جاباما
۸۳۶۰۰۵
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

سازمان گردشگری: مسافر پرانی صحت ندارد

ولی‌الله تیموری (معاون گردشگری کشور) درباره گردشگرانی که به اروپا سفر می‌کنند اما به کشور بازنمی‌گردند، گفت: به هرحال در ایام سفر یا هر زمان دیگری بخشی از افراد از خارج وارد ایران می‌شوند و بخشی نیز از ایران به کشورهای خارجی سفر می‌کنند که به نوعی گردشگران خارجی ما به شمار می‌آیند.

خبرگزاری ایلنا: ولی‌الله تیموری (معاون گردشگری کشور) درباره گردشگرانی که به اروپا سفر می‌کنند اما به کشور بازنمی‌گردند، گفت: به هرحال در ایام سفر یا هر زمان دیگری بخشی از افراد از خارج وارد ایران می‌شوند و بخشی نیز از ایران به کشورهای خارجی سفر می‌کنند که به نوعی گردشگران خارجی ما به شمار می‌آیند.

این موضوع در همه مقاصد گردشگری وجود دارد. همچنین به همان صورتی که برای ورود گردشگران به ایران، جمهوری اسلامی فرایندی را آماده کرده و بر اساس آن افراد به کشور وارد می‌شوند، در بعد خروج نیز هر کشوری براساس مقررات خود گردشگران را می‌پذیرد.

وی افزود: همیشه صحبت بر این بوده تا افرادی که در قالب آژانس‌ها سفر می‌کنند، پکیج‌هایی برایشان در نظر گرفته شود تا به این صورت بلیت رفت و برگشت و محل اقامت آنها مشخص باشد تا سفرها بر اساس این چهارچوب انجام شود. اینکه گفته می‌شود اکثر گردشگران به اروپا می‌روند و دیگر برنمی‌گردند، درست نیست. بر اساس تجربه‌ای که در کار گردشگری دارم باید بگویم که اصلا به این صورت نیست که اکثر گردشگرانی که به کشورهای اروپایی می‌روند، دیگر برنگردند.

معاون گردشگری کشور در ادامه بیان کرد: قویا چنین موضوعی را تکذیب می‌کنم و می‌گویم در هیچ‌جایی این اتفاق وجود ندارد. اولا برای سفر به هر کشور، قوانین و مقرراتی وجود دارد تا از اتفاقاتی از این دست جلوگیری کند. یعنی قطعا زمانی که به یک فرد ایرانی ویزا می‌دهند، ضمانت‌نامه‌های لازم را از او می‌گیرد تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند. به نوعی این کشورها احتمال این موضوع را داده و معمولا سخت‌ترین فرایند‌ها را برای ما قرار می‌دهند تا به هیچ وجه کسی نتواند در آن رسوب کند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر اگر آژانسی این کار را انجام دهد، اصطلاحا به بلک لیست آن کشور رفته و عملا هرگونه همکاری با آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. جدا از این موضوع اگر چنین گزارشی به ما برسد و بفهمیم که آژانسی عمدا چنین کاری را انجام داده است با حکم مسافر پرانی با او برخورد می‌کنیم. بنابراین هفتاد تا هشتاد درصد این موضوع در اختیار کشورهای مقصد بود و ما نمی‌توانیم به کسی بگوییم که آیا شما می‌روید آنجا بمانید یا خیر. وظیفه ما چیز دیگری است.

تیموری در ادامه اظهار داشت: همانگونه که توقع ورود گردشگر را داریم، کشورهای دیگر نیز انتظار دارند که گروه‌هایی از ایران برای بازدید از آن کشورها بروند و این موضوع فرایند مرسومی بوده و باید در قالب تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌های دو جانبه اتفاق بیفتد. اگر گردشگرانی از کشور مقصد برنگشته باشند هم به صورت موردی بود که تخلف انجام شده است. در این موارد اگر اثبات شود که آژانسی تعمدا این کار را انجام داده، ما حتما رسیدگی کرده و تا پای لغو مجوز آن هم پیش می‌رویم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آماری از گردشگرانی که به کشوری سفر کرده‌اند و دیگر بازنگشته‌اند، موجود است، گفت: آماری نداریم و شاید موردی اتفاق افتاده باشد. در طول سال‌های قبل به طور متوسط ۱۰ میلیون گردشگران ایرانی به کشورهای خارجی رفته و از مکان‌های مختلف بازدید کرده و برگشته‌اند.

تیموری در پاسخ به توضیحات رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی که از سفر تعدادی از گردشگران ایرانی به کشورهای اروپایی و عدم بازگشت آنها خبر داده است، بیان کرد: اجازه بدهیم که اگر ایشان مستنداتی دارند، ارائه دهند. من به عنوان متولی سازمان گردشگری کشور چنین این موضوع را درست نمی‌دانم. اما قطعا اگر در بررسی‌ها متوجه شویم که آژانسی عمدا چنین کاری را انجام داده، قانونا موظف به برخورد با آنها هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توریست جایی میره که ازاد باشه وحجاب زورکی نباشه کسی مزاحمش نشه وبتونه مشروب بخوره بنابراین ایران نمیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج