جاباما
۸۳۵۳۶۷
۷ نظر
۵۰۱۲
۷ نظر
۵۰۱۲
پ

جهرمی: کتک خوردن زنان را آموزش ندهیم

لازم نیست برای حفظ قوام خانواده تحمل در برابر کتک خوردن زنان را آموزش بدهیم، بلکه باید حمایت های لازم را به همراه آموزش کافی انجام دهیم تا زنان جامعه رشد کنند.

وبسایت عصرایران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:در حال حاضر آمار زنان در رده مدیران پایه، میانی و ارشد در این وزارتخانه با رشد ۴ درصدی به ۱۳ درصد رسیده است که این نشان از توجه به توانمندی بانوان و رفع تبعیض جنسیتی در وزارت ارتباطات دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی هم‌زمان با هفته گرامی داشت مقام زن و ولادت دخت نبی اکرم (ص) در جمع بانوان شاغل در وزارتخانه متبوع خود اظهار داشت: در مجموعه وزارت ارتباطات ۱۷ درصد شاغیلن خانم ها هستند و سهم بانوان در جمع مدیران تا سال ۹۶ و در طول دولت یازدهم به ۹ درصد رسیده بود که در حال حاضر با چهار درصد رشد آمار زنان در رده مدیران پایه، میانی و ارشد به ۱۳ درصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه گزارش ها نشان می دهد رضایت از عملکرد بانوان مدیر بسیار بالا است، افزود: توجه به نقش بانوان و به کارگیری آنان در جایگاه های مدیریتی و سپردن مسئولیت های اجتماعی به آنان از برنامه مورد تاکید رییس جمهوری بوده است.

**اقتصاد دیجیتال مبتنی بر خلاقیت است

آذری جهرمی با بیان اینکه وزارت ارتباطات مبحث اقتصاد دیجیتال را به عنوان آینده جهان مورد توجه قرار داده است، تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال وابسته به خلاقیت است و خلاقیت جنسیت نمی شناسد و خانم ها می توانند با خلاقیت نقش موثری در این اقتصاد ایفا کنند.

بالاترین مقام اجرایی حوزه ارتباطات کشور ادامه داد: نیمی از جمعیت فعال کشور بانوان هستند و ما در حوزه کسب و کار های دیجیتال خانم های موفق و کارآفرین زیادی داریم.

وی با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات در کشور دغدغه خانم ها برای کسب و کار را تا حد زیادی برطرف کرده است، اظهار کرد: با توسعه ارتباطات ما شاهد رشد کسب و کارهای زنان در روستاها از جمله «کلپورگان» سیستان و بلوچستان بوده ایم و تلاش امور بانوان برای برگزاری دوره های توانمند سازی زنان با استفاده از ظرفیت های ICT توانسته سهم زیادی برای ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و کسب در آمد برای آنان داشته باشد.

**بدون زنان مجموعه ای موفق نمی شود

وزیر ارتباطات با اعلام این که برنامه امور بانوان «وزارت» باید حرکت به سمت برون سازمانی کردن فعالیت ها باشد، گفت: از مشاور امور بانوان و خانواده خواسته ایم که به صورت عملیاتی برای توانمند سازی، آموزش بانوان و فراهم کردن زیرساخت ها کار را جلو ببرد.

آذری جهرمی خانواده را اولین کانون همه جوامع دانست و گفت: اگر خانواده ها ناهنجاری داشته باشند و وظیفه خود را به درستی انجام ندهند، مشکلات زیادی برای جامعه پدید می آورند زیرا فرزندان در کانون خانواده رشد می کنند و چالش در خانواده در آینده آنان و کشور موثر است.

بالاترین مقام ارتباطات کشور با تاکید بر اینکه در صورت سالم بودن بنیان خانواده، مجموعه وزارت ارتباطات مسیر رشد و تعالی را پی می گیرد، گفت: اگر در خانواده زن و مرد وظیفه خود را به درستی انجام دهند در این صورت در مسئولیت اجتماعی هم موفق هستند.

وی با اشاره به اینکه هیچ دلیلی ندارد که زنان بخاطر مسئولیت خانواده، کار را کنار بگذارند یا برعکس آن به دلیل مسئولیت سازمانی وظایف خانوادگی خود را نادیده بگیرند بلکه باید هر دو را به صورت متعادل در نظر داشته باشند، افزود: یادمان باشد اگر یک سلول که همان خانواده است بیمار شود به کل ضرر می رساند و مجموعه به پیش نمی رود.

**از زنان حمایت کنیم

آذری جهرمی با تاکید بر حفظ قوام خانواده گفت: قوام و انسجام خانواده ارزشمند است اما حفظ جان هم مهم است، در صدا و سیما یک فرد را می آورند که ۲۷ بار کتک خورده و باز هم زندگی می کند. لازم نیست برای حفظ قوام خانواده تحمل در برابر کتک خوردن زنان را آموزش بدهیم، بلکه باید حمایت های لازم را به همراه آموزش کافی انجام دهیم تا زنان جامعه رشد کنند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه فضای مجازی باعث رشد آگاهی ها در حوزه های مختلف شده است، گفت: رشد آگاهی ها می تواند انسان را به تصمیمات جدیدی برساند و در زندگی نقش مثبت یا نقش نادرست داشته باشد. رشد و توسعه فضای مجازی باعث شده که ورودی های مختلفی در دسترس ما قرار بگیرد.

وی افزود: بسیاری از واقعیت هایی که فکر می کنیم در فضای مجازی واقعی است آرزوهایی است که افراد در دسترس دیگران قرار می دهند. باید به خانواده ها برای دیدن واقعیت آموزش دهیم. هر کدام از ما حدی از توانمندی داریم و بنا بر آنچه انتخاب کرده ایم آن واقعیت را پذیرفته ایم . با توسعه فضای مجازی توقعاتی که بر اساس زندگی دیگران در ما به وجود می آید رشد کرده که نتیجه اش شکست در واقعیات است.

**حضور کودکان در فضای مجازی

عضو جوان کابینه، با اشاره به اینکه باید از کودکان در فضای مجازی حفاظت کرد، گفت: امروزه فضای مجازی برای کودکان یک سرگرمی است و برای حفاظت از آن ها باید ابزارهای مخصوص آنان برای حضور در فضای مجازی را آماده کنیم که مطابق با شرایط سنی خودش از آن استفاده کند.

آذری جهرمی گفت: ما به عنوان پدران و مادران باید در فضای مجازی از فرزندانمان مراقبت کنیم، زیرا آینده کشور از تلاش این نسل ساخته می شود و اگر کودکان ما خودباوری نداشته باشند و نتوانند روی پای خود بیایستند نمی توانند آینده کشور را بسازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرسش از جهرمی

      پس چطوری به واجبات دینی مان عمل کنیم ؟

    • بدون نام

      فرمول۱علی ضیاقبلابا خانومپابتکارمعاونت زنان دنبال تصویب لایحه جدیدعله ایران هستن ودنبال مظلوم نمایی کردن ژست روشن فکری ویواش یواش همه چیزغرب وپیاده کنه وماموریت داره ازغرب وبیشترحاسوسهاکه دنبال این کارهاهستن گرفتن معاون ابتکاربودن ویاهمکاری داشتن وتعدادشونم زیاد واین یعنی بخواددلسوزایران باش بایدبمیرین ازسادگی احمقی بااون پرونده سیاهش تومحیط زیست محیط نیست کردنابودگرفراموسوت

    • بدون نام

      جهرمی حیا کن وزارت را رها کن..........

    • بدون نام

      مرد حسابی الان زن ها مردها رو میزنند

    • بدون نام

      زن ذلیل برو تو زندان ببین چقدر مرد بیگناه فقط به خاطر مهریه داره آب خنک میخورد

    • بدون نام

      یک کلمه هم از مادر عروس!

    • عسل

      آخ کاش یکی کتک زدن مسئولین و بهمون آموزش میداد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج