جاباما
۸۳۵۱۸۴
۲ نظر
۵۰۲۱
۲ نظر
۵۰۲۱
پ

دستگیری باند ۱۵ نفره دزدان خانه‌های پایتخت

وقوع سرقت‌های سریالی از خانه‌های شمال و شمال غرب تهران در چند ماهه اخیر موجب شد تا پرونده‌ای ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب(قدس) قرار بگیرد و در ادامه هم مأموران پلیس موفق شدند در عملیاتی ویژه متهمان را که ۱۳ مرد و دو زن بودند دستگیر کنند و در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار بدهند.

روزنامه ایران: وقوع سرقت‌های سریالی از خانه‌های شمال و شمال غرب تهران در چند ماهه اخیر موجب شد تا پرونده‌ای ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب(قدس) قرار بگیرد و در ادامه هم مأموران پلیس موفق شدند در عملیاتی ویژه متهمان را که ۱۳ مرد و دو زن بودند دستگیر کنند و در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار بدهند.

روز گذشته سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ با حضور در کلانتری ۱۳۴ گفت: تمام سارقان بویژه سارقان خشن که باعث سلب آرامش و امنیت شهروندان می‌شوند، بدانند که پلیس با افرادی که بخواهند نظم و امنیت شهر و شهروندان را برهم بزنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد و با هیچ فردی هم شوخی ندارد.

اظهارات مالباختگان

یکی از مالباختگان این سرقت‌های سریالی هم با حضور در کلانتری شهرک غرب عنوان کرد: تصاویر دوربین‌های مداربسته، نشان می‌داد که سارقان ساعت ۲۰:۳۷ وارد خانه‌ام شدند و ظرف ۲۰ دقیقه همه اموال داخل گاوصندوق شامل؛ پول، ارز، طلا و جواهرات به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون تومان را سرقت کردند. مالباخته دیگری هم گفت: به همراه خانواده‌ام در مسافرت بودیم که با تماس همسایه‌ها متوجه سرقت از خانه مان شدیم که پس از مراجعه متوجه شدیم سارقان با تخریب درخانه اقدام به سرقت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان طلا و ارز کرده‌اند.

پاتوق دزدان در خانه ویلایی

سرانجام با بهره‌گیری از تصاویر به‌دست آمده دوربین‌های مداربسته محل سرقت‌ها، پلیس موفق به شناسایی گروهی از مجرمان سابقه دار شد که مجموعه‌ای از جرایم متعدد را در پرونده خود دارند. به‌طوری که ۶ عضو این گروه دارای سابقه ارتکاب جنایت و قتل عمد هستند که پس از جلب رضایت اولیای دم و سپری شدن محکومیت‌شان از زندان آزاد شده‌اند.

همچنین در بررسی سوابق یکی دیگر از اعضای شناسایی شده این گروه مشخص شد که وی تاکنون ۶۵ بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده است.

همه اعضای این گروه از سارقان طی یک عملیات ضربتی در خانه‌ای ویلایی در منطقه صفادشت، دستگیر شدند و در همان تحقیقات مقدماتی مشخص شد که دو زن عضو این گروه، وظیفه شناسایی محل‌های سرقت را به شیوه پرسه زنی و زاغ زنی عهده دار بوده‌اند تا خانه‌های خالی از سکنه را شناسایی و در ادامه با همکاری سایر اعضای گروه سرقت‌ها را انجام دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام‌

      شاید لازم باشد دستگاه قانون گذاری در مجرمین با سابقه مجازات سنگین تری مثل حبس ابد در نظر بگیرد تا قوانین بازدارنده باشد این باعث میشود عملکرد پلیس هم در برخورد با مجرمین بیشتر موثر باشد

    • بدون نام

      اگر دوربین، دزدگیر، قفل، درب و حفاظهایی که فکر میکنیم ضد سرقت هستند، واقعا ضد سرقت بودند که هر روز شاهد این همه سرقت نبودیم، پس یک بار برای همیشه قفل ضد دیلم روی در نصب کنیم که سارقین با هیچچچچچچچچچ روشی نتونن از در وارد بشن و پنجره ها، بالکن، نورگیر و پاسیو را هم با نصب حفاظ ضد دیلم که سارقین نتونن تخریبش کنند غیر قابل نفوذ کنیم که خونه بشه همون خونه ای که همه برای برخورداری از احساس واقعی امنیت بهش پناه میبرن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج