۸۳۶۱۵۰
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

دستفروشان کتاب شناسنامه‌دار می‌شوند

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: به دنبال این هستیم در راستای ساماندهی دستفروشان، کتاب‌فروشان حوالی میدان انقلاب را شناسایی و به آنها برگه‌های شناسایی بدهیم.

تسنیم: عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: به دنبال این هستیم در راستای ساماندهی دستفروشان، کتاب‌فروشان حوالی میدان انقلاب را شناسایی و به آنها برگه‌های شناسایی بدهیم.

دستفروشان کتاب شناسنامه‌دار می‌شوند

محمدجواد حق‌شناس درباره اوضاع نابسامان دست‌فروش‌ها در سطح شهر و متروی تهران، اظهار داشت: در اینکه موضوع دستفروشی به یک معضل تبدیل شده شکی نیست ولی در عین حال این امر را یک پدیده یکبعدی نمی‌بینم.

وی با بیان اینکه دستفروشی یک آسیب تکساحتی نیست، ادامه داد: نمی‌توان این موضوع را مورد مطالعه قرار داد و به ابعاد فرهنگی آن بی‌توجه بود. نمی‌توان با این موضوع روبرو شد اما مشکلات اقتصادی جامعه را نادیده گرفت.در عین حال حق طبیعی یک شهروند این است که وقتی از خانه خارج می‌شود در یک فضای آرام قرار گیرد نه اینکه با ورود به ایستگاه اتوبوس یا مترو یک دستفروش آرامش او را بهم بزند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: اکثر دستفروشهایی که در پیاده‌روها به ویژه در خیابان ولی‌عصر فعالیت می‌کنند مورد حمایت مغازهداران این محدوده هستند. برخی از آنها بساط خود را از طریق مغازه‌های همین محور جمع و پهن می‌کنند. اما متأسفانه با وجود دستفروشان حقوق مکتسبه خریداران رعایت نمی‌شود و به عنوان مثال اگر یک خریدار از خرید خود راضی نباشد کسی برای پاسخگویی به وی وجود ندارد.

وی گفت: بخشی از ساختارهای مدیریت شهری با وجود این پدیده زیرسوال می‌رود چراکه آنها عوارض، مالیات و هزینه آب و برق نمی‌‌پردازند و حقوق شهروندانی که از پیادهرو یا مترو استفاده می‌کنند، رعایت نمی‌شود. بنابراین با توجه به پیچیدگی‌هایی که این موضوع دارد نقشی که برای شهرداری قائل می‌شویم باید برای پلیس و حتی برای مقامات قضایی (در صورت مشاهده جرم آشکار) نیز قائل شویم.

حق‌شناس اظهار داشت: در هیچ جای دنیا مهم‌ترین نقاط شهری به دست دست‌فروشان نمی‌افتد اما در تهران، چهارراه ولی‌عصر که یکی از مهمترین تقاطع‌ها و بخشی از خیابان مهم ولی‌عصر است تحت اشغال دستفروشان قرار دارد و آسیب جدی به منظر شهری وارد می‌کند. این پدیده بزرگ اجتماعی شورای شهر را بر این داشت شهرداری را ملزم به ارائه لایحه‌ای برای ساماندهی دستفروشان کند.

وی گفت: تا زمانی که نتوانیم فضا را با مطالعات قوی اجتماعی همراه کنیم در واقع با معلول برخورد کرده‌ایم. بنابراین باید دنبال یافتن علت باشیم و در عین حال بتوانیم رضایت و همراهی سایر سازمان‌های مسئول را کسب کنیم.

عضو کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: پیگیر هستیم در روزهای پایانی سال وضعیت را بهبود ببخشیم به گونه‌ای که برخی نقاط را در اختیار دستفروشان قرار دهیم. به عنوان مثال کتابفروشی‌های حوالی میدان انقلاب نیز معضلاتی ایجاد کرده و به دنبال این هستیم که آنها را به نقطه مشخصی منتقل کنیم و بدین ترتیب علاوه بر ساماندهی از قاچاق کتاب نیز جلوگیری شود. با کمک اتحادیه ناشران این افراد شناسایی و به آنها شناسنامه‌هایی ارائه دهند تا فقط مجاز به فروش کتاب‌های دست دوم باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا از ونک نمیگی؟هیچ مغازه داری این کارو نمیکنه چون صدمه به خوده...شما از رشوه هاتون نمیگذرید...کارتخوان دستفروشان در ونک در روز زیر ۳ الی ۴ میلیون نیست..شهردار منطقه ۳ کی جیبش پر میشه؟

    • بدون نام

      چرا از ونک نمیگی؟هیچ مغازه داری این کارو نمیکنه چون صدمه به خوده...شما از رشوه هاتون نمیگذرید...کارتخوان دستفروشان در ونک در روز زیر ۳ الی ۴ میلیون نیست..شهردار منطقه ۳ کی جیبش پر میشه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج