۸۳۵۷۵۸
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

دریادار تنگسیری: تنگه هرمز تا زمانی که نفت‌مان را صادر می‌کنیم باز است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر نتوانیم نفت‌مان را صادر کنیم اما یک بیگانه فرامنطقه‌ای بیاید و بتواند نفت را از اینجا ببرد و صادر کند، خب این منطقی نیست، قطعاً بدانید که جوانان غیور این مملکت اجازه این موضوع را نخواهند داد و تا زمانیکه ما از تنگه هرمز استفاده می‌کنیم و نفت‌مان را صادر می‌کنیم و منعی برای ما وجود ندارد این تنگه باز است اما زمانیکه بخواهند جلوی نفت ما و کشتی‌های ما را بگیرند این منطقی است و هر منطقی این را می‌گوید و خواهند دید که ایا این اتفاق می‌افتد یا نه؟

خبرگزاری ایسنا: فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه بیگانگان به دنبال این هستند که منطقه را بدوشند و وقتی که نفت را بردند منطقه را رها می کنند، توضیحاتی پیرامون ادعاهای اماراتی ها درباره جزایر سه گانه ایرانی، امنیت دریایی، تنگه هرمز و تجهیزات نظامی کشورمان در دریا ارائه داد.

سردار دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که کنترل سپاه از لحاظ نظامی به چه صورت است؟ گفت: تمام شناورهای منطقه‌ای و فرامنطقه ای که وارد خلیج فارس می‌شوند رصد شده و اشراف کامل اطلاعاتی با آنها داریم. زمانی که ورود یک ناو بیگانه در منطقه صورت می‌گیرد، در دریای عمان نیروی ارتش این رصد را انجام می‌دهند و در خلیج فارس نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نقطه ابتدا تا نقطه خروج شناورها آنها را رصد می‌کنند.

بیگانگان در این منطقه که بسیار بسته است، ناوهای هسته‌ای و زیر دریایی‌های هسته‌ای خود را وارد آب‌های این خلیج بسته می‌کنند و این بسیار بسیار خطرناک است. وی افزود:آمریکا، انگلیس، فرانسه و کشورهایی که تجهیزات رانش هسته‌ای دارند شناورهای خود را وارد این منطقه می‌کنند و اگر برای آنها اتفاقی بیافتد چیزی حدود ۱۱ سال هیچ ماهی وجود نخواهد داشت و تمام مرجان‌های زیر سطح و موجودات آبزی از بین می‌روند و یک خطر بسیار بالقوه ای را با حضور بیگانگان در این منطقه داریم.

بارها در رزمایش‌ها به دیگر کشورهای جنوبی خلیج فارس اعلام کردیم که می‌توانیم امنیت خلیج فارس را برقرار کنیم. بیگانگان به دنبال این هستند که منطقه را بدوشند و وقتی که نفت را بردند منطقه را رها می‌کنند. این منطقه متعلق به ما و همسایه‌های ماست. ما می‌توانیم با هم افزایی و رزمایش، امنیت را برقرار کنیم. مردم مسلمان منطقه باید بدانند که می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

دریادار تنگسیری گفت: البته همه کشورها هم خود فروخته نیستند اما بخشی آنقدر خود را وابسته کرده اند که ناوی که وارد منطقه خلیج فارس می‌شود روزانه چیزی حدود ۲ و نیم میلیون دلار هزینه دارد و مردم باید بدانند که این هزینه از جیب کشورهای منطقه برداشته می‌شود و حضور آنها هیچ امنیتی نخواهد آورد. خلیج فارس خانه ما و همسایگان مان است.

وی ادامه داد: این بیگانگان دنبال این هستند که این منطقه را بدوشند و وقتی که نفت این منطقه را بردند قطعاً این منطقه را رها می‌کنند. این منطقه متعلق به ما است و متعلق به همسایگان ما است و منظورم از ما خودمان و کشورهای حاشیه خلیج فارس است و کشورهای مسلمانی که در این منطقه هستند.

ما می‌توانیم با هم‌افزایی، رزمایش و همدلی امنیت این منطقه مهم را برقرار کنیم ، حضور بیگانگان در منطقه مخل امنیت است و مردم منطقه باید بدانند و روی صحبتمان با سران خود فروخته نیست و با مردم مسلمان منطقه داریم صحبت می‌کنیم که می‌توانیم این کار را بکنیم البته همه این کشورها هم خود فروخته نییستند برخی خودشان را آنقدر وابسته کرده اند .

وی در پاسخ به این سوال که تنگه هرمز موقعیت بسیار حساسی را در دنیا دارد و چهل درصد نفت دنیا از همین تنگه هرمز صادر می‌شود و بعد از خروج آمریکا از برجام، آنها سعی داشت که صادرات ایران را به صفر برساند در آن زمان بعضی از مسئولین جمهوری اسلامی تلویحاً اشاره کردند که تنگه هرمز را خواهیم بست، آیا این قضیه بالفعل می‌تواند انجام بشود؟ گفت: قبلاً هم عرض کردیم که تا زمانیکه نفت ما از تنگه هرمز خارج می‌شود و منعی برای خروج و ورود کشتی‌های ما صورت نگیرد این تحقق پیدا نمی‌کند و منطقی نیست که ما بخواهیم این کار را انجام دهیم اما اگر روزی احساس کنیم که منعی وجود دارد که نفت از اینجا خارج شود و نفت ما خارج نشود آن موقع هر عقل سلیم و سالمی اجازه نمی‌دهد که این اتفاق بیافتد چراکه ما که این ساحل طولانی را داریم.

و نگهبان این تنگه هرمز هستیم و به آن تسلط کامل داریم اگر نتوانیم نفت‌مان را صادر کنیم اما یک بیگانه فرامنطقه‌ای بیاید و بتواند نفت را از اینجا ببرد و صادر کند، خب این منطقی نیست، قطعاً بدانید که جوانان غیور این مملکت اجازه این موضوع را نخواهند داد و تا زمانیکه ما از تنگه هرمز استفاده می‌کنیم و نفت‌مان را صادر می‌کنیم و منعی برای ما وجود ندارد این تنگه باز است اما زمانیکه بخواهند جلوی نفت ما و کشتی‌های ما را بگیرند این منطقی است و هر منطقی این را می‌گوید و خواهند دید که ایا این اتفاق می‌افتد یا نه؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      تنگه هرمز ممکن است جز مرز دریایی ایران و جزیئ از ایرا ن باشد اما چون جزیی از شاهراه بین المللی است هیچ کشوری حتی ایران جرات بستن آن را ندارد.

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        اینا میتونن طرف خودشونو ببندن ولی طرف عمان رو نه اونجا باید باز باشه وگرنه دویست کشور باهامون میجنگن

      • شمس

        اونا که هزاران کیلومتر می آیند اینجا جنگ طلب نیستند و ما که از منافع خودمان همیشه در موضع دفاع بودیم جنگ طلبیم. ثانیا تنگه هرمز در محدوده جغرافیایی کشور ماست

      • بدون نام

        شما طرف دشمن وایسادی؟

      • بدون نام

        آیا بستن صادرات نفت یه کشور جزو قوانین بین اللملی است ؟پس اگر صادرات نفت ایران که قانونی است بسته شود تنگه هرمز هم مسدود خواهد شد.

    • شهاب سنگ کجایی بیا

      چرا کشور جنگ طلب شدیم ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جنگ طلب نیروهای بیگانه ایی هستند که از فرسنگها دورتر در این منطقه آبی حضور دارند.

    • بدون نام

      ایول زودتر تنگه رو ببندید و از کشتیها عوارض عبور ازتنگه بگیرید مثل کانال سوئز. قسمت عمیق تنگه جزو آبهای داخلی ایرانست و ایران حق دارد هرکس هم راضی نیست از آبهای کم عمق عمان عبور کند

    • بدون نام

      جگر میخواد بستنش

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج