جاباما
۸۳۵۵۹۶
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

مجلسی: ترامپ درگیری با ایران را برای بقا می‌خواهد

فریدون مجلسی، کارشناس مسائل سیاسی به روزنامه آرمان می‌گوید: ترامپ تلاش می‌کند برای عبور از این بحران‌ها در همین دوران با یک درگیری خارجی با دشمن شناخته شده‌ای مانند ایران که تبلیغات گسترده‌ای علیه آمریکا در جهان به راه انداخته از این بحران‌ها عبور کند. ترامپ از درگیری احتمالی با ایران برای خود سپری خواهد ساخت تا ضعف‌های دوران ریاست جمهوری اش را پشت این سپر خود ساخته پنهان کند.

فریدون مجلسی، کارشناس مسائل سیاسی به روزنامه آرمان می گوید: ترامپ تلاش می‌کند برای عبور از این بحران‌ها در همین دوران با یک درگیری خارجی با دشمن شناخته شده‌ای مانند ایران که تبلیغات گسترده‌ای علیه آمریکا در جهان به راه انداخته از این بحران‌ها عبور کند. ترامپ از درگیری احتمالی با ایران برای خود سپری خواهد ساخت تا ضعف‌های دوران ریاست جمهوری اش را پشت این سپر خود ساخته پنهان کند.

بخشی از گفتگو با مجلسی:

‌ترامپ برای جلوگیری از چهار ساله شدن دوران ریاست جمهوری‌اش چه استراتژی در پیش گرفته است؟

ترامپ تلاش می‌کند برای عبور از این بحران‌ها در همین دوران با یک درگیری خارجی با دشمن شناخته شده‌ای مانند ایران که تبلیغات گسترده‌ای علیه آمریکا در جهان به راه انداخته از این بحران‌ها عبور کند. ترامپ از درگیری احتمالی با ایران برای خود سپری خواهد ساخت تا ضعف‌های دوران ریاست جمهوری‌اش را پشت این سپر خود ساخته پنهان کند و به واسطه تبلیغات گسترده‌ای که در این زمینه انجام خواهد داد شرایط به قدرت رسیدن خود در چهار سال آینده را فراهم کند.بنده معتقدم اگر ترامپ نتواند به اهداف خود درباره ایران دست پیدا کند شانس چندانی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نخواهد داشت.

نشانه‌های این مسأله نیز در انتخابات میان دوره‌ای مجلس سنا آمریکا به وجود آمد که دموکرات‌ها موفق شدند کرسی‌های مجلس را از جمهوری خواهان پس بگیرند.واقعیت این است که رقبای اقتصادی و سیاسی ایالات متحده آمریکا در دوران ترامپ موفقیت‌های زیادی به دست آوردند و موفق شدند قدرت خود را در زمینه‌های مختلف افزایش بدهند.

امروز سیاست‌های امپریالیستی چین در اقصی نقاط جهان خود را نشان داده و این کشور مناطقی را در کشورهایی مانند پاکستان،سریلانکا و کشورهای آفریقایی به اجاره۹۹ ساله خود گرفته که فواید اقتصادی زیادی برای این کشور به همراه داشته است. این در حالی است که ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود تنها به ایجاد هیاهو و جنجال روی آورده و بازی را به رقبای اقتصادی و سیاسی خود واگذار کرده است. اگر ترامپ همچنان به همین شیوه عمل کند شک نکنید که در آینده بازی را به صورت کامل به رقبای خود واگذار خواهد کرد.

به همین دلیل نیز ترامپ تلاش می‌کند یک دشمن خارجی مانند ایران را با ابزارهای تبلیغاتی به عنوان یک دشمن متجاوز و خطرناک برای صلح جهانی نشان دهد تا با درگیری با این کشور به ظاهر متجاوز بتواند زمینه را برای به قدرت رسیدن خود در چهار سال آینده فراهم کند. در گذشته آمریکا همین بازی را برای حمله به عراق نیز انجام داده بود و به واسطه تبلیغاتی که علیه عراق انجام داده بود افکار عمومی جهان را برای حمله به عراق آماده کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انقلاب شکوهمند اسلامی

      چه جالب ! آخرش ترامپ هم همون کاری رو کرد که ما چهل سال هست که داریم انجام میدیم .

    • یوناس حقی

      فراموش کار هستید !!!!
      همین آقای ترامپ خیلی از وعده های انتخاباتی خودش رو عملی کرده !!! برخلاف برخی آقایان ،
      چرا فکر میکنین تنها و اصلی ترین مورد صحبت درمورد ایران است!!!
      یا شما فقط اخبار صداوسیما میبینید ، یا فقط کیهان و دیگر رسانه های داخلی را پیگیری میکنید ، شما که متفکر و سیاس هستید بهتراست کمی ، فقط کمی بیشتر بدانید ، همین

    • بدون نام

      آره
      همه کار و زندگیشان رو گذاشتن فقط گیر دادن به ایران!!!!
      دست بردارید یابا

    • رضا

      حرف های مفت آقای تحلیلگر سیاسی ......برو بابا جمعش کن با این تحلیلگریت از تحلیلت مشخص هست که از دانشگاهی هم سیاستت رو گرفتی ......اگه ترامپ دنبال یه کار تو ریاستش بوده لااقل همون یک کار رو هم درست انجام داده ولی ما چی ما رویس جمهورمون و سیاست مدارامون شونصد هزار وعده دادن تو بگو یکیش رو عملی کردن تا ما هم بگیم شما درست میگی

    • مهدی

      کدام رئیس جمهور آمریکا تا کنون با اسارت ایران در انتخابات شرکت نکرده.آنها خاورمیانه بدون بحران نمی خواهند و ایران در خط مقدم خسارت و بحران و مبارزات انتخابی آمریکا است.اما اگر صرفه نظر نکنند.ایران می تواند در انتخابات از همان جریانات به خوبی پذیرائی و حذف نماید.

    • بدون نام

      بر عکس گفتی جناب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج