۸۳۵۲۴۹
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

اختصاص ۲۰ درصد تولید خودرو به فروش فوری

معاون وزیر صنعت از الزام خودروسازان به اختصاص ۲۰ درصد ظرفیت تولید روزانه به فروش‌های فوری و نقدی خبر داد و گفت: خریداران با هر کدملی و کدپستی، تنها یک خودرو می‌توانند خریداری کنند.

خبرگزاری مهر: فرشاد مقیمی با اشاره به وضعیت بازار خودرو و برخی آشفتگی‌هایی که در این بازار وجود دارد، گفت: بازار خودرو هر سال با نزدیک شدن به ایام سال نو، به طور طبیعی دچار افزایش قیمت می‌شود که این مساله با توجه به کاهش تولید در ماه‌های گذشته که ناشی از تحریم‌های غرب و تعهدات معوقه خودروسازان به خریداران است، منجر به عدم عرضه خودرو به صورت فروش فوری، توسط خودروسازان شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصمیم به فروش بخشی از تولید خودروسازان معادل ۲۰ درصد ظرفیت تولید، به عنوان فروش فوری و اختصاص ۸۰ درصد آن به ایفای تعهدات معوقه گذشته، گرفته که به نظر می‌رسد با عرضه مستمر خودرو با این روش، التهاب بازار با افت چشمگیری روبرو خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین اعمال محدودیت‌هایی بر روی ثبت‌نام از طریق اینترنت مانند اختصاص یک کد ملی یا کد پستی فقط برای یک بار جهت ثبت نام خرید خودرو، باعث می‌شود تا خودروهای تولیدی، به جای بازار دلالی به مشتری نهایی تحویل گردد.

به گفته مقیمی، روند کاهش ۵ درصدی قیمت خودرو به تدریج، شیب مناسب کاهش قیمتها را در پی خواهد داشت که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با رصد روزانه اجرای این امر و همچنین نتایج آن بر بازار، نظارت های مربوطه را صورت خواهد داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: برای تنظیم بازار خودرو در مرحله اول، افزایش تیراژ تولید صورت خواهد گرفت و در مرحله بعد، با توجه به اینکه ۸۰ درصد تولید به ایفای تعهدات گذشته خودروساز اختصاص یافته، لذا شوک روانی در خصوص عدم ایفای تعهدات توسط شرکت‌های سازنده، در ذهن بازار متصور نمی‌گردد. در عین حال، اختصاص ۲۰ درصد تولید از طریق فروش فوری و به طور مستمر، باعث خواهد شد تا با تزریق یکباره خودروهایی که تا پایان سال تحویل مشتریان می‌شوند، عطش تقاضای واقعی جهت استفاده در ایام سال نو فروکش کرده و نیاز غیر واقعی در سرمایه گذاری نیز، کنترل گردد.

وی اظهار داشت: استمرار این اقدام، باعث می‌گردد تا بازار به این نتیجه برسد که این موضوع به صورت مقطعی نبوده و علیرغم هجوم یکباره در روزهای ابتدایی ثبت نام، این روند طی چند روز متعادل خواهد شد. همچنین اعمال محدودیت‌های ثبت نام از طریق اینترنت نیز باعث خواهد شد تا خودرو به جای بازار دلالی، به مشتری نهایی تحویل گردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم اگه غیرت دارید نخرید لطفا

    • بدون نام

      مدیریت برترینها چقد پول از ایران خودرو میگیرید که هی اخبارتون در مورد فروش ماشینه متاسفم براتون

    • وطن پرست

      خوب راهی برای فروش خودروهای در پیتی پیدا کردین

    • بدون نام

      این هم مرد عین مسکن. اضمحلال در راه است. سلام کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر گفتند بیست درصد تولید فروش فوری دارند
        حتمآ دو درصد تولید فروش فوری دارند

        این دودرصد برای خودشن

    • مجتبی اصغری

      از خدا بی خبر همش کار خودتون بنده تاکنون خودرویی نداشتم هیچ از اول برای ثبت نام طا یک سال دیگه ام قول میدهم موفق نشوم.دزدان بیت المال همش کارخدتون.شوماها قصد نابودی قشو ضعیف دارید.خداگردن تون وبزن همش دروغ دروغ.

    • بدون نام

      بی غیرت ها....همین

    • علی

      عوضیا

    • رضا

      نه آخوند دشمن ماست نه آمریکا ما مردم قبل از هر کسی خون هم رو داریم میخوریم امروز تو صف دلار 14 هزاری بودن یه عده
      بی انصافا خدا جوابتان رو بده پراید که شده 50 میلیون هم تقصیر امثال همین بیشرف هاست گوشت هم که شده 120 مثال همین بیشرفان که گوسفند قاچاق کردن خلاصه بیشرف کم نداریم
      نامردا مردم دارند ناموسشان رو میفروشند گرسنه اند صف میکشید متاسفم که ایرانی هستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج