۸۳۵۲۹۰
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

۲۰۱۸؛ مرگبارترین سال برای مردم افغانستان

سازمان ملل متحد روز یکشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که سال ۲۰۱۸ مرگبارترین سال برای غیرنظامیان در جنگ افغانستان بوده است.

یورو نیوز: سازمان ملل متحد روز یکشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که سال ۲۰۱۸ مرگبارترین سال برای غیرنظامیان در جنگ افغانستان بوده است.

بنا به این گزارش طی سال گذشته میلادی ۳۸۰۴ غیرنظامی در مناقشه افغانستان کشته شدند. اکثر قربانیان جان خود را در حملات گروه های طالبان و داعش از دست دادند.

به گفته دفتر ماموریت سازمان ملل در افغانستان و کمیساریای عالی این سازمان در امور حقوق بشر تعداد قربانیان جنگ در افغانستان نسبت به سال ۲۰۱۷ حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است.

از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون هر سال دستکم ۳۵۰۰ غیرنظامی به دلیل جنگ افغانستان جان خود را از دست می دهند. طبق اعلام سازمان ملل متحد طی ۱۰ سال گذشته ۳۲ هزار نفر در جنگ افغانستان کشته شده اند. این سازمان تعداد مجروحان در این دوره زمانی را ۶۰ هزار نفر اعلام می کند.

تعداد کودکانی که طی سال ۲۰۱۸ در جنگ افغانستان کشته شدند نیز به رقمی بی سابقه رسیده است. بنا به اعلام سازمان ملل در سال گذشته ۹۲۷ کودک کشته شدند. این رقم در سال پیش از آن ۸۲۶ نفر بود.

به گفته سازمان ملل «هدف گیری عمدی غیرنظامیان» عامل اصلی افزایش چشمگیر شمار جان باختگان جنگ در افغانستان بوده است. این سازمان دیگر عوامل موثر در افزایش شمار قربانیان غیرنظامی را «بمباران های هوایی» و «عملیات زمینی» نیروهای دولتی معرفی کرده است.

طبق اعلام سازمان ملل متحد ۶۳ درصد از قربانیان غیرنظامی جنگ در افغانستان در حملات گروههای مخالف کشته و مجروح شده اند. سهم گروه طالبان از این آمار ۳۷ درصد و گروه داعش ۲۰ درصد بوده است.

از سوی دیگر ۲۴ درصد از قربانیان ناآرامی های افغانستان در عملیات نیروهای هوادار دولت افغانستان کشته و یا مجروح شده اند. در این میان سهم ارتش افغانستان ۱۴ درصد و ائتلاف بین المللی شش درصد بوده است.

سازمان ملل متحد در گزارش خود هشدار داده است که برای اولین بار حملات هوایی در افغانستان جان بیش از ۵۰۰ نفر را در یک سال گرفته است.

در این گزارش به وقوع ۶۵ حمله انتحاری طی سال ۲۰۱۸ در افغانستان اشاره شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدرک افغانستان بماچه

      پاسخ ها

      • جانم فدای افغانستان

        درست حرف بزن

    • رضا

      در مرگبارترین سال، ۳۸۰۴ غیر نظامی در کشور رسما"پوکیده"ی افغانستان کشته شدند، یعنی تلفات حدود یکماهه تصادفات رانندگی در کشور پیشرفته‌ و قانونمند و قرن بیست ویکمی و "رشک شرق و غرب عالم" ایران!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی که کشور خودتون سالم و پیشرفته است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج