۸۳۵۷۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کجایی جواد ببینی اصغرت تو اسکار نیست؟!

حالا ما هی بگوییم آقای ایوبی، کمی تیزهوشی، کمی بستن خانه‌ی سینما، کمی لابی...

خبرگزاری ایسنا: حالا ما هی بگوییم آقای ایوبی، کمی تیزهوشی، کمی بستن خانه‌ی سینما، کمی لابی...

واقعا که حجت‌الله ایوبی باید کمی از جواد شمقدری یاد بگیرد. درست است که این دولت تدبیر و امید آمد و خانه‌ی سینما باز شد، اما ما همان ملتی هستیم که همین دو سال پیش فیلم‌مان جایزه‌ی اسکار گفت و نمی‌توانیم ببینیم امسال حتا جزو ۹ نامزد این جایزه هم نیستیم و صدای‌مان هم درنیاید. واقعا که بنشینید و هی از آقای شمقدری بد بگویید و چشم‌تان را روی همه‌ی خدماتش ببندید. همان اسکار را هم از صدقه سر لابی ایشان و آقای احمدی‌نژا دارید.

بله، این آقای احمدی‌نژاد بوده که این انگیزه را در آقای شمقدری به وجود آورده که برود لابی کند تا فیلم «جدایی» اصغر فرهادی اسکار بگیرد. زمانی که آقای شمقدری قرار بوده مسؤولیت سینمایی آن زمان را برعهده بگیرد، از آقای احمدی‌نژاد پرسیده اگر بخواهید در یک جمله من را نصیحت کنید، چه می‌گویید، ایشان هم درست در یک جمله گفته، برو سینمای ایران را بین‌المللی کن.

درست در همین لحظه جرقه‌ی لابی کردن در ذهن جواد شمقدری زده می‌شود و می‌گوید، اولین گام این است که اسکار بگیریم. احمدی‌نژاد هم می‌گوید، خب این کار را انجام بده، و البته که این اتفاق می‌افتد. شمقدری می‌رود که سینمای ایران را بین‌المللی کند و البته فقط نفهمیدیم چرا سر راه، خانه‌ی سینما را هم می‌بندد!

حالا در این دولت تدبیر و امید نه احمدی‌نژادی هست که این‌طور ایجاد انگیزه کند و نه شمقدری‌ نامی که بتواند کاری کند تا آمریکایی‌ها اسکار را بدهند به ما. شما هم هی این لابی را ببرید زیر سؤال و خدمات دولت نهم و دهم را محدود کنید به بستن خانه‌ی سینما؛ مهم بین‌المللی شدن سینمای ایران بود که این اتفاق افتاد. ولی حالا در دولتی که کلید در دست دارد و در خانه‌ی سینما را باز می‌کند، به همین راحتی ما را از اسکار می‌گذارند کنار، تا جایی که حتا صدای «ورایتی» و «هالیوود ریپورتر» هم از حذف «گذشته» درمی‌آید. وا مصیبتا که «گذشته» را از جایزه‌ی اسکار می‌گذارند کنار و دریغ از یک لابی که این آقای ایوبی انجام دهد. اسمش هست چند سال هم فرانسه بوده! کجایی جواد خان که ببینی امسال اصغرت تو اسکار نیست؟!

این درد دل پُر آب چشم را با چند جمله‌ای که منتقد محترمی در سایت کافه سینما نوشته، به پایان می‌برم. بله، بخوانید تا ببینید، بی‌راه نمی‌گویم.

«مسلم است که اسکار سیاسی با اقدامات سیاسی میسر است. مسلم است که شمقدری اگر حمایت می‌کرد، اسکاری هم در کار نبود. فیلم اصغر (رفیق جواد) باید مطرود و معترض قلمداد می‌شد تا جایزه‌ی اسکار را دریافت کند. به همین سادگی. در نتیجه، اسکار دیگری در کار نیست. چون نه فضای سیاسی آن‌گونه تکرار خواهد شد و نه مدیران فعلی تیزهوشی لازم را دارا هستند.»

حالا ما هی بگوییم آقای ایوبی، کمی تیزهوشی، کمی بستن خانه‌ی سینما، کمی لابی...

ساره دستاران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج