۸۳۵۳۷۶
۴۳ نظر
۵۱۱۶
۴۳ نظر
۵۱۱۶
پ

تفاوت سنی زیاد در ازدواج چه دردسر‌هایی دارد؟

با توجه تفاوت سنی زیادی که بین شما و همسرتان است، به احتمال زیاد سلیقه‌ها و علاقه مندی‌های‌تان هم با هم فرق می‌کند. مثلا وقتی در اتومبیل‌تان هستید شاید به سختی بتوانید موزیکی انتخاب کنید که هر دوی شما دوستش داشته باشید یا موضوعاتی پیدا کنید که بتوانید سر صبحانه درموردشان حرف بزنید.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: در دنیای هالیوود، ازدواج‌هایی با فاصله‌های سنی زیاد پدیده‌ی جدیدی نیستند، اما برای افرادی که ثروتمند و مشهور نیستند، قرار گرفتن در چنین رابطه‌هایی دردسر‌های زیادی دارد. شما چه زوج بزرگتر باشید و چه زوج کوچکتر، با مشکلاتی روبرو خواهید شد.

ممکن است وجه اشتراک چندانی نداشته باشید

با توجه تفاوت سنی زیادی که بین شما و همسرتان است، به احتمال زیاد سلیقه‌ها و علاقه مندی‌های‌تان هم با هم فرق می‌کند. مثلا وقتی در اتومبیل‌تان هستید شاید به سختی بتوانید موزیکی انتخاب کنید که هر دوی شما دوستش داشته باشید یا موضوعاتی پیدا کنید که بتوانید سر صبحانه درموردشان حرف بزنید. این تفاوت‌ها به مرور زمان هر دوی شما را خسته و دلزده خواهند کرد، اما زیاد هم ناامید نباشید. همیشه راه‌هایی وجود دارند و می‌توانید زمینه‌های مشترکی بین خودتان پیدا کنید و به هم نزدیک‌تر شوید.

به عبارتی دیگر، روی تشابهات تمرکز کنید و وقت‌تان را صرف فکر کردن به تفاوت‌ها و بحث کردن در مورد آن‌ها نکنید. از آشنا شدن با دوستان همدیگر واهمه نداشته باشید و با هم دوستان جدیدی پیدا کنید. با بیشتر توجه کردن به تفاوت‌های‌تان به نگرش جدیدی دست پیدا خواهید کرد که انگیزه بخش است و کمک‌تان می‌کند بیشتر احساس کنید در زندگی هم نقش دارید.

رابطه‌ی شما مورد قضاوت و سوال قرار می‌گیرد

یکی از اتفاق‌های ناخوشایندی که باید انتظار داشته باشید این است که ممکن است دیگران از شما سوال‌هایی بپرسند که در واقع به هیچکس جز خودتان ربط ندارد. بیشتر مردُم فکر می‌کنند ظاهرا غیرعادی بودن رابطه و ازدواج شما به آن‌ها این اجازه را می‌دهد که درموردش اظهار نظر کنند. در نگاه چنین افرادی هر مشکلی که پیدا کنید (فرقی هم نمی‌کند چه باشد یا چقدر جدی باشد) بی بروبرگرد نتیجه‌ی فاصله‌ی سنی زیادی است که بین شما و همسرتان وجود دارد. ضمنا جامعه نیز هنوز نپذیرفته است که یک زن جوان با مرد سن دار یا یک مرد جوان با زنی سن بالا ازدواج کند، پس اگر شما هم چنین شرایطی دارید از اینکه برداشت دیگران از دلیل چنین ازدواجی، ثروت است تعجب نکنید.

تفاوت سنی زیاد در ازدواج چه دردسر‌هایی دارد؟

مهم این است که اجازه ندهید اظهار نظر‌های نسنجیده روی‌تان اثر بگذارند. بیشتر مردم بی‌رحمند و تمایل دارند هر چیزی را که طبق روال عادی نیست قضاوت کنند، حتی اگر هیچ نکته‌ی قابل توجهی نداشته باشد. بهترین راه برخورد با چنین قضاوت‌هایی این است که به دنبال راهی ساده و مودبانه برای خاموش کردن آن‌ها باشید. اما اگر این اظهار نظر‌ها و قضاوت‌ها از جانب اعضای خانواده‌تان بود باید با آن‌ها صحبت کنید و برایشان درمورد انتخابی که کرده‌اید توضیح دهید. هرگز اجازه ندهید کلام کسی آزارتان دهد یا کسی رابطه‌تان را زیر سوال ببرد. شما خودتان می‌دانید چرا چنین تصمیمی گرفته‌اید و این تنها چیزی است که اهمیت دارد.

ممکن است مثل یک بچه با شما رفتار شود

اگر شما زوج کوچکتر در رابطه‌تان باشید، شاید گاهی احساس کنید همسرتان شما را آنقدر که باید جدی نمی‌گیرد. مثلا ممکن است شما را کنترل کند یا جوری رفتار کند که انگار از شما بیشتر می‌داند و می‌فهمد. دلایل چنین رفتار‌هایی می‌تواند گوناگون باشد؛ مثلا شاید به جوانی شما حسادت می‌کند، یا مشکلی جدی‌تر داشته باشد. اگر همسرتان مقابل دیگران از جایگاهی بالاتر و برتر با شما رفتار می‌کند بدون تردید مشکلی جدی در آینده‌ای نزدیک خواهید داشت.

بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که با همسرتان به طور جدی حرف بزنید. به او توضیح دهید که رفتارش چه احساسی به شما می‌دهد و سعی کنید دلایل پنهان این رفتارهایش را بفهمید. به طور کلی داشتن سن بالا همیشه هم به معنی بیشتر دانستن و عاقل‌تر بودن نیست، بنابراین این واقعیت که شما جوانتر از همسرتان هستید دلیل نمی‌شود با شما مثل یک بچه رفتار کند یا شما را دست کم بگیرد.

شاید در دیدار با اقوام و آشنایان خجالت زده بشوید

اگر دختر جوانی هستید که با یک مرد سن دار ازدواج کرده‌اید شاید معرفی کردن همسرتان به اقوام و دوستان برای‌تان کار سختی باشد، چون احتمالا از قضاوت‌ها و سوال و پرسش‌های‌شان واهمه دارید و خجالت می‌کشید. اما نباید چنین احساسی داشته باشید. آن‌ها اگر ببینند شما دو نفر چقدر با هم شاد و خوب هستید ناخودآگاه نظرشان عوض خواهد شد.

نکته‌ی مهم دیگر اینکه نباید دچار تردید بشوید. نگذارید همسرتان فکر کند شما نسبت به انتخاب‌تان شک دارید یا پشیمان شده‌اید. شاید شما نتوانید دیگران را متقاعد کنید رابطه‌تان را عادی تلقی کنند، اما می‌توانید نشان‌شان بدهید خودتان این رابطه را کاملا مناسب و عادی و البته راضی کننده می‌دانید.

تفاوت سنی زیاد در ازدواج چه دردسر‌هایی دارد؟

برنامه ریزی برای آینده، کار ساده‌ای نخواهد بود

شاید خیلی راحت نتوانید درمورد آینده‌تان تصمیمی بگیرید، اما این مسئله همچنان بخش مهمی از رابطه‌ی شماست. یکی از بزرگترین چالش‌های ازدواج با فاصله سنی زیاد، بچه دار شدن است. قبل از ازدواج و جدی شدن رابطه‌تان باید در این مورد کاملا شفاف حرف بزنید و به یک نتیجه‌ی قاطع برسید. البته فاکتور‌های بیولوژیکی را نباید نادیده بگیرید، مخصوصا اگر می‌دانید که طرف مقابل‌تان بچه می‌خواهد و شما از نظر بیولوژیکی قادر به بچه دار شدن نیستید.

ضمنا این واقعیت را نیز باید بپذیرید که اگر شما زوج جوانتر در این رابطه هستید ممکن است روزی ناچار شوید یک پرستار تمام وقت برای همسرتان باشید. در لحظه زندگی کردن عالیست، اما نباید از واقعیت‌های غیرقابل اجتناب آینده چشم بپوشید، مثلا اینکه همسر شما همیشه بسیار سن‌دارتر از شما خواهد بود.

هر چند خیلی‌ها می‌گویند سن فقط یک عدد است، اما ازدواج کردن با کسی که خیلی از شما جوانتر یا سن‌دارتر است اغلب چالش‌های زیادی خواهد داشت که کنارآمدن با آن‌ها نیاز به صبر و تلاش زیادی دارد. کلام اخر اینکه این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه کسی شریک زندگی‌تان باشد، پس درمورد انتخاب‌تان اعتماد بنفس داشته باشید و با هم روی مسائل‌تان کار کنید. تا مادامی که همدیگر را دوست دارید و به هم احترام می‌گذارید، سن واقعا فقط یک عدد خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من 20 سال از همسرم کوچکترم. خیلییی باهم خوبیم خدا رو شکر. خیلی قضاوت میشیم. حتی گاهی متوجه می شم نگاهون می کنن تا دم ماشین که ببینن ماشینمون چیه چون همه فکر می کنن بخاطر پول بوده بعدم ما ماشین قراضه امون رو سوار میشیم و میریم. انشاالا خدا همه زوجها برای هم نگه داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب شما بیشتر پدر میخواستین تا شوهر. بیشتر دخترهایی که با مرد سن بالا ازدواج میکنند کمبود عاطفی دارند یا شخصیتی سلطه پذیر یه سری هم بخاطر پول و یه سری هم بخاطر شوهر کردن به هر قیمتی

      • بدون نام

        یاعلی بیس سال دیگع زیاده همون ده سال پیکه و شکیرا هم زیاده

      • بدون نام

        تو شوهرتم قراضس فقط ماشینتون نیست که قراضس

      • زن افسرده

        منم یکی رو میشناسم خودش متولد 77 شوهرش متولد55فقط وفقط بخاطر پول بامرده ازدواج کرده زد زندگی زن وبچه های مرده رو داغون کرد البته هردوشون مقصربودن ولی بعد عقد فهمید مرده توجیباش شپش هم جفتک نمینه ولی چون دختره از مرده حامله شده بود باهم گرفته بودنشون عقدشون اجباریه دختره فقط داره تظاهر به خوشبختی میکنه مرده هم مثل خر توگل مانده چون زن اولش درجا ازش طلاق گرفت واز خونه پرتش کرد بیرون حالا مرده تو خونه پدرزنش مثلا دارن دوران نامزدی رو سر میکنن

      • بدون نام

        اشتباه کردی

      • بدون نام

        با پدرت ازدواج کردی ؟

      • به زن افسرده

        نکنه اون زنه خودتی ؟

    • عین الله

      من زنم تاج سرم پاره تنم ده سال از من بزرگتره وتوزندگی هچ مشکلی با هم نداشتیم و همشه من تابع ش بودم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایش چی جوری آحه

      • علی

        مادر زن من ده سال از من بزرگتره،،

      • بدون نام

        باشه داداش تو راست میگی

      • علی

        وا دروغم چیه
        میخوای شناسنامه نشونت بدم خیلی عجیبه از نظر شما!!!!
        حرف من عجیبه یا طرف زنش از خودش ده سال بزرگتره؟!!!

      • جزیره ی ناکوجا آباد

        پاره ی تنـــــــــــم تاج ســـــــــــرم واو

      • بدون نام

        ازوناس که مامان میخواد تا بهش خط بده اینا زیردستی و بردگی دوست دارن میخوان یکی بهشون امر و نهی کنه دنباله رو و تابع و بله قربان گو باشن خودشم که گفت

      • بدون نام

        عین الله جون صمد راس میگی؟؟؟؟

      • بدون نام

        بدبخت زن ذلیلی دیگه تو مرد نیستی

    • بدون نام

      تو ایران که 99 درصد دختراها وهمجنین پسرهای جوون برای پول با افراد سن بالاتر اردواج میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لابد این دختر هایی که با یکی همسن خودشون ازدواج کردن از خارج وارد کردیم

    • بدون نام

      تو این مطلب بیشتر راجب مشکلات زوج.کوچک تر گفته شد .لطفا یک مطلب هم راجب مشکلات زوج بزرگتر در رابطه زناشویی بزارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بذار من بهت بگم. طفلک همش اون کوتاه میاد

    • بدون نام

      فقط ایران نیست خودتونم می دانید ،همه جا همینه ،خب آخه یه دختر جوون با یه پیرمرد برا چی ازدواج کنه ،اگر نه پول داره ،نه شهرت و نه جذابیت و برعکس یه پسر جوون

    • بدون نام

      این که میگن به سن نیست همش چرته
      مرد سن بالا بعد از چند سال اصلا حال نداره به خودش برسه چه برسه به زنش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا این زنها هم بعد از 20 سال شوهره رو ول میکنند میرن سراغ یکی از خودشون جوونتر

    • بدون نام

      جالبه فقط دخترا باید سنشون از مردا کمتر باشه؟ خیلی سکسیسمی

    • بدون نام

      در واقع پیرمردا یه پرستار محرم برا روزهای از کارافتادگی می گیرند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همینطور

      • بدون نام

        بفرمایید یک عروسک جنسی

    • بدون نام

      بدترین ازدواجها فاصله سنی زیاد فرقی نمیکنه زن که کوچکتر مرد به اون به چشم یه بچه نگاه میکنه و بهحسابش نمی آره وهمینطور که سن دو طرف بالا میره اختلاف نظرها بیشتر میشه وزن دیگه اون مرد را قبول ندارد واگر زن بزرگتر باشه همش میخواد امر ونهی کنه یا اون مرد باید سکوت کنه که اختلاف پیش نیاد یا جنگ ودعوا مردهم که از زن بزرگتر زن تا زمانی از او اطاعت میکنه بعد اصلا آدم حسابش نمیکنه فاصله سنی باید کم باشه باهم بنشینند بگردند با هم صحبت کنند وزندگی کنند با عشق وتفاهم بقیه اش زجر وعذاب وجنگ وجدال هر کس غیر از این بگه اول به خودش دروغ گفته بد به همه

    • بدون نام

      من یه خواستگار داشتم فامیل دوستم بودن طرف بیست سال از من بزرگتر بود و مامانش به خاطر پول ما هول شده بود و اصرار به ازدواج داشت
      واقعا رو میخواست طرف هم پیر باشه هم به خاطر پول دختر بیاد جلو
      این مدلیشو ندیده بودم و منم شستم پهنشون کردم افتاب
      همون موقعش که سی و هفت هشت سالش بود شبیه پنجاه ساله ها یا شصت ساله ها بود دیگه ببین الان چی شده والا شصت هفتاد ساله های فامیل ما از اون شاداب تر رو پاتر بودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا اینقدر حرص نخور واسه یه خواستگار

      • بدون نام

        فکر کردم میخواین بگین اون پولدار بود اگر اون هم پولدار بود و شما فقیر نباید قبول میکردین. چون تفاوتها سالها بعد نشون میده اینهایی هم که از ازدواج با مرد سن بالا دفاع میکنند و خوش و خرم هستند. سالها بعد به اشتباهشون پی میبرن. بهر حال موفق باشید.

      • بدون نام

        حالا خوب شستیشون یا نه؟؟ چقدر مردم پر روان نه قیافه ای نه پولی بعد به چه امیدی پا شده اومده خواستگاری اون هم با این همه اختلاف سن. .

    • بدون نام

      . سن ژنتیک تععین کننده است نه شناسنامه.زنهای مسنی به من مراجعه میکنند که شوهر خیلی جوانشان ناتوانند

    • بدون نام

      دقیقا می شه مطلب بالا رو اینجا دید مورد قضاوت قرار گرفتن توسط دیگران عزیزان نیاید اینجا از همسر ها تون صحبت کنید در اصل هیچ جا صحبت نکنید چون جامع هنوز این موضوع رو نپذیرفته اصلا به شما چه اینها برای چی با هم ازدواج کردن اصلا ازدواج کردن ببینن فضول شون کیه که معلوم شد ( محض اطلاع بگم که همسر من کلا یک سال از من بزرگتریه عده نیان بگن چون خودم با فرد سن دار ازدواج کردم اینجوری می گم )

    • بدون نام

      رييس جمهور فرانسه و زنش كه خيلي خوشبختند

    • لیلا

      ببینید اگه دو نفر با هم تو هر سنی ازدواج کردن به هیچکس مربوط نیست. الان پسری رو می شناسم که دختر گرفته 14 سال کوچیکتر از خودش هیچکس اعتراض نمیکنه اگه دختره بزرگتر بود قیامت میشد. ببینید یک سال یا 20 سال اصل دوست داشتنه . تمام

    • green

      کات من توفیق الله

    • M

      اختلاف سنی در حد10سال میتونه زیادم بد نباشه (البته اگه دختربزرگتر نباشه ،توایران این موضوع جانیوفتاده خیلی و ممکنه باعث نگاهاوحرفای ازاردهنده بشه)
      چون بعضی از دخترا توسن18سالگی به درکی اززندگی رسیدن (که الان تعدادشون نسبت به قبل کم شده!) که حتی بعضی مرداتو30سالگی هم شایدبهش نرسن(که تعدادشون زیاد شده :-)) یا ازلحاظ عقلی ودرکی باهم برابر باشن

    • مرمر

      من و شوهرم۲۵سال اختلاف سنی داریم.خیلی هم عاشق هم هستیم..

    • بدون نام

      منو نامردم ۱۷ سال اختلاف داریم خیلی هم همو دوس دایم

    • مطلقه

      بعضي از ملت بزرگوار ما همه چيز رابا دانش گسترده خود اظهار و تحليل ميكنند قول ميدم اكثر مخالفين موضوع مجردن سراغ هركدام برويد و پيشنهادبدهيد با رضايت خاطر قبول كنن ولي حالا نسخه تقبيحي براي ديگران مينويسند. طرف ميگه من خوشبختم با شوهرم بهش گفته ميشه تو دروغ ميگي . شوهر مسن هرعيبي داشته باشه سر بادكنك . ادمس طلاق نميگيره.

    • مریم

      من الان خواستگاری دارم خونه کار ماشین همه چی اوکیه همودوسم داریم خوبم هست فقط مشکلم اینجا یه ک تفاوت سنی مون زیاده میترسم ازاینده!میترسم پشیمون بشم یا چیزای دیگع
      من۱۵سالمه اون۲۷
      توروخدا راهنماییم کنین موندم چیکار کنم دودلم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج