۸۳۵۶۱۸
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

متهمان پرونده دکل نفتی دوباره محاکمه می‌شوند

دوازدهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده موسوم به «دکل نفتی گمشده» ۱۳ اسفند ماه امسال به ریاست قاضی فضلعلی برگزار می شود.

خبرگزاری ایرنا: دوازدهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده موسوم به «دکل نفتی گمشده» ۱۳ اسفند ماه امسال به ریاست قاضی فضلعلی برگزار می شود.

سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل یکی از متهمان پرونده دکل نفتی گفت: دادگاه سیزدهم اسفند امسال را برای برگزاری دوازدهمین جلسه محاکمه تعیین کرده است.

این وکیل دادگستری افزود: قرار است در جلسه بعدی، متهمان پرونده آخرین دفاعیات خود را ارائه کنند تا پس از آن دادگاه نسبت به صدور رأی تصمیم بگیرد.

علیزاده طباطبایی اظهار داشت: در حال حاضر به جز دو نفر از متهمان که یکی از آنها در انگلیس و دیگری در قطر به سر می برد، سایر متهمان این پرونده در ایران هستند.

پرونده دکل نفتی ۶ متهم دارد و تاکنون ۱۱ جلسه دادگاه برای رسیدگی به این پرونده برگزار شده است که جلسه یازدهم چهارم اردیبهشت امسال برگزار شد.

علاوه بر پرونده مطرح در ایران، پرونده دیگری با شکایت شرکت تاسیسات دریایی از چهار نفر از متهمان در دادگاه لندن در حال رسیدگی است.
د

کل نفتی فورچونا در دولت محمود احمدی‌نژاد خریداری شد، اما با وجود پرداخت کل مبلغ هیچگاه وارد ایران نشد. اولین بار بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت دولت یازدهم خبر گم شدن این دکل نفتی را اعلام کرد و پس از آن، پرونده دکل نفتی در قوه قضاییه تشکیل شد.

سوم دی‌ سال گذشته، اولین جلسه دادگاه متهمان این پرونده برگزار شد. سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل یکی از متهمان این پرونده، همان زمان اعلام کرده بود تا پایان سال 96 این پرونده به صدور حکم می رسد، اما سال 96 تمام شد و دادگاه متهمان پرونده دکل نفتی به پایان نرسید.

در این پرونده که پیشتر ارزش آن 87 میلیون دلار مطرح شده، علاوه بر دکل نفتی، موضوع یک شناور نیز مطرح است که ارزش مالی این پرونده را در مجموع به 121 میلیون دلار می‌رساند.

رضا طباطبایی یکی از متهمان پرونده که در انگلیس به سر می برد، به تازگی گفت وگویی را با ایرنا انجام و پشت پرده های خرید دکل نفتی فورچونا را افشا کرده است.

یکی از افرادی که در ارتباط با پرونده دکل نفتی در آبان سال 94 دستگیر شد، محسن مهاجرانی بود؛ کسی که چند ماه قبل از دستگیری، مسعود میرکاظمی وزیر نفت دولت محمود احمدی نژاد او را در این رابطه متهم کرد و گفت: مهاجرانی دلال دکل نفتی گمشده بوده است و به خاطر همین اظهارات، فرزند عطاءالله مهاجرانی از میرکاظمی شکایت کرد.

نزدیک به یک ماه بعد یعنی 18 آذر 94، محسن مهاجرانی با صدور قرار وثیقه پنج میلیارد تومانی از زندان آزاد شد و طی نامه ای اعلام کرد: پرونده دکل نفتی فورچونا از آنجا که موجب بازداشت، بازجویی و تشکیل پرونده برای اینجانب و فضاسازی‌های کاذب رسانه‌ای برای خانواده‌ام شد، از جهات متعددی شایسته بررسی و داوری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ولشون کنید گناه دارن، خوردن که خوردن نوش جانشان مگر کسی پیگیر رانت خودرو و گوشت و دارو و شکر و ..........بوده؟ مگر ضرر اینها کمتر بوده ؟ آنها هم به نوعی دزد هستند ولی در کل بیخیال، سفره انقلاب پهنه دور هم می خورن

    • ج

      دولت احمدی نژاد که خود را دولت مستضعفان ودولت امام زمان می نامید دیگه دزدی پول وطلا برایشان هیچ بودرفتن سراغ دکل نفتی وزیردریایی وکشتی خخخخخخخخ

    • بدون نام

      آقاموتورسیکلت من سرقت شده توروخداازشون بپرسین ببینین کاراونانبوده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج