جاباما
۸۳۵۹۴۰
۹ نظر
۵۰۰۰
۹ نظر
۵۰۰۰
پ

با پاتوسی امید استقلال به جام زنده شد

برای پاتوسی ۱۵۶ دقیقه بازی در استقلال کافی بود تا خودش را به عنوان تک ستاره این روزهای ارتش آبی به هواداران باشگاهش و فوتبال ایران معرفی کند. پاتوسی با فوتبالی جذاب و فریبنده همین جا است، دراستقلال.

ایران ورزشی: آیانداپاتوسی زودتر از آنچه تصور می‌شد خودش را د‌ر دل هواداران استقلال جا کرد. فقط با ۱۵۶دقیقه بازی درترکیب استقلال. هافبک تیزروی آفریقای جنوبی به قدری سرعت جذب بالایی داشت که بسیاری را به یاد روزهای باشکوه حضورتیام دراستقلال انداخت. مامه نیزدرهمان ۲بازی نخست که درترکیب آبی‌ها قرارگرفت با نمایش خیره کننده اش همه را مجذوب خود کرد. مهاجمی که شاید اگراین فصل هم دراستقلال بود، درکنارهم همین پاتوسی می‌توانست تیمی رویایی را پدید آورد وچه بسا اکنون استقلال درصدرجدول قرارداشت، آن هم با اختلاف امتیازی چشمگیر!

جدایی تیام و جبارف اما لطمه های بسیاری به استقلال درنیم فصل اول وارد کرد و بدون شک اگروینفردشفر درجذب جانشین های این بازیکن دقت بالایی ازخود به خرج می‌داد، جایگاه بهتری درجدول دراختیاراستقلال بود. جذب الحاجی گرو و مارکوس نیومایراما جدا ازمشکلات مالی سنگین که برای استقلال ایجاد کرد، ازلحاظ فنی نیزهرگزنتایج مطلوبی برای آبی‌ها به همراه نداشت تا مشخص شود سرمربی استقلال چه خطای بزرگی را درجذب این دوبازیکن مرتکب شده است.

با پاتوسی امید استقلال به جام زنده شد

شفراما با نشان کردن آیانداپاتوسی اما درحال جبران صدمات روحی و فنی حضورآن دوبازیکن نا کارآمد است. پاتوسی با سرعتی مافوق تصوردرترکیب استقلال جا افتاده و امیدواری بسیاری برای آینده استقلال درلیگ به وجود آورده است. پاتوسی درنمایش اول خود برای استقلال یک گل به ثمررساند و گل دوم استقلال هم روی ارسال او واشتباهی که مدافعان پارس جم مرتکب شدند به ثمررسید تا با ارفاق این گل هم به نام او نوشته شود. درخشش آیاندا درآن بازی اما هرگزاتفاقی نبود و این آفریقایی زرگ دربازی مقابل ذوب آهن نیز بی گمان ستاره تابناک ترکیب استقلال بود.

آیاندا دربازی با ذوب آهن هم یک گل به ثمررساند و یک پاس مستقیم گل برای دانشگرارسال کرد. او درگل دوم استقلال هم مثمرثمربود و پایه گذارحرکات تیمش بود تا به این ترتیب ردپایش درتمام 5گلی که استقلال در2 بازی اخیربه ثمررسانده به طورمحسوس احساس شود.

حالا شفرمی‌تواند با خیالی آسوده به آینده تیمش درلیگ چشم بدوزد. روزهایی که شاید دیگرتیم ها نیز به کمک استقلال بیایند واستقلال نیز به همین روند ادامه دهد و شاید درنهایت فاتح جام هجدهم باشد.

پاتوسی دقیقا تداعی کننده روزهای پرجاذبه حضورمامه تیام است. بازیکنی که وقتی پیراهن استقلال را پوشید ودرلیگ و لیگ قهرمانان آسیا معجزه آسا پیش رفت و گل قهرمانی استقلال درفینال جام حذفی مقابل خونه به خونه بابل را هم به ثمررساند، خیلی را درفکرفروبرد که به واقع اگرتیام ابتدای لیگ هفدهم دراستقلال حضورداشت، چه نتیجه ای عاید استقلال می‌شد و آیا آبی‌ها جام قهرمان لیگ فصل قبل را بالای سرنمی‌بردند؟

داستان عجیب و مشکوکی است که استقلال درابتدای فصل هفدهم و هجدهم تیم خود را به شکلی ناقصل می‌بندد اما درنیم فصل با خریدهای چشم نوازی همچون تیام و پاتوسی ناگهان به تیم دیگری بدل می‌شود.

شاید با این تحلیل های تعارف آمیزبگویند که فوتبال یک بازی دسته جمعی است و روح تیمی باعث موفقیت تیم ها می‌شود اما تردیدی نیست که اگرتیمی درخود ستاره نداشته باشد به جایی نخواهد رسید و مدام درجا خواهد زد.

وقتی دربازی با ذوب آهن پاتوسی ازترکیب استقلال بیرون رفت به وضوح کاهش ضرب آهنگ هجومی استقلال را مشاهده کردیم. استقلال دیگرآن تیم ترسناک نبود وباید پذیرفت که تک ستاره ها نقشی کلیدی و محوری درتیم های بزرگ ایفا می‌کنند وحضورشان بسیارمهم و اثربخش است.

آری، باید این واقعیت را پذیرفت که سناریوی تیام لیگ هفدهم که استقلال را درنیم فصل دوم دگرگون کرد، باردیگردراستقلال درحال تکراراست. ماجرایی که هم می‌تواند شیرین باشد و هم تلخ. استقلال با پاتوسی تیم دیگری شده است. بازیکنی که اگر آن دوبازی ملی انجام شده درسال 2016درترکیب تیم ملی آفریقای جنوبی به مددش نمی‌آمد امروز با پیراهن شماه 5استقلال درلیگ دیده نمی‌شد.

از دیدن پاتوسی باید لذت برد واین بازیکن با همین 156دقیقه حضورش درترکیب استقلال به همه ما فهمانده است که الفبای فوتبال را می‌داند و با بازی در پست هافبک بازیساز به خوبی آشنا است.

آیاندا و استقلال عصر نوینی را کلید زده اند. دنیایی متفاوت که شاید این بار برای استقلال منتج به جام قهرمانی هم باشد. با این ستاره ها می‌شود سرنوشت را تغییر داد. استقلال و ستاره تابناک این روزهایش می‌توانند.

حمید رضا عرب

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پاتوسی که هیچی اگر مسی هم بیاورند جام امسال هم برای ارتش سرخ هست. اگه استقلال سهمیه آسیایی بگیره هنر کرده.

      پاسخ ها

      • ZEDLONG

        ‏خدا هیچ کسی رو اونقدر خوار و ذلیل نکنه که در عرض یک هفته از جمله: من حاضرم در مورد قرارداد پاتوسی در هر محکمه‌ای حاضر بشم

        برسه به جمله: من اشتباه کردم ولی پاتوسی اگه بازیکن پرسپولیسم بود، اینجوری بهش می‌پرداختیم :)))

        @Esteghlal_ss ▏

    • بدون نام

      واقعا که ندید پدید هستین ی پیدا شده ی گل زده دیگه همش دارین از قهرمانی و جام حرف میزنین .دیگه حالم از اسم استقلال بهم میخوره ازبس مطلب نوشتن دربارش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حداقل دوتا تیم مدعی ببرین بعد حرف جام بزنین
        پاتوسی تونم اگه تونست جام واستون میاره

    • بدون نام

      واقعا که ندید پدید هستین ی پیدا شده ی گل زده دیگه همش دارین از قهرمانی و جام حرف میزنین .دیگه حالم از اسم استقلال بهم میخوره ازبس مطلب نوشتن دربارش

    • بدون نام

      انشااله قهرمانیم.کم در مورد لنگ مینویسن؟

    • ارتش سرخ

      استوکس بازیکن تراکتور تو ده بازی هشت گل زد همه گفتن امسال پنجاه گل میزنه الان هشت هفتس یک گل نزده اخه کیسه کشای .محترم پاتوسی مقابل تیم دوم خودتون ذوب اهن یک گل زد ومقابل پارس بی دفاع .الکی با دوگل تیمتون نگنید قهرمان و خوشحال نشین چون امسال پرسپولیس باز قهرمانه .تازه بزترید بازیهای سختتون داره شروع میشه ببینم چکار میکنید و پاتوسی چکار میکنه انوقت نظر بدین با دو سه تا برد مقابل تیمهای ته جدول خوشحال نشین

      پاسخ ها

      • امجدی

        حالا شما قرمز های عزیز و دوست داشتنی چرا ناراحت میشوید شما هم بودویمیر همشهری برانکو را آوردید مهدی ترابی را ک دارید چرا به پاتوسی حساسیت دارید اصلا جام مال خو دتان از حالا قهرمانی را بشما تبریک میگویم مبارکتون باشد قهرمانی آسیا پیشاپیش هم مبارکتون نتیجه دربی در فروردین ماه برای ما مهم تر از قهرمانی در هردو جام هستش دربی ملاک استقلال و شما قرمز ها هستش فقط از کلمه لنگی استفاده نمیکنم چون استقلالی ها اصولا با شخصیت هستند مجتبی محرمی گل سرسبد شخصیت و افتخار شما قرمز ها میباشد مواد فروش معتاد
        البته علی آقا پروین افتخار تبم شما و احترام تمامی فوتبال دوستان ایران هستش احترامشون واجب بر همه هست
        شاد باشید تا روز دربی

      • بدون نام

        باشه روز دربی منتظریم الان نگاه نکن پرسپولیس بازی جذاب نمیکنه چون بازیکن جدیداش هماهنگ نیستن تاروز دربی هماهنگ شدن و دربی چهارتای دیگه رقم میخوره و اینکه شک نکن قهرمانی ایران و اسیا مال ماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج