۸۳۵۵۹۳
۲۴ نظر
۵۰۰۷
۲۴ نظر
۵۰۰۷
پ

احتمال مرگ مادر قلب اتمی ایران

همزمان با بررسی بودجه ۹۸ گلایه‌هایی از سوی مقامات سازمان انرژی اتمی درباره کمبود بودجه این سازمان مطرح شده و حتی هشدار داده شده است که در صورت تامین نشدن بودجه مورد نیاز، احتمال خاموشی نیروگاه بوشهر وجود دارد.

برترین ها: همزمان با بررسی بودجه ۹۸ گلایه‌هایی از سوی مقامات سازمان انرژی اتمی درباره کمبود بودجه این سازمان مطرح شده و حتی هشدار داده شده است که در صورت تامین نشدن بودجه مورد نیاز، احتمال خاموشی نیروگاه بوشهر وجود دارد.

این در حالی است که نیروگاه هتسه‌ای بوشهر نماد فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است و برای دستیابی به آن تلاش فراوانی صورت گرفته و هزینه‌های زیادی پرداخت شده است.

روزنامه جام جم به نقل از سخنگوی سازمان انرژی اتمی نوشت: کمتر از یک هفته دیگر نیروگاه بوشهر برای تعویض سوخت و تعمیرات برنامه‌ریزی شده از مدار خارج می‌شود در حالی که هنوز مطالبات پیمانکار برای تعمیرات سال قبل به طور کامل پرداخت نشده است و با رقم بودجه ارایه شده فعلی، تکلیف این نیروگاه برای سال آینده هم مشخص نیست.

احتمال مرگ مادر قلب اتمی ایران

بهروز کمالوندی درباره مطالبی که در مجلس شورای اسلامی در مورد تامین بودجه خرید سوخت نیروگاه اتمی بوشهر و ابراز نگرانی نسبت به خاموشی این نیروگاه در صورت تامین نشدن بودجه مورد نظر اشاره شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته که نیروگاه به بهره برداری رسیده است هر ساله باید یک سوم سوخت نیروگاه با سوخت جدید جایگزین شود که بخش عمده این بودجه هر ساله تا کنون توسط شرکت تولید و توسعه مادر تخصصی انرژی اتمی و بخش کمی هم توسط دولت تامین می‌شد، اما با توجه به گران شدن ارز در کشورمان، این نگرانی جدی به وجود آمده است که با توجه به تامین نشدن ما به ازاء این بودجه از سوی دولت در بوجه سال ۹۸ عملا نیروگاه با تهدید خاموشی رو به رو شود.

وی در ادامه گفت: قیمت تمام شده برق تولیدی در نیروگاه بر اساس هزینه‌های واقعی قبل از افزایش نرخ ارز ۱۲۷۰ ریال برای هر کیلوات ساعت بود، ولی پس از افزایش نرخ ارز حدود۵۰۰ تا ۶۰۰ ریال به آن اضافه می‌شود. این مقام سازمان انرژی اتمی گفت: کمتر از یک هفته دیگر نیروگاه برای تعویض سوخت و تعمیرات برنامه‌ریزی شده از مدار خارج می‌شود در حالی که هنوز مطالبات پیمانکار برای تعمیرات سال قبل به طور کامل پرداخت نشده است و اعتبارات اسنادی برای قطعات یدکی سال جاری هم به طور کامل باز نشده است و تکلیف بودجه سال آینده هم مشخص نیست.

صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی هم با بیان اینکه نیروگاه بوشهر ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای سوخت و قطعات یدکی نیاز دارد و برای سال اینده فقط ۴۰۰ میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده شده است گفت: ما نمی‌دانیم سال ۹۸ باید ۸۰۰ میلیارد تومان را از کجا بیاوریم.

محمد احمدیان معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی به خبرگزاری خانه ملت گفت که "دولت در سال‌های گذشته بخشی از هزینه سوخت نیروگاه اتمی بوشهر را پرداخت می‌کرد، اما به دلیل افزایش نرخ ارز در حال حاضر این کمک برای تأمین سوخت کافی نیست و در صورتی که به صورت جدی تدابیر لازم برای حل مشکلات اتخاذ نشود در سال آینده اداره نیروگاه اتمی بوشهر با، اما و اگر همراه است. "

نیروگاه بوشهر نخستین و تنها نیروگاه هسته‌ای تولید انرژی در خاورمیانه است. بر اساس قرارداد سازمان انرژی اتمی ایران و روسیه، تأمین سوخت آن تا ۱۰ سال بعد از بهره برداری با روسیه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به درک

    • بدون نام

      الا برکت الا

      پاسخ ها

      • حنا

        یه چیز دیگه بگو ...حوصلمون و سر بردی آخه...اینهمه واژه ی جدید گلم

    • بدون نام

      علی برکت الاه

    • بدون نام

      این نیروگاه حاصل توافق رضاشاه با شکت زیمنس آلمان بود که در سال 1355کلنگ زده شد که پساز انقلاب شرکت آلمانی ایران را ترک کرد وروسهای لاشخور کاری رو که قراربود 4ساله تحویل بدن 14سال طول دادن واز قبلش میلیاردهااز بودجه مملکت رو خوردن
      اما جالب اینجاست که این نیروگاه فقط قادر به تآمین یک سوم برق بوشهر است و هیچ درآمدی برای دولت هم نداره،وهرساله برای سرپانگهداشتنش بودجه اختصاص میدن

    • بدون نام

      حسن کلید ایران و به یک قرن قبل برگرداندی

      ما به عقب بر نمیگردیم

    • کاوشگر فضایی

      روحانی ... چرخ همه چی رو خوابوندی ... ...

    • mina

      نچ نچ. اصن کشور داره متلاشی میشه انگار

    • روسیه

      انا لله و انا الیه راجعون !

    • ایرانی

      اصلا مهم نیست فقط تمام حواس تون برای کمک به کشورهای منطقه اعم از یمن و عراق و سوریه...... باشه!!!!!

    • بدون نام

      كمتر حقوق ميليوني به كاركنان انرزي اتمي بديد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند ده ملیونی عزیزم من چند ده ملیونی

    • بدون نام

      به به پس دارد گندش در میاید اینهمه هزینه وغوعا آخرش نیروگاه در شرف خوابیدن بلند بگو زرشک ، کشک

    • بدون نام

      به به پس دارد گندش در میاید اینهمه هزینه وغوعا آخرش نیروگاه در شرف خوابیدن بلند بگو زرشک ، کشک

    • بدون نام

      تمام مشکلات فعلی و تحریم های ما برای همین انرژی به اصطلاح هسته ای هست، وقتی تنها نیروگاه ما کفاف هزینه های خودشو نمیده، دنیا از خودش می پرسه ما فعالیت های صلح آمیزمون برای چی هست؟ مرگ بر این و اون هم که میگیم، شما باشی چه فکری می کنی؟

    • فرید

      کشور فروپاشیده اینا دیگه نمیخوان اعلااام کنن

    • بدون نام

      بابایکی پیدانمیشه این نوبخت راعوض کنه پدرمردمودرآورده همه ازدست این آقا ناراحتن یه رفراندوبزاریدونتیجه راببینید

    • بدون نام

      بااین هزینه نگهداری برق کیلواتی چند در میاید؟

    • یعقوب

      اولا هزینه مصرفی برق مساجد حوزه علمیه وووو اونایی که رایگان کردید لغو کنید بودجه تون کم نمیاره ببینیم عرضه اینکارو دارید

    • بدون نام

      نماد فعالیت هسته ای هم که مربوط به زمان شاه هست ! خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج !! این نیروگاه از اول مشکل داشت واگذاری به روسها و خیانتی که همیشه اونها در حق ملت ایران کردند هرگز از یادها نمیره ! اعتماد به روس ها نتیجه اش بهتر از این نمیشه !

    • بدون نام

      بدرک خداکمک کنه همش تعطیل بشه شایدتامسعولین ...

    • بدون نام

      علی برکت الله.

    • بدون نام

      علی برکت الله. یک قدم رئیس جمهور به هدفش بیشتر نزدیک شد.

    • بدون نام

      برق هسته ای ارزانترین تولید است و فقط هزینه اولیه ساخت بالایی دارد بوشهر را که از بودجه کشور ساختید پس برای نگهداری و تولید برق این ارقام بعنوان هزینه تولید بی معنی است.
      در دنیا بخش خصوصی کل سرمایه گذاری را تا انتها انجام میدهد و سود هم میکند و ما.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج