۸۳۶۰۷۳
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

سود واردات گوشت چقدر است؟

رییس انجمن واردکنندگان فراورده های خام دامی گفت:ساختار تصمیم گیری و تصمیم سازی در همه حوزه های گوشت قرمز، اعم از تولید، واردات و توزیع، نادرست، سنتی و تاریخ مصرف گذشته است.

مهر نوشت: رییس انجمن واردکنندگان فراورده های خام دامی گفت:ساختار تصمیم گیری و تصمیم سازی در همه حوزه های گوشت قرمز، اعم از تولید، واردات و توزیع، نادرست، سنتی و تاریخ مصرف گذشته است.

فرهاد آگاهی با بیان اینکه مقدار واردات گوشت قرمز، کاملا مشخص و روشن است، اظهارداشت: واردات گوشت، یک فرایند کاملا تعریف شده است و مبتنی بر اسناد و مدارک متعددی انجام می شود که از سوی سازمان ها و ادارات مختلف بررسی و تایید شده است.

وی افزود: نظارت ها و تاییدیه ها آنقدر زیاد است که واردکنندگان را دچار بوروکراسی درهم تنیده و پیچیده کرده است، به طوری که باید بگوییم وقت و انرژی و توان واردکنندگان در سامانه های الکترونیکی که در این خصوص وجود دارد، صرف تیک زدن ها و تاییدیه های مختلف می شود و ما با یک سونامی تیک زدن در دستگاه های دولتی و بانک های عامل و بانک مرکزی مواجه هستیم.

این فعال بخش خصوصی افزود:برگه سبز گمرکی و سایر مستندات واردکنندگان در اختیار همه دستگاه های اجرایی و نظارتی قرار دارد و علاوه بر آن سپرده های تضمینی سنگینی از واردکنندگان اخذ شده که امکان تخلف و سوء استفاده را به شدت کاهش داده است.

آگاهی اضافه کرد: اگر به دنبال آن هستیم که گره گشایی موثری در این حوزه صورت گیرد و ثبات پایدار به بازار گوشت قرمز بازگردد، باید باور کنیم که ساختار تصمیم گیری و تصمیم سازی در همه حوزه های گوشت قرمز، اعم از تولید، واردات و توزیع، کاملا نادرست، سنتی و تاریخ مصرف گذشته است و مدیران محتاط، فرتوت و فاقد توان تصمیم گیری نیز مزید بر علت شده اند.

وی پیشنهاد داد: دولت پس از تسکین بخشی موقت به درد فعلی، باید تحمل جراحی های بزرگ در عرصه سیاستگذاری و تصمیم گیری در حوزه گوشت قرمز را در خود ایجاد کند و با مرور تجربیات جدید جهانی، یک بار برای همیشه موضوع را با همراهی تشکل های تخصصی و دانشگاه های صاحب دانش و تجربه، پیش ببرد.

وی در خصوص قیمت‌گذاری گوشت های وارداتی اظهار داشت: بر اساس آیین نامه سازمان حمایت از مصرف کنندگان، سود واردکنندگان معادل ۱۵درصد از بهای کالا لحاظ می شود و کلیه هزینه های عملیاتی و نیروی انسانی در درون این ۱۵درصد لحاظ شده که در شرایط فعلی اقتصاد کشور، اصلا برای واردکنندگان صرفه اقتصادی ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای زالو ها و زالو زاده ها وارداتش صرف هم داره

    • بدون نام

      اینو دیگه از مفت خورا بپرسید کسی نمی دونه ...

    • بدون نام

      خرج اشغال زادها درمیات

    • بدون نام

      دراستان گلستان ما ندیدیم گوشت تازه توریع کنند وگوشت منجمد ففط به ادارات میدهند

    • بدون نام

      این سودها قابل محاسبه نیستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج