۸۳۵۵۹۷
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

امکان برداشت ارز از طریق خودپرداز فراهم شد

وزیر اقتصاد- اعلام کرده که امکان برداشت به صورت ارزی از طریق خودپردازها فراهم شده و آن را یک تحول اطمینان‌بخش دانسته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر اقتصاد- اعلام کرده که امکان برداشت به صورت ارزی از طریق خودپردازها فراهم شده و آن را یک تحول اطمینان‌بخش دانسته‌اند.

این اشاره وزیر اقتصاد به این برمی‌گردد که افرادی که سپرده ارزی در بانک‌ها دارند بتوانند در زمان مورد نیاز به آن دسترسی داشته باشند. بر این اساس از نظر مقررات این تضمین داده شده که افراد بتوانند ضمن برخورداری از سود سپرده ارزی هر زمان که مایل باشند از طریق ابزارهای الکترونیکی آن را برداشت کنند.

این امکانی که مسئولان اقتصادی و بانکی از آن صحبت می‌کنند می‌تواند در راستای جذب بیشتر سپرده‌های ارزی و مشوق‌هایی در این رابطه باشد. این در حالی است که از نیمه اول سال جاری موضوع سپرده‌گیری ارزی در بانک‌ها به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت تا مردم که گفته می‌شود حجم بالایی از ارز را در بالا نگه داشته‌اند آن را به بانک‌ها سپرده و در چرخه اقتصادی قرار دهند.

براین اساس بانک مرکزی به تدریج با تغییراتی در بخشنامه‌های خود در مورد سپرده‌گیری ارزی اعلام کرد که سپرده‌های آنها با تضمین بانک مرکزی برای بازپرداخت اصل و سود آن به طور ارزی انجام خواهد شد. و شرایط این گونه تعیین شد که سود سپرده ارزی برای هر دلار چهار درصد، یورو سه درصد و درهم امارات دو درصد به طور سالانه باشد.

اکنون اینکه سپرده‌گذاران ارزی در هر زمانی که بخواهند بتوانند ارز مورد نیازشان را از خودپردازها دریافت کنند مشوق دیگری برای سپرده‌گذار ارزی در بانک‌ها به شمار می‌رود، اما با این وجود بانک مرکزی تاکنون در این رابطه اطلاع‌رسانی نداشته و مشخص نیست که آیا در حال حاضر چنین امکانی در خودپرداز حداقل برخی بانک‌ها فراهم است یا این‌که قرار است در آینده‌ای نزدیک فراهم شود.

اما ورود ارز به خودپردازها ماجرای تازه‌ای نیست و از حدود دو سال پیش برخی بانک‌ها این امکان را در خودپردازهای مخصوص خود ایجاد کرده‌اند که افراد بتوانند با ارائه‌ی ارز در مقابل آن ریال دریافت کنند و به نوعی خودپردازها فعالیتی در قالب صرافی انجام می‌دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعد اونوقت الان ما بریم جلوی خودپرداز بجای دلار به ما بیلاخ نشون میده؟ خواهشا این امکان رو هم اضافه کنید. ممنوون

    • بدون نام

      ای بابا .
      نفر اولی که بره خودپرداز همه رو هاپولی می کنه و برای نفرات بعدی چیزی نمیتونه! !!
      خصوصا اون شخص صراف نبش همون خیابون باشه.

    • بدون نام

      آفرین پول ملی باید دلار بشه تا ثبات به اقتصاد برگرده

    • بدون نام

      مگه کلی دادار دودور نکردید که دلار را از چرخه مبادلات حذف کردید و دلار به لجن کشیده شد؟

    • م .و

      سلام .در تمام کشورهای دنیا وقتی توریستی وارد میشه که با کارت بانکی که داره مثل مستر کارت و ویزا کارت از دستگاه عابر به میزان معینی ارز یا پول محلی ان کشور برداشت می کند,متاسفانه دستگاه های بانکی ایران این سیستم که باید با بانک جهانی وصل بشه ندار و یکی از دلایل نیامدن توریست به کشور که در اقتصاد دلاری مفید است انشالله روزی ما وارد سیستم جهانی شویم وازادانه با کارتی که داریم بتوانیم ارز مورد نیاز خود را دریافت کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج