جاباما
۸۳۵۶
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

چرا خانم‌هاي جوان بايد مارچوبه بخورند؟

نسخه گياهي براي درمان كم‌خوني

يكي از مفيدترين خواص مارچوبه خاصيت خون‌سازي و افزايش تعداد گلبول هاي قرمز خون است به‌همين دليل است كه درمانگران طب سنتي اصرار دارند اين گياه دارويي حتما در سبد غذايي دختران نوجوان و خانم‌هاي جوان و افرادي كه كم‌خوني دارند قرار گيرد.

نسخه گياهي براي درمان كم‌خوني

نسخه گياهي براي درمان كم‌خوني

مارچوبه به دليل داشتن ميزان قابل ملاحظه اي كلروفيل از جمله گياهان و مواد غذايي طبيعي محسوب مي شود كه به خونسازي بدن كمك مي‌كند. مصرف مداوم و منظم اين گياه در سبد غذايي خانواده علاوه‌بر آن‌كه به تقويت قلب و عملكرد آن كمك مي‌كند موجب تقويت بينايي و ديد انسان نيز مي شود.

به اعتقاد درمانگران و متخصصان طب سنتي اين گياه تاثير زيادي در تنظيم عملكرد دستگاه گوارش، درمان يبوست و همينطور تقويت مثانه دارد.
  • چگونه از مارچوبه استفاده كنيم؟
براي افزايش ميزان گلبول هاي قرمز خون گياه مارچوبه عموما به صورت خوراكي مصرف مي‌شود. اين گياه به‌صورت پخته شده در مواد غذايي و انواع سالادها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. نوشيدن چاي يا دم نوش اين گياه نيز براي دريافت خواص مفيدش توصيه شده است. نوشيدن روزانه دست‌كم يك فنجان از چاي اين گياه به پيشگيري از ابتلا به بسياري از بيماري‌ها به ويژه در افراد سالمند كمك مي‌كند.

ساده‌ترين روش براي تهيه غذا با مارچوبه استفاده از قطعات ريز شده آن در سالاد سبزي‌ها يا سوپ است. براي اين منظور توصيه شده مارچوبه را خرد و آب پز كرده و آن را به سوپ يا سالاد فصل خود اضافه كنيد اما بايد توجه داشت كه مصرف اين گياه دارويي به تمامي افراد توصيه نمي شود چرا كه در برخي منابع و متون طب سنتي افراد مبتلا به ورم مجاري ادراري، افراد مبتلا به سنگ كليه، افراد مبتلا به روماتيسم و همينطور افراد عصبي مزاج از مصرف اين گياه دارويي منع شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریلا اصغر زاده 16ساله

      ممنون

    • رضا

      بسیار عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج