۸۳۶۲۹۶
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

۳۰۰ میلیارد برای کاهش تصادفات در سال ۹۸

نمایندگان در مصوبه‌ای با اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای کاهش تصادفات در سال ۹۸ موافقت کردند.

خبرگزاری ایسنا: نمایندگان در مصوبه‌ای با اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای کاهش تصادفات در سال ۹۸ موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز (سه شنبه) و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه تبصره ۱۰ را به تصویب رساندند که براساس آن منابع حاصل از سه هزار میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال حق بیمه شخص ثالث در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان اورژانس کشور قرار می‌گیرد تا در ردیف‌های مربوط به این دستگاه‌ها در جدول شماره (۷) این قانون در امور منجر به کاهش تصادفات و مرگ و میر، هزینه شود.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به نظارت بر اجرای این بند است. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس کشور موظفند گزارش عملکرد خود را هر سه‌ماه یک‌بار از نحوه هزینه وجوه مذکور به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارش کنند.

طبق بند ب این تبصره در مورد آرای حل اختلاف مراجع بین دستگاه‌های اجرایی که در اجرای اصول یکصد و سی و چهارم (۱۳۴) و یکصد و سی و نهم (۱۳۹) قانون اساسی و یا در اجرای قوانین و مقررات مربوط صادر شده است چنانچه به هر دلیل دستگاه اجرایی ذی‌ربط از اجرای تصمیم مرجع حل اختلاف خودداری کند، با مستنکف یا مستنکفین در چهارچوب قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹/ ۱۳۷۲ برخورد می‌شود.

سازمان برنامه و بودجه کشور مطابق رأی مرجع مذکور که حداکثر هجده‌ ماه از تاریخ وصول رأی گذشته باشد، از اعتبارات بودجه سنواتی دستگاه، مبلغ مربوطه را کسر و به اعتبارات دستگاه اجرایی ذی‌نفع اضافه می‌کند.

در خصوص شرکت‌های دولتی و یا مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، اجرای تکلیف مذکور از محل حساب شرکت‌ها و مؤسسات انتفاعی یادشده نزد خزانه برعهده وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) می‌باشد.

به موجب بند ج تبصره ۱۰، ده درصد عوارض گمرکی و سود بازرگانی افزایش یافته واردات لوازم آرایشی به هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران اختصاص می‌یابد تا پنجاه‌ درصد (۵۰%) آن جهت خرید عضو مصنوعی (پروتز) کاشت حلزون شنوایی و پنجاه‌ درصد (۵۰%) نیز جهت درمان و هزینه‌های دارویی بیماران اوتیسم، گوشه، سالک، متابولیک و بال پروانه (EB) هزینه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      با پول درست نمیشه . تا برخورد محکم و چکشی نباشه با ۳۰۰ هزار میلیارد هم هیچی درست نمیشه . پول اگه میخواستین راحت میتونستین از بودجه بردارین . این چه بهانه مسخره ای بود .

    • بدون نام

      خدا بخیر کنه چه خواهد شد؟

    • kamran

      کمتر پراید تولید کنید..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج