جاباما
۸۳۶۲۱۷
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

حاشیه‌سازی استعفای ظریف در صحن مجلس

استعفای شب گذشته وزیر امور خارجه حاشیه‌های مختلف و واکنش‌های نمایندگان را در جلسه‌ امروز مجلس به دنبال داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان: بیست و یکمین جلسه بررسی لایحه بودجه ۹۸ امروز در حالی آغاز شد که شب گذشته وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از وزارت امور خارجه استعفا داد.

از ابتدای این جلسه نمایندگان مجلس با تذکرات متعددی خواستار پیگیری مجلس به موضوع استعفای ظریف شدند و حتی ۱۵۰ نماینده که تعداد آنان در حال افزایش است، خواستار ابقای ظریف در سمت وزارت امور خارجه شدند.

برخی از نمایندگان استعفای وزیر امور خارجه را ستایش و تحسین کرده و او را قهرمان نامیدند و برخی استعفای نابهنگام او را همچون استعفای فرمانده‌ای در میدان جنگ تشبیه کردند و خواستار بازگشت او به محل کارش شدند.

در این میان رحیمی عضو هیئت رئیسه مجلس طی اخطاری خواستار واکنش رئیس‌جمهور در رد استعفای ظریف طی بیست و چهار ساعت آینده شد و اعلام کرد که مخالفان از استعفای ظریف ذوق مرگ نشوند و مخالفان دولت به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انگار ظریف از مجلس رأی اعتماد نگرفته و با پاسخ به سوالات نمایندگان رأی مثبت نگرفته است.

اظهارات این نماینده مجلس درباره ضرورت واکنش قاطعانه مجلس درباره استعفای ظریف با واکنش لاریجانی مواجه شد و رئیس‌ پارلمان در سوالی خطاب به این عضو هیئت رئیسه اعلام کرد که مگر اکنون چیزی خلاف قانون اساسی رخ داده که اخطار می‌دهید؟ شما که بیشتر باید رعایت کنید لذا اجازه دهید کارمان را انجام دهیم.

پس از اظهارات رحیمی تعدادی از نمایندگان مجلس همچون حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، حسینعلی حاجی دلیگانی و محمد دهقان با حضور در جایگاه ناطقان به رویه صورت گرفته در مجلس اعتراض کردند.

لاریجانی در واکنش اعتراضات نمایندگان مجلس درباره اختصاص وقت پارلمان برای اعلام اخطار و تذکراتی که ارتباطی با بررسی لایحه بودجه در مجلس نداشت، گفت: اینگونه اخطار‌ها و تذکرات در میانه جلسه خلاف است و وقت جلسه را می‌گیرد. ما که علم غیب نداریم چه تذکر و اخطاری بیان می‌شود، اما آقایان از هر دو طرف صحبت کردند و ما گفتیم که درست نیست و خلاف است؛ بهتر است دیگر به این موضوع ادامه ندهید.

هرچند در میانه اعتراض نمایندگان و توضیحات لاریجانی صدای رحیمی عضو هیئت رئیسه مجلس به گوش می‌رسید که اصرار بر این مسئله داشت که مخاطب سخنانش مخالفان دولتی و نه صرفا نمایندگان مخالف با ظریف بود.

اظهارات رئیس خانه ملت به مشاجره پارلمانی نمایندگان ملت درباره استعفای نابهنگام وزیر امور خارجه کشور پایان داد و نمایندگان مجلس رویه عادی خود را در بررسی لایحه بودجه ۹۸ ادامه دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اقتصاد دان

      تورم 500 درصدی تو پنج سال دستاورد واقعی روحانی است خودتان محاسبه کنید سکه از 1 میلیون رسیده به 5 میلیون. گوشت ار 24 هزار رسیده به 124000 این تورم تک رقمی فقط روی کاغذ بوده برای گمراهی مردم.

    • بدون نام

      به امید روزی که همه مسولین ناکارامد استعفا بدهند

    • بدون نام

      به امید روزی که همه مسولین ناکارامد استعفا بدهند

    • بدون نام

      خب اکثریت مجلس با افسادگران است بایدم مخالف استعفای ظریف باشند.

    • بدون نام

      ظریف بعد استعفا باید محاکمه شود.

    • بدون نام

      چرا این همه میسوزید ،،،،،ما را بگو انتظار داریم کیا مشکل ما حل کنند ،آنقدر که برای ظریف سوختن یک هزارم به فکر مردم نبیند...جل الخالق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج