جاباما
۸۳۶۵۷۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

۱۰ نکته کلیدی درباره ال‌کلاسیکو

بازیکنان و برخی از شرایط تاثیر مهمی در نتیجه دیدار رئال مادرید و بارسلونا خواهند داشت.

ایسنا: به نقل از موندو دپورتیوو، رئال مادرید و بارسلونا امشب (چهارشنبه) دیدار برگشت نیمه نهایی کوپا دل ری را در سانتیاگو برنابئو برگزار می‌کنند تا نخستین فینالیست این رقابت‌ها مشخص شود. در این دیدار نکاتی وجود دارد که در نتیجه پایانی تعیین کننده خواهند بود که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

مسی

مهاجم آرژانتینی بارسلونا بزرگترین بازیکن ال کلاسیکو است و سانتیاگو برنابئو ورزشگاه محبوبش به حساب می‌آید. او پس از نوکمپ در این استادیوم بیشترین حضور را داشته و از ۱۹ بازی ۱۰ دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته است. ستاره آرژانتینی در این بازی‌ها ۱۵ گل به ثمر رسانده است.

بازیکن خجالتی بارسا در حالی به ال کلاسیکو رسیده که در سانچس پیسخوان هت‌تریک کرد و مسیر آبی اناری‌ها را برای قهرمانی در لالیگا هموارتر کرد. او می‌تواند با درخشش در بازی امشب، بارسا را به فتح یک عنوان دیگر نزدیک کند. مسی در دیدار رفت به دلیل آسیب دیدگی در نیمه دوم به میدان رفت و روی فرم نبود.

وینیسیوس و سمدو، دوئل سرعت

یکی از جذاب‌ترین دوئل‌های سرعت نوکمپ به دو بازیکن برزیلی و فرانسوی تعلق داشت. وینیسیوس نتوانست در نخستین ال کلاسیکویش در نوکمپ بدرخشد. او در هر ورزشگاه به نحوی بازی می‌کند که انگار در پارک محله‌اش پا توپ شده است. تنها مشکلش در ضربات پایانی است. مهاجم مادرید در برنابئو به دنبال گلزنی خواهد بود در حالی که سمدو مانند سایه دنبالش خواهد بود.

امتحانی برای کیلوار ناواس

دروازه‌بان رئال مادرید با دو مهار فوق العاده در دیدار رفت تعیین کننده بود. او که برای بازی‌های کوپا دل ری از دروازه تیمش محافظت می‌کند مجبور است پس از ۲۰ روز در بزرگترین امتحانش بدرخشد. ناواس می‌تواند با درخشش در برنابئو یک بازی بیشتر در باقی فصل داشته باشد که آن فینال کوپا خواهد بود. دروازه‌بان کاستاریکایی در حال سپری کردن سخت‌ترین سال خود است و تنها در ۱۳ بازی به میدان رفته است.

دنیای گرت بیل

مهاجم ولزی بدون شک در بازی امشب در میدان حضور خواهد داشت حتی بعد از اتفاقاتی که ورزشگاه سیوتات د والنسیا رخ داد (او نخواست با هم تیمی‌هایش پس از گلزنی خوشحالی کند). او فرصت دارد در ال کلاسیکو بدرخشد و به روند خوبش در روزهای نخست فصل برگردد. پاسخ مادریدی‌ها به رفتارهای بیل در بازی یکشنبه قابل توجه خواهد بود.

جنگ بزرگ بازیکنان میانی

میانه میدان منطقه مهمی محسوب می‌شود و بازی‌سازی اغلب از آنجا شروع می‌شود. جدال هافبک‌ها برای توپ گیری قابل توجه است. کاسمیرو، تونی کروس و لوکا مودریچ برابر سرخیو بوسکتس، سرخی روبرتو و ایوان راکیتیچ بازی خواهند کرد. هافبک‌های قدرتمند مادرید برابر بازیکنان میانی بارسا که امیدوارند بتوانند بهترین عملکردشان را داشته باشند قرار خواهند گرفت. این بازیکنان خاص باید تعادل بازی را حفظ کنند و به نوعی جنگ بزرگان بین بهترین‌های جهان خواهد بود.

اعتراض‌های مادریدی‌ها به برنامه بازی‌ها

وضعیت جسمانی در دیدارهای حساس اهمیت زیادی دارد. رئال مادرید با ۲۸ ساعت استراحت کمتر برابر بارسا قرار می‌گیرد. آبی اناری‌ها شنبه بازی کردند و سانتیاگو سولاری نسبت به اینکه یکشنبه باید برابر لوانته قرار بگیرند معترض بود. این رفتار ناعادلانه از طرف باشگاه مادریدی مورد اعتراض قرار گرفت. با این حال زمانی که بازی شروع شود بازیکنان همه چیز را فراموش خواهند کرد و تنها در صورت شکست به سراغ شکایتشان خواهند رفت.

سوارس متزلزل برابر بهترین بنزما

سویا پایان ناکامی لوئیس سوارس در گلزنی پس از پنج بازی بود. این یک تهدید محسوب می‌شود و دوباره دوئل سرخیو راموس و مهاجم اروگوئه‌ای مشاهده خواهد شد. در مقابل، کریم بنزما در بهترین روزهای خود به سر می‌برد و در نبود کریستیانو رونالدو به راحتی گلزنی می‌کند.

مهاجم فرانسوی در حالی توانست بهترین آمار گلزنی‌اش را در این فصل به ثبت برساند که افراد زیادی اعتقادشان را به او از دست داده بودند. دو کاراکتر متفاوت برابر هم قرار خواهند گرفت که برای تیم‌هایشان نقش کلیدی خواهند داشت.

مهمان بودن، یک امتیاز

در چند ال کلاسیکوی آخر، میزبان بودن یک امتیاز محسوب نشده است. تنها از ۱۰ ال کلاسیکو اخیر رئال مادرید و بارسلونا دو بازی را برابر هوادارانشان با پیروزی به پایان رساندند. بازیکنان به بازی کردن در خانه حریف عادت کردند و چیزی نمی‌تواند آنها را متوقف کند. بازیکنان خارج از خانه انگیزه بیشتری دارند. سانتیاگو برنابئو امشب پر از هوادار خواهد بود تا یار دوازدهم تیمش باشد. مادریدی‌ها دوست دارند پس از چند سال با شکست بارسا به فینال کوپا برسند.

راموس و پیکه، دو اسطوره

دو مدافع اسپانیایی در خط دفاعی جزو بزرگان تیم‌هایشان محسوب می‌شوند. سرخیو راموس در حالی به میدان خواهد رفت که تنها یک بازی با رسیدن به رکورد سه بازیکن با بیشترین حضور در ال کلاسیکو فاصله خواهد داشت. پاکو خنتو، ژاوی ارناندس و مانولو سانچیس ۴۲ بار در ال کلاسیکو به میدان رفتند.

راموس رهبر مادرید است و به علت محرومیت در بازی قبل تیمش، در دیدار امشب تازه نفس خواهد بود. جرارد پیکه در خانه مادرید با انگیزه بالایی بازی می‌کند. این بازی مانند دیگر ال کلاسیکوها برای مدافع اسپانیایی خاص خواهد بود. او پس از خداحافظی از تیم ملی اسپانیا تنها تمرکزش روی بارسلونا است و می‌خواهد برابر دشمن قدیمی بهترین بازی‌اش را به نمایش بگذارد.

مارسلو و کوتینیو

دو بازیکن برزیلی دیگر در ترکیب اصلی تیم‌هایشان حضور ندارند. آنها به خاطر افتی که داشتند توسط والورده و سولاری نیمکت نشین شدند. مارسلو شب بدی را در نوکمپ گذارند و اجازه کار به بازیکنان حریف را می‌داد. حریفان دوست دارند در مقابل بازیکنانی که در چنین شرایطی هستند بازی کنند. مدافع برزیلی جایگاه خود را از دست داده است و آن را رگیلون گرفته است. در مقابل کوتینیو جایگاهش را به دمبله واگذار کرده است. او نتوانسته به سطح مورد نظر برسد. برنابئو بهترین فرصت است تا دیدگاه‌ها نسبت به او عوض شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یار دوازدهم ریال داوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج