۸۳۶۳
۱ نظر
۵۰۵۹
۱ نظر
۵۰۵۹
پ

انتقاد نماینده بندرترکمن از عملکرد بانکها

کمر مردم خمیده‌ و گردن بانکها افراشته‌...

رابطه بازی در سیستم بانکی وجود دارد و نمی توان آن را انکار کرد و مردم به عینه این را می بینند. باید دست واسطه ها کوتاه شود . افرادی که می خواهند وام چند میلیونی بگیرند باید از ۷ خان رستم بگذرند اما کسانیکه وامهای کلانی گرفته اند، فکری برای بازپرداخت آن ندارند.

رابطه بازی در سیستم بانکی وجود دارد و نمی توان آن را انکار کرد و مردم به عینه این را می بینند. باید دست واسطه ها کوتاه شود . افرادی که می خواهند وام چند میلیونی بگیرند باید از ۷ خان رستم بگذرند اما کسانیکه وامهای کلانی گرفته اند، فکری برای بازپرداخت آن ندارند و رئیس جمهور نیز بارها گفته است که اسامی این افراد را اعلام می کند اما تاکنون چنین چیزی اتفاق نیافتاده و اینکه قوه قضائیه به چه صورت این موارد را پیگیری می کند در هاله ای از ابهام است.

موضوع بانک ها بسیار بحث بر انگیز است و در هر محفلی این سوال مطرح است که چرا در کشورهای غیر اسلامی و حتی کشورهای اسلامی همسایه، سود بانکی بین ۱ تا ۳ درصد است ولی در ایران بین ۱۸ تا ۳۶ درصد است؟!

محمد جواد نظری مهر ضمن بیان این مطلب گفت: سالیان، سال است که مردم با این موضوع دست به گریبان هستند، با اینکه دائما در کشور راجع به عدالت و اسلام صحبت می شود. بانکها بدون در نظر گرفتن راهکاری برای رفع این مشکل، کارهایی می کنند که مردم را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند.

نماینده مردم بندرگز ، کردکوی ، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در شرایطی که سود وامها دو رقمی است، مردم باید تمام در آمد خود را به بانکها بدهند در حقیقت برای آنها کار کنند و بانکها روز به روز بر تجملات خود می افزایند و برافراشته تر می شوند و کمر مردم خمیده تر.

این عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در ادنتقاد از عملکرد بانکها افزود: در بحث کشاورزی وامهایی که داده اند کشاورزان را بدهکار کرده و کسی نیست که بگوید وام گرفته و نتیجه ای غیر از بدهکاری در پی نداشته است. در مورد صنایع، وامهایی داده می شود که به دلیل سود بالا صنعتکاران را نیز بدهکار بانکها کرده است.

نظری مهر با اشاره به موازین اسلامی خاطر نشان کرد: هم از نظر شرع اسلام و هم از نظر عرف این موضوع بحث برانگیز است و باید بانک مرکزی پس از ۳۲ سال که از انقلاب می‌گذرد به سمت تک رقمی کردن این سود می رفت و جای تاسف دارد که مسئولین بانک مرکزی حتی این زحمت را به خود نمی دهند که سود بانکها را مطابق شرع اسلام تعیین کنند که مال حرام در سفره مردم نرود. این روند نوعی استثمار است و اگر این کار همین طور ادامه یابد باعث نارضایتی می شود و نگاه مردم به گونه ای تغییر کند که برای نظام جمهوری اسلامی وجهه خوبی ندارد.

وی با بیان اینکه رابطه بازی در سیستم بانکی وجود دارد و نمی توان آن را انکار کرد و مردم به عینه این را می بینند، تاکید کرد: باید دست واسطه ها کوتاه شود . افرادی که می خواهند وام چند میلیونی بگیرند باید از 7 خان رستم بگذرند اما کسانیکه وامهای کلانی گرفته اند، فکری برای بازپرداخت آن ندارند و رئیس جمهور نیز بارها گفته است که اسامی این افراد را اعلام می کند اما تاکنون چنین چیزی اتفاق نیافتاده و اینکه قوه قضائیه به چه صورت این موارد را پیگیری می کند در هاله ای از ابهام است. قوانین بسیار محکم و مشخص است اما در اجرا بسیار مشکل داریم.

منبع : تابناک
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فیض اله نظری ذلانی

      حقیقت امر همین است.چون عدالت به این نحو به خورد مردم داده میشود.همه میبینند که بانکها سالی چند بار دکورهای بیرونی وداخلی آنچنانی عوض میکنند.حالا هی گیر بدیم به اسلام اعراب.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج