۸۳۶۴۹۲
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

واکنش علی دایی به نامه سرگشاده سایپایی‌ها

سرمربی سایپا پاسخ حواشی روزهای اخیر و نامه سرگشاده کارکنان این مجموعه را داد.

روزنامه گل: صحبت‌های علی دایی در نشست خبری بازی با تراکتورسازی واکنش‌های زیادی به همراه داشت و بخش‌هایی از این نشست که سرمربی نارنجی‌پوشان در آن به اضافه بودن ۵ هزار نیروی کار در مجموع سایپا اشاره کرده بود باعث شد تعدادی از آنها نامه‌ای سرگشاده علیه او به امضا رسانده و منتشر کنند. حالا علی دایی در گفتگویی با گل نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

* پس از ماجراهای اعتصاب، دیداری با وزیر صنعت داشتید. این دیدار به شرایط مالی باشگاه کمک کرد؟

خیلی وقت بود که می‌خواستم به دیدار وزیر بروم. فرصت شد تا این دیدار انجام شود. یک گفتگوی دوستانه داشتیم و خدا را شکر شخص وزیر همه مسایل را درخصوص باشگاه سایپا می‌دانست و از شرایط تیم باخبر بود. امروز هم (دیروز) مدیرعامل جدید باشگاه سر تمرینات آمد و از نزدیک با بچه‌ها صحبت کرد.

* جدا از مساله مشکلات مالی، یکی از دغدغه‌های شما طی این فصل زمین تمرینی‌تان بود. شماره دو آزادی از نظر شما قابل تعمیر است؟

زمین تمرین خودمان در باشگاه به هیچ عنوان خوب نیست. از ابتدای فصل هم روی همین زمین تمرینی باشگاه کار کردیم و تمرینات را ادامه دادیم چون مجبور بودیم. فعلا در زمین شماره دو تمرین می‌کنیم که شرایطش به مراتب از زمین تمرینی سایپا بهتر است.

* با این همه کارمندانی که باشگاه دارد چرا زمین تمرینی سایپا از پارسال تا به امسال وضعیتش بدتر شده است؟

زمین تمرینی سایپا فصل گذشته با اینکه خوب نبود اما از امسال به مراتب بهتر بود. زمین تمرینی باشگاه از ابتدای امسال فاجعه بود و واقعا نمی‌شد در آن تمرین کرد.

* پس از شکست در آسیا، اولین بار بود که از علی دایی می‌شنیدیم بابت یک باخت ناراحت نیست و در دیدار با تراکتور نشان دادید که دوباره شرایط تیم به روزهای خوبش برگشته است.

نه اینکه از باخت ناراحت نباشم اما از اینکه بچه‌هایم با تمام توان بازی کرده‌اند و غیرت‌شان را در برابر تیم قوی و ثروتمند الریان نشان دادند، بابت این باخت ناراحت نشدم. مقابل تراکتور حق‌مان برد بود و باید این تیم را در تهران می‌بردیم. اگر تیم بیرونی باشگاه درست کمک کند، در ادامه لیگ بهتر خواهیم شد.

* پس از صحبت‌های شما در کنفرانس خبری پیش از دیدار با تراکتور، کارکنان باشگاه نامه‌ای منتشر کرده و از اظهارات شما گله کردند که اخلاق را رعایت نکردید!

این نامه برای من جالب نیست. آنها هم می‌توانند نظرشان را بگویند اما مساله این است که به قول معروف چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است. همه وضعیت ما را می‌بینند و می‌دانند. اگر دوستان برای این زمین چمن باشگاه زحمت کشیده‌اند چرا ما را سرگردان کرده‌اند که مجبور شویم در زمین شماره دو آزادی تمرین کنیم.

* به نظر شما این نامه از سوی همه کارمندان باشگاه بوده و شما در جریان قرار داشتید؟

این نامه کار یکی، دو نفر از کارمندان و هیات مدیره باشگاه است که یکی از آنها را از کنار تیم بیرون انداختیم، آن هم به خاطر یکسری مسایل که نمی‌خواهم جزییات آن را بگویم. یک نفر دیگرشان هم عضو هیات مدیره باشگاه است. به خاطر اینکه محکم جلویش ایستادیم و نگذاشتیم با تصمیماتش به تیم لطمه بزند. بازهم می‌گویم به جز چند نفر، بقیه کارمندان باشگاه دل‌شان با تیم نیست.

اگر دل همه با هم باشد و تیم بیرونی با تیم کادر فنی و بازیکنان یکدل باشد، قطعا تاثیر مثبتی برای کمک به گرفتن نتایج می‌کند. خوشبختانه این آقایانی که مدعی هستند که ما پاداش زیادی گرفته‌ایم، اسناد و مدارکش موجود است که چه سال گذشته و چه امسال پاداش آنچنانی نگرفته‌ایم.

* اما آنها مدعی هستند که حقوق نگرفته‌اند تا تیم شما پاداش بگیرد!

خیلی جالب است؛ کارمند باشگاه باید پاداش و حقوقش را بگیرد اما فوتبالیستی که نه بیمه دارد و نه حقوق بازنشستگی و تنها چند سال بیشتر نمی‌تواند فوتبال بازی کند، نباید حق و حقوقش را بگیرد! صحبت‌های این آقایان در نامه خنده‌دار بود. مدعی شده‌اند که باشگاه سایپا ۶۰۰ ورزشکار حرفه‌ای و تحت قرارداد دارد! خداوکیلی این ۶۰۰ تا از کجا آمده‌اند من نمی‌دانم! دم‌شان گرم که این همه ورزشکار در این باشگاه فعالیت دارند و ما خبر نداریم.

اگر اینگونه باشد ما که مشکلی نداریم. اما سوال من از شما و نویسندگان این نامه این است که باشگاهی که ۶۰۰ ورزشکار دارد حتما کل ایران هم ۵۰درصدشان ورزشکار حرفه‌ای هستند! باشگاهی که این همه ورزشکار دارد چطور نمی‌تواند یک مسافرت خارجی را مدیریت کند؟!

* برخی از کارکنان باشگاه سایپا از اینکه در سفر قطر حضور نداشتند، به نظر می‌رسد ناراحت بودند.

من نمی‌خواستم این مساله را بگویم. حالا که شما عنوان کردید، باید بگویم که بله، همین‌طور بود. برخی از آقایان چون در این سفر نبودند ناراحت هستند که چرا آنها نیامدند. برای باشگاهی که هنوز مربی تیمش را نمی‌شناسد واقعا متاسفم.

* یعنی مربی که یک فصل است در این باشگاه کار می‌کند کارمندان باشگاه نمی‌شناسند؟!

واقعا نمی‌دانم باید به این اتفاق خندید یا بابت آن گریه کرد! مربی تیم من برای کار اداری به باشگاه رفته بعد آقایان به او گفته‌اند شما؟! آن هم مربی‌ای که یک سال و نیم است در این باشگاه فعالیت می‌کند، آن وقت آقایان او را نمی‌شناسند! بازهم می‌گویم؛ قسمت اعظمی از کارمندان باشگاه سایپا دل‌شان با تیم نیست. اگر بود که مربی تیم را می‌شناختند. بعد هم ببخشید، عذر می‌خواهم؛ مگر می‌شود باشگاهی که ۶۰۰ ورزشکار حرفه‌ای دارد وضعیت مالی‌اش به این شکل باشد؟!

اگر باشگاه سایپا ۶۰۰ ورزشکار حرفه‌ای و تحت قرارداد دارد، قطعا باید وضع مالی‌اش هم خوب باشد و باید سالی ۱۲۰ یا ۱۳۰ میلیارد هزینه کند. اصلا نمی‌دانم این عدد ۶۰۰ ورزشکار را از کجا آورده‌اند؟! شمایی که یک چمن را نمی‌توانید درست کنید تا به این وضع نیفتد، آن‌وقت توقع دارید من از چه چیز شما تشکر کنم؟ آقایان مربی را که نمی‌شناسند! زمین چمن را دو سال است که نتوانستند درست کنند.

اینها بماند، ما در این باشگاه هنوز درگیر تهیه یک DVD و باند و چسب قبل از تمرین هستیم! دستگاه لیزر ما سه ماه است خراب است اما نتوانسته‌اند آن را درست کنند! آن‌وقت به من بگویید آنهایی که این نامه را نوشته‌اند از چه چیزی شاکی هستند؟ به جای اینکه ما شاکی باشیم، آنها شاکی هستند؟!

* برخی از بازیکنان شما مصاحبه کرده‌اند و گفته‌اند علی‌آقا از جیبش به ما پول می‌دهد تا مشکلات‌مان حل شود. کاری که باشگاه نه از آن خبر دارد و نه برایش مهم است!

تعجب می‌کنم، باشگاهی که کارمندانش در این نامه ادعا کرده‌اند که ۶۰۰ ورزشکار دارد، چطور نمی‌تواند برای درمان، بازیکنش را به درمانگاه بفرستد و ما باید کمک کنیم تا بازیکنان مشکلات‌شان حل شود! آنهایی که این نامه را امضا کرده‌اند بیایند بگویند که کدامیک از مشکلات را تا الان حل کرده‌اند. آنها فرار رو به جلو می‌کنند اما دست‌شان برای من رو شده است.

* نکته‌ای که در این نامه جالب‌توجه بود امضاهایی بود که پای آن اسم نداشت! خود شما می‌دانید که این نامه را چه کسانی نوشته‌اند؟

اتفاقا با نوشتن این نامه خیلی چیزها برای من و بازیکنانم روشن شد. خیلی خوب شد که این نامه را نوشتند. من که آنها را می‌شناختم اما با این کارشان بازیکنان و بقیه کادر فنی هم دوست و دشمن‌شان را شناختند. کسانی که معتقدند چون خودشان نیستند، بقیه هم نباشند، این نامه را نوشتند. اینها دوست ندارند تیم نتیجه بگیرد و با این کارشان باعث شدند تا جامعه ورزش هم آنها را بشناسد.

اگر مرد هستند دوباره یک نامه دیگر بنویسند و اسم‌شان را پای آن نامه بزنند. برای اولین بار است که می‌بینم عده‌ای یک نامه نوشته‌اند بدون اسم و فقط برای خودشان نقاشی کرده‌اند! آقایانی که این نامه را نوشتید، حداقل مرد باشید و اسم‌تان را پای نامه بزنید تا ما هم بدانیم که چه کسی دشمن‌مان است و چه کسی دوست‌مان. مگر آن نامه حرف شما نیست؟ پس مرد باشید و پای حرف‌تان بایستید و اسم‌تان را بنویسید. من که می‌دانم آن نامه را چه کسی برای آنها نوشته است. آن نامه توسط کارمند معمولی باشگاه نوشته نشده بود.

آن کسی که این نامه را نوشته تا بقیه زیرش نقاشی کنند، حداقل مرد باشد و مصاحبه کند و بگوید که ما این نامه را تهیه کرده‌ایم و حرف دل کارکنان باشگاه را زده‌ایم نه اینکه چهار خط بنویسند و زیرش را نقاشی کنند! خواهشی که از آنها دارم این است که حتما این کار را بکنند تا ما هم برای‌مان روشن شود تا دیگر چیزی از باشگاه نخواهیم.

* آیا درباره شخصی که این نامه را نوشته اطلاعاتی دارید و با این شرایط، آینده را چطور می‌بینید؟

من که آن افراد را می‌شناسم اما دنبال این چیزها نیستم چون به کسی احتیاج ندارم. حقانیت من، بازیکنانم و کادرم برای همه ثابت شده ولی حرف من این است که کسانی که تخصص دارند باید به کار گرفته شوند. وقتی متخصص‌ها سر کار باشند، تعداد کارخانه‌ها هم زیاد می‌شوند و تولید ملی هم افزایش پیدا می‌کند. اینکه مدام افراد را استخدام کنیم به چه درد مملکت ما می‌خورد. وقتی کارخانه‌ها زیاد شود، اشتغال هم به وجود می‌آید؛ این مهم است.

* مشکل مملکت ما این است که هر کسی می‌آید اتوبوسی با خودش آدم می‌آورد!

من به این مسایل کاری ندارم. خود من هم جایی بروم آدم‌های خودم را می‌آورم اما متخصص‌اش را.

* سعید فتاحی مدعی است که برنامه‌های لیگ قابل تغییر نیست اما می‌خواستم از شما بپرسم که وقتی سرمربی تیم ملی مشخص نیست چرا باید روی باشگاه‌ها فشار بیاید و بازی‌های دوستانه تیم ملی انجام شود.

چه بگویم؟! برنامه بازی‌ها را دادند و بعد هم گفتند تغییری نمی‌کند. مگر همین آقا نمی‌گفت با نظر مربیان، برنامه‌ها تایید شده است؟! هنوز مربی تیم ملی انتخاب نشده آن‌وقت می‌خواهند بازی دوستانه برای تیم ملی بگذارند؟! خنده‌دار است؛ زمانی که مربی تیم ملی داشتیم، خبری از بازی‌های دوستانه نبود و بازی دوستانه نمی‌گذارند. اما حالا که مربی نداریم اصرار دارند که بازی‌ دوستانه برای تیم ملی در روزهای فیفا انجام شود.

* به نظر شما با این شرایط اقتصادی که مملکت دارد، مربی بزرگ خارجی با رقم چندمیلیون دلاری به ایران می‌آید و فدراسیون توان این کار را دارد؟

فقط امیدوارم کاری کنند که به صلاح فوتبال باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هر چه برانکو بگه

      بخدا مرد باثبات مثل علی آقا کم گیرمیاد تواین دوره ونون به نرخ روز خور

      پاسخ ها

      • حمید پاشا

        مرد مثل علی دایی به دنیا نیامده ..... ادمهای بزرگ دشمن زیاد داره ..اون طومار چی بود کارمندان سایپا نوشته بودن بدون اسم نام نشان ..انگار می خوان قاتل فراری بگیرن

    • ایرانی

      خیلی پرو این علی دایی!!!

    • بازهم مکتب جعل ودوپینگ یکی روکرد ر ب

      اینم نشد یجابره و دعوا نکنه وخودشو حق ندونه توایران حق فقط باعلی داییه انگار

    • بدون نام

      دایی کاملا رویه خودش رو عوض کرده و مایلی کهن خوب این بابا رو شناخت کسی که هر تیمی رفته نابودش کرد و هرتیمی بود با مسئولان ان تیم به مشکل بر خورد همه بد هستند فقط علی دایی خوبه واقعا خنده داره قرار نیست چون شش صد ورزشکار داره همه قهرمانی باشند و در ضمن شش صد ورزشکار مگه زیاده این خجالت اوره که فردی مثل دایی همچین حرفی میزنه یک زمانی تیم ها تو زمین های خاکی تمرین میکردند این همه ادعا نداشتند اما توانایی انها هزار برابر اینها بود از شرکت سایپا دل خوشی نداریم اما این حرف دایی دیگه پر رویه که جرات داده به خودش در مسائل مدیریتی تیم دخالت میکنه حوذه اختیارات سرمربی مشخصه دایی چکاره هست که در مسائل مدیریتی نه باشگاه بلکه شرکت سایپا دخالت میکنه که این دو از هم جدا هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج