) این همچنین بهترین روند شیاطین سرخ در رقابت های لیگ برتر از اکتبر ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می‌شود؛ زمانی که آن ها ۱۰ مسابقه متوالی را بدون شکست پشت سر گذاشتند

رکورد بهترین آمار یک مربی در ۱۰ مسابقه نخست خود در لیگ برتر متعلق به گاس هیدینک است که به همراه چلسی در ۱۰ بازی نخست خود ۲۵ امتیاز اندوخت. سولسشائر اکنون بعد از ۹ مسابقه، ۸ برد و یک تساوی داشته و به امتیاز ۲۵ رسیده است. اوله در صورت شکست نخوردن در دربی شمال غرب از هیدینک عبور کرده و موفق ترین سرمربی تاریخ لیگ برتر جزیره در ۱۰ مسابقه ابتدایی لقب می‌گیرد.

لیورپول در بازی های دور از خانه اخیر نمایش موفقی داشته و در ۱۳ بازی خارج از خانه قبلی خود تنها یک بار شکست خورده است. (۹ برد و ۳ تساوی). با این حال، بعد از پیروزی ۲-۱ مقابل چلسی در سپتامبر ۲۰۱۶، لیورپول در ۷ مسابقه بعدی خود نتوانسته تیم هایی که قبل از بازی در جمع ۴ تیم برتر حضور داشته اند را در خانه شان ببرد.

اوله گونار سولسشائر بیستمین سرمربی منچستریونایتد است که در یک مسابقه لیگ، شیاطین سرخ را در مقابل لیورپول رهبری می‌کند. از میان ۱۹ سرمربی قبلی، ۹ مربی توانسته اند در نخستین مصاف با لیورپول این تیم را شکست دهند. آخرین نفر از این جمع لویی فن خال بود که در نخستین تقابل با لیورپول (در دسامبر ۲۰۱۴) قرمزهای مرسی ساید را با شکست ۳-۰ بدرقه کرد.

محمد صلاح تاکنون ۴۹ گل لیگ برتری برای لیورپول به ثمر رسانده و در صورت گلزنی در اولدترافورد، بعد از تنها ۶۳ مسابقه به آمار ۵۰ گل خواهد رسید. او به این ترتیب می‌تواند به سریع ترین بازیکن تاریخ لیورپول در رسیدن به آمار ۵۰ گل زده تبدیل شود. هرچند منچستریونایتد تنها تیم لیگ برتری است که صلاح بیش از یک بار (۳ مسابقه) در برابر آن قرار گرفته اما هنوز دروازه آن را باز نکرده است.

داوید ده‌خیا، دروازه بان اسپانیایی منچستریونایتد تاکنون ۹۹ کلین شیت لیگ برتری داشته و می‌تواند در برابر رقیب سنتی صدمین کلین شیت خود را جشن گبرد. در این صورت او به پانزدهمین دروازه بانی تبدیل می‌شود که در لیگ برتر ۱۰۰ بار دروازه اش را بسته نگه داشته و البته هفتمین دروازه بانی خواهد شد که این دستاورد را با پیراهن یک تیم به ارمغان آورده است.

بعد از فرناندو تورس فصل ۱۰-۲۰۰۹، هیچ بازیکن لیورپولی موفق نشده در یک فصل، دروازه یونایتد را رفت و برگشت باز کند. (تورس در بازی اول، در پیروزی ۲-۰ یک گل زد و در بازی دوم، تنها گل تیمش را در شکست ۲-۱ به ثمر رساند.) در بازی رفت، ژردان شکیری (۲) و سادیو مانه گل های لیورپول را به ثمر رساندند و اکنون این فرصت را دارند تا بعد از ۹ سال، به اولین بازیکن لیورپول تبدیل شوند که در هر دو بازی یک فصل دروازه منچستر را باز می‌کند.

دویست و سی‌امین دربی شمال غرب با اهداف متفاوتی برای این دو تیم کلید می‌خورد؛ اهدافی که تنها موجب جذاب تر شدن این نبرد سنتی خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدی

      لیورپول عشق است.چه اون سال هایی که درافت وچه حالا که دراوج هست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج