۸۳۵۵۹۰
۱۰ نظر
۵۰۱۰
۱۰ نظر
۵۰۱۰
پ

عطریانفر: فضای انتخابات ۹۴ در ۹۸ تکرار می‌شود

یک فعال سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که انگیزه‌ای که در هفت اسفند ۹۴ رای بالایی به فهرست امید داد، در اسفند ۹۸ هم مشاهده خواهد شد، گفت: فضای انتخابات ۹۴ در سال ۹۸ هم تکرار خواهد شد.

روزنامه آرمان: محمد عطریانفر با بیان این که هیچ‌کس این تصور را نداشت که وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم تا به این حد آسیب ببیند، ادامه داد: در اینکه دستگاه‌هاى اجرایی، بعضا ناکارآمدی‌هایى داشته است، تردیدی وجود ندارد و برخی از مشکلات مستقیما به دولت و مجریان دولتی بر می‌گردد و دولت باید ناکارآمدی‌ها را به کارآمدی تبدیل کند تا کم و کاستی‌ها اصلاح شوند. اما باید مرز ناکارآمدی با بحران‌هایی که به سبب عوامل بیرونی و فرا دولتی به وجود آمده‌اند، را در نظر بگیریم که این مرزبندی برای جامعه چندان روشن نیست.

دولت باید درباره هر دو این حالت‌ها با مردم صحبت کند. توصیه می‌شود، دولت بخشی را که خارج از اراده او است، مثل مشکلات بدعهدی آمریکا یا توقف خرید نفت یا مشکلات همکاری بانکی با کشورهای اروپایی و ... را با مردم در میان بگذارد و مهم است که مرزبندی مشکلات را هم با افکار عمومی در میان بگذارد تا جامعه بداند، کدام کاستی‌ها ریشه‌اش در ناکارآمدی دستگاه اجرایی است و کدام موارد به ­عوامل بیرونی ربط پیدا می‌کنند تا از این طریق زمینه آمادگی مردم برای مقابله با هر شرایطی فراهم شود.

دولت یازدهم فراتر از توقع اصلاح‌طلبان

او در باره این که رابطه اصلاح‌طلبان با دولت موجب شده تا هواداران جریان اصلاح‌طلبی نگران توقف سیر صعودی‌ای باشند که از خرداد ۹۲ شروع شد و تا سال ۹۶ در چند انتخابات آنها را برنده کرد، گفت: اصلاح‌طلبان با دولت، همان رابطه‌ای را دارند که در سال ۹۲ داشتند. مساله، اما این است که اصلاحات یک حزب نیست و تفکری است که در قالب چندین گروه سياسى فعالیت می‌کنند. پس نمی‌‌توان روحانی را نامزد یک حزب مشخصی دانست.

بعد از محدودیت‌هایی که در سال ۹۲ نسبت به چهره‌های منتسب به اصلاحات توسط برخی نهادهای حقوقی اعمال شد، اصلاحات چاره‌ای جز این ندید که از شخصیتی معتدل مثل روحانی در جریان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری پشتیبانی کند. حسن روحانی در دولت یازدهم حتی فراتر از توقع اصلاح طلبان بود. اما در هرحال، آقای روحانی برگزیده حزبی نیست. اصلاح­ طلبان رابطه صمیمانه و همراهانه و توام با انتقاد با دولت روحانی داشته و دارند. البته در شرایط فعلی، در بخش­‌های ناکارآمدی نقد اصلاح‌طلبان نسبت به گذشته بیشتر شده است.

تکرار فضای انتخابات 94 در 98

این فعال سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که انگیزه‌ای که در هفت اسفند ۹۴ رای بالایی به فهرست امید داد، در اسفند ۹۸ هم مشاهده خواهد شد، گفت: فضای انتخابات ۹۴ در سال ۹۸ هم تکرار خواهد شد. شرایط اصلاح‌‌طلبان شرایطی است که نشان می‌دهد، زمینه‌هایی برای انگیزه مردم جهت حضور در انتخابات وجود دارد که می‌توان به ضرورت انسجام ملی و وحدت برای رویارویی با دشمن که نزد اصلاح‌طلبان و اصولگراها مشترک است اشاره کرد تا از این طریق جوابی به فزون‌طلبی‌های آمریکا بدهند و با مشارکت در انتخابات به این هدف مشترک برسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی رای میده دیگه بااین بلایی که سرملت اوردین به همین خیال باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      ۴۰ سال هست دشمن دشمن کردید پدر ما را در آوردید .

    • بدون نام

      ما که رای نمیدیم ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولی ما رای خواهیم داد.منتها درست انتخاب می کنیم و جوگیر شعار آزادی حجاب و آزادی ... نمی شویم

      • دونالد ترامپ

        شما کلا پنج میلیون جیره خورید که رای میدین

    • بدون نام

      لعنت خدا به کسی که به این مسوولین بی کفایت رآی بده....

    • رضوان

      دیگه خبری از رای نیست. ... رای نخواهم داد

    • دونالد ترامپ

      خواب رای رو ببینید ...

    • بدون نام

      فقط روزنامه وابسته آرمان میتواند با یک سابقه دار مصاحبه کند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج