۸۳۶۱۰۱
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

البناء: سفر اسد به تهران پیام مهمی برای تل‌آویو بود

سردبیر روزنامه لبنانی البناء نوشت: پیام ملاقات رئیس جمهور سوریه با رهبر عالی انقلاب ایران فردا چهارشنبه روی میز ملاقات نتانیاهو با پوتین است.

خبرگزاری فارس: «ناصر قندیل»، تحلیلگر امور خاورمیانه و سردبیر روزنامه لبنانی «البناء» سرمقاله امروز سه شنبه با عنوان «اسد قهرمان جهان عرب»، به موضوع ملاقات بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

در مقدمه این یادداشت آمده است: سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تهران و دیدار وی با امام خامنه‌ای به طور کلی با چارچوب پروتکلی و مشاوره‌های معمول در روابط بین ایران و سوریه فاصله دارد، چون نیازی به چنین دیداری جز برای اتخاذ تصمیم‌هایی سرنوشت ساز نبوده است و رایزنی‌های معمولی بین دو کشور بیست و چهار ساعته ادامه دارد بدون اینکه از آن خبر داده شده یا رسانه‌ای شود و ملاقات‌های مقامات ارشد دو کشور با یکدیگر هم که تقریبا به طور هفتگی برقرار است.

نویسنده تاکید کرد: این بدان معناست که موازنه‌ها و معادلات منطقه و بخصوص در سوریه به مرحله ای حساس رسیده که مستلزم تصمیم‌گیری‌ها در سطحی است که ملاقات آیت الله خامنه‌ای با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را ضروری کرده است.

البناء نوشت: این ملاقات در آستانه تصمیم‌گیری‌های مربوط به مذاکرات ایران و اروپا قرار می‌گیرد که ظاهرا انتظارات ایران را در سطحی که ضامن ادامه تعهد آن به توافق هسته‌ای باشد برآورده نمی‌کند و در نتیجه ایران در واکنش به این موضوع احتمالا خروج خود را از توافق هسته‌ای و از سرگیری غنی سازی اورانیوم اعلام می‌کند که این موضوع می تواند منطقه را با اتفاقاتی بزرگ روبه‌رو سازد و چه بسا استعفای محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران یکی از شاخص‌های ورود ایران به مرحله‌ای تازه باشد.

این روزنامه افزود: ملاقات بشار اسد با رهبر عالی انقلاب ایران همچنین به دنبال این صورت گرفت که فرصت‌های اعطا شده به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای یکسره کردن وضعیت ادلب و اجتناب از عملیات نظامی در آنجا پایان پذیرفت و هم اینک نیاز به تصمیم‌هایی برای آغاز عملیات نظامی به تعویق افتاده در ادلب است.

به عقیده قندیل، دیدار بشار اسد با امام خامنه‌ای همزمان با نیرنگ بازی آمریکا برای خروج از سوریه و توطئه آن در قرار دادن شرق سوریه به عنوان صحنه بازی با مسائلی است که با وحدت و تمامیت سوریه ارتباط دارد، از جمله مساله گروه‌های کُرد و حضور نظامیان آمریکایی در منطقه مرزی التنف، سرنوشت یگان‌های داعش و همچنین جنگ گروه‌های کُرد با داعش که هر دو همزمان توسط آمریکا مدیریت می‌شود.

نویسنده آورده است: سفر بشار اسد به ایران همچنین از سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل به مسکو پیشی گرفت، سفری که قرار است نتانیاهو در آن خواستار حملات نظامی بیشتر اسرائیل علیه سوریه و نیروهای مقاومت و ایران شود، از همین رو سفر بشار اسد به تهران پیام قدرتمندی از سوی سوریه و ایران را روی میز رئیس جمهور روسیه خواهد گذاشت که از آن برای تقویت قدرت خود در مذاکره با نتانیاهو استفاده خواهد کرد.

قندیل گفت: مضمون پیام مزبور این است که اسرائیل اگر بخواهد به حملاتش علیه سوریه ادامه دارد عواقب بازی با آتش را باید متحمل شود و تصمیم سوریه و ایران برای پاسخ به اسرائیل گرفته شده و به چالش کشیدن این تصمیم منطقه را به آتش خواهد کشید.

به باور نویسنده، «امام خامنه‌ای، رئیس جمهور اسد را فقط به نشانه احترام به عنوان یک قهرمان جهان عرب خطاب نکرد، او در واقع یک رهبر قهرمان است که شایسته تکریم و افتخار است؛ اما این سخن یک پیام سیاسی نیز محسوب می‌شود و محتوایش این است که زمان رویارویی به اوج خود رسیده است و رهبران قهرمان محور مقاومت قهرمان این رویارویی هستند».

قندیل گفت: اگر مرحله پیش رو برای کار سیاسی بود، تکریم امام خامنه‌ای از بشار اسد بر اعتقاد وی به زبان گفت‌وگو و خردورزی وی در این زمینه تمرکز داشت؛ اما امام خامنه‌ای در برابر رسانه‌ها بر شجاعت و قهرمانی رئیس جمهور سوریه تاکید داشت.

البناء نوشت: منطقه در حال وارد شدن به یک مرحله جدید است، اقدام دو روز پیش انگلیس در تروریستی خواندن حزب الله به رغم اینکه صرفا یک پیام رسانه‌ای داشت؛ اما می‌تواند از ماهیت کشمکش شدید جاری در آستانه تحولاتی بزرگ خبر بدهد، اروپا مایل است خود را از سیاست‌های آمریکا متمایز کند، اما از اتخاذ سیاستی مستقل هم ناتوان است، ترکیه هم در حال بازی در دقیقه نود است و همان رفتاری را دارد که در آستانه درگیری‌های حلب داشت، اسرائیل هم که قدرت بازدارندگی خود را از دست داده و در آستانه سقوط قرار دارد.

در پایان آمده است: هر کسی به ویژه آمریکا و اسرائیل معنای حضور ژنرال «قاسم سلیمانی» به عنوان شریک سوم در ملاقات امام خامنه‌ای با بشار اسد قهرمان جهان عرب را خواهد فهمید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مارو چه به تل آویو :(

    • امید

      اومد بودجه ببره

    • بدون نام

      به روحانی وظریف برخوردهه بمیرن انگلیس

    • بدون نام

      به روحانی وظریف برخوردهه بمیرن انگلیس

    • بدون نام

      اومد جیب ما رو خالی تر کرد و رفت، ما هم گرسنه تر از دیروز

    • بدون نام

      طفلک اسد.چرا زحمت کشیدی اومدی خودشون پول ودارو هرچی میخواستی فرستادن.پیامش فقط بدبختر شدن ملت ایران.خوشبحال اوناکه با قرارداد ترکمنچای لز ایران جدا شدن انصافا خیلی خوش شانس بودین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هاهاهاهاها واقعاااااااااااااا

    • بدون نام

      بخ خدا اگه این قرارداد ترکمنچای 10کیکو متر اسن ور تر بود ما هم الان حداقل از گرسنگی نمیمردیم

    • بدون نام

      دست از این خاله بازیا برنمیدارن . اوضاع مملکت ول کرون چسبیدن به خاشقچی و بشار اسد و مرگ روحانیون 80

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج