۸۳۶۵۱۲
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

روسیه: اقدام نظامی آمریکا در ونزوئلا بعید نیست

نماینده روسیه در شورای امنیت با یادآوری اینکه تنها هدف آمریکا در ونزوئلا، سرنگونی دولت قانونی این کشور، حتی از طریق نظامی است، بر لزوم احترام به مرزها و استقلال ونزوئلا و آزاد کردن فوری حساب‌های مالی آن تاکید کرد.

خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»: "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل‎ شب گذشته در نشست شورای امنیت اعلام کرد که آمریکا با دخالت در امور داخلی ونزوئلا تنها یک هدف را دنبال می‌کند و آن سرنگونی دولت قانونی این کشور است، ضمن اینکه در این راه حمله نظامی نیز بعید نیست.

این دیپلمات گفت: «در حال حاضر واضح است که تنها هدف آمریکا در ونزوئلا همچنان سرنگونی دولت قانونی این کشور است و در این راه حتی از تهدید به اقدام نظامی نیز استفاده می‌شود، وگرنه قصد واشنگتن حل و فصل مشکلات سیاسی در ونزوئلا یا نگرانی از وضعیت ملت آن نیست.»

نبنزیا همچنین یادآور شد، روسیه از آمریکا و انگلیس خواسته تا حساب‌های بانکی ونزوئلا که از قبل حدود ۳۰ میلیارد دلار آن سرقت شده را آزاد کنند و به مرزها و استقلال این کشور احترام بگذارند.

نماینده روسیه در نشست شورای امنیت با یادآوری اینکه این کشور اتهامات وارده از سوی آمریکا درباره تنها علت علاقه‌مندی مسکو به حفظ دولت قانونی ونزوئلا منافع اقتصادی است را تکذیب می‌کند، غیرقابل تحمل بودن تجاوز به امور داخلی سایر کشورها را مورد تاکید قرار داد.

نبنزیا گفت: «به‌جای تلاش‌های مزورانه در رابطه با کمک ۲۰ میلیونی به مردم ونزوئلا، باید فورا حساب‌های مالی این کشور در بانک‌های آمریکایی که معادل ۱۱ میلیارد دلار است، آزاد شوند که برای تهیه مایحتاج اولیه، دارو و محصولات غذایی اختصاص داده شده بود. علاوه بر این، حساب‌های بانکی شرکت دولتی «PDVSA» ونزوئلا بالغ بر ۷ میلیارد دلار و ذخایر طلای این کشور در انگلیس به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار که مسدود شده نیز باید فورا آزاد شوند.»

به گفته وی، ضمن اینکه واشنگتن و لندن این اواخر در مجموع چیزی مادل ۳۰ میلیارد دلار از حساب‌های بانکی و سهام نفتی ونزوئلا را سرقت کرده‌اند.

وی در تشریح اوضاع کنونی در ونزوئلا،"خوان گوایدو" رهبر مخالفان را یک «خودخوانده خیابانی» نامید و گفت: «من برای کسانی که ذهنشان منحرف شده، بطور خلاصه یادآور شوم که در یکی از کشورهای مستقل جهان، به یکباره سرو کله «یک فرد خودخوانده خیابانی» پیدا شده که ادعای ریاست جمهوری این کشور را کرده و بلافاصله هم از طرف ایالات متحده به رسمیت شناخته شده است!»

این دیپلمات روس از کشورهای اروپایی خواست تا «کورکورانه» از خط مشی واشنگتن در این باره پیروی نکنند، چرا که "نیکلاس مادورو" رهبر قانونی ونزوئلا است که در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور که از سوی مخالفان تحریم شده بود، به پیروزی رسیده است.

هیئت نمایندگی روسیه در شورای امنیت پیش‌نویس بیانیه‌ای درباره ونزوئلا را نیز بین اعضای این شورا توزیع کرده است که مشابه ابتکارعمل آمریکا درباره اوضاع هائیتی است. به عقیده نبنزیا، وضعیت کنونی در ونزوئلا بسیار شبیه بحران رخ داده در کشور هائیتی است. آمریکا نیز قصد دارد تا از شورای امنیت بخواهد درباره پیش نویس قطعنامه‌ای رای گیری کند که در آن خواستار ارسال کمک‌های انسان دوستانه به خاک ونزوئلا در این هفته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردیکه کریمه رو اشغال کردید الان دارید حرف از دموکراسی می‌زنید روسیه نجس

    • بدون نام

      اقای نامحترم صدا و‌سیما
      به پیر به پیغمبر قسم
      مادورو فک فامیلاشو‌گذاشته روپستا و همینطوری دارن بالا میکشن
      شمار جیره‌پرستان رو ارجاع میدم به پست سایت روزیاتو‌در مورد مادورو

    • بدون نام

      کسی که کمک های انسان دوستانه را آتش می زند و مردم را با ماشین زیر می کند انسان نیست. مادورو یک جنایتکار است که به زودی توسط مردم ونزوئلا محاکمه می شود.
      روسها خودشان کریمه را تصرف کرده اند نباید دم از حقوق بشر بزنند.
      در ضمن خوان گوایدو رئیس پارلمان ونزوئلا است و حق دارد نگران وضعیت بد کشورش باشد......

    • بدون نام

      مرتیکه عوضی وقتی شبه جزیره کریمه را از اوکراین اشغال کردی با استقلال کشورهای جهان موافق بودی حالا که منافع خودش به خطر افتاد وامصیبت از اشغال سر داده ...

    • بدون نام

      خخخخخخخ اگه آمریکا در دولت جدید ونزویلا سهمیه روسها را بده فوری موافق برکناری مادورو میشه

    • بدون نام

      در ۱۵ سال گذشته روسها دو تا کشور مستقل شامل اوکراین و گرجستان را رسما در روز روشن با فشار نظامی اشغال کردن حالا شدن مدافع استقلال کشورهای جهان...پدر سوخته‌های کثیف

    • بدون نام

      آفرین به ترامپ که بر خلاف اوباما ترسو مرتب مقابل روسها ایستاده و از آمریکای جنوبی و لاتین اخراجشون میکنه

    • بدون نام

      اونایی که چشم امید به حمایت روسیه دارن بدونن حکومت‌های سوسیالیستی شوروی به پایان رسیده.دیگه باید به پایان سلام کنند ....کوبا و کره شمالی و...... پایان راه است ...

    • بدون نام

      دنیا باید به انقلاب مردم ونزوئلا احترام بزاره و از مردم در برابر دیکتاتوری مادرو حمایت کنه ...درود بر ترامپ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج