۸۳۶۵۹۳
۱۷ نظر
۵۰۰۱
۱۷ نظر
۵۰۰۱
پ

اعتراض نمایندگان مازندران درباره انتقال آب خزر

نمایندگان مازندران در اعتراض به عدم اجازه مطهری در خصوص طرح پیشنهادی الحاقی در رابطه با ممنوعیت انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی قصد ترک جلسه علنی مجلس را داشتند.

خبرگزاری ایسنا: نمایندگان مازندران در اعتراض به عدم اجازه مطهری در خصوص طرح پیشنهادی الحاقی در رابطه با ممنوعیت انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی قصد ترک جلسه علنی مجلس را داشتند.

در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان بررسی پیشنهادات الحاقی به تبصره ۱۵ لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، علی ادیانی نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی پیشنهادی در خصوص ممنوعیت انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی داشت.

علی مطهری که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت اجازه طرح پیشنهاد به وی نداد و گفت: پیشنهاد شما ماهیت بودجه‌ای ندارد. به دنبال این موضوع نمایندگان مازندران در جایگاه هیأت رئیسه تجمع کردند.

با درخواست علی مطهری نمایندگان حاضر نشدند تا به جایگاه‌های خود بازگردند در نهایت مطهری اعلام کرد: پیشنهاد آقای ادیانی نوعی قانون‌گذاری دائمی است. پیشنهاد بودجه‌ای نباید اینگونه باشد. به عنوان مثال ایشان می‌توانست بگوید ردیف‌های انتقال آب خزر به فلات مرکزی صرف محل‌هایی دیگر شود، اما اینگونه که ایشان مطرح کردند که انتقال آب ممنوع است تصمیمی است که شورای عالی آب می‌گیرد و اصلاً ماهیت بودجه‌ای ندارند.

در ادامه نمایندگان مازندران جایگاه هیأت رئیسه را ترک کرده و قصد ترک جلسه علنی را داشتند. چند عضو هیأت رئیسه تلاش کردند تا جلوی آنها را بگیرند. سپس با رایزنی چند تن از اعضای هیئت رئیسه مجلس، نمایندگان به جایگاه خود بازگشتند.

علی مطهری که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، اعلام کرد: در جنجالی که دوستان شمالی ایجاد کردند ممکن است اسائه ادبی به آقای دامادی نماینده ساری شده باشد که من عذرخواهی می‌کنم ولی شما نیز گاهی مانند دیوار دور ما را می‌گیرید. از سوی دیگر حذف تبصره‌های انتقال آب خزر در ردیف‌های بودجه قابل طرح است.

در ادامه مجدداً نمایندگان مازندران در جلوی درب خروجی تجمع کرده و خواهان خروج از جلسه علنی بودند.

علی مطهری خطاب به آنها بیان کرد: علت بی نظمی شما چیست؟ همان طوری که گفتم شما این پیشنهاد را می‌توانید پس از پایان بررسی تبصره‌ها مطرح کنید ولی پیشنهاد آقای ادیانی قابل طرح نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روح الله مددی

      نمایندگان محترم مازندران اینقدر نظر تنگ نباشید خدا را شکر که نماینده خوزستان نشدید که بخواهید جلوی نفت و گاز را بگیرید .دریای خزر ارث پدران شما تنها نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تنگ نظر خودتی! دریای شمال در اصل دریاچه هست. خشک میشه. جنگلها نابود میشوند

      • بدون نام

        شما میدونی چه بلایی سره محیط زیست میاد با این کار؟ میددنی که هیچ کارشناسی پشت این قضیه نیست؟ و چه پولها قراره واسه این بودجه جابجا بشه که تاوانش رو هم ما باید بدیم؟ جدا ازهمه اینا هزینه تبدیل آب شور به شیرین رو می دونید؟ این یه کار نشدنیه

    • بدون نام

      اون پدر کجا این پسر کجا

    • بدون نام

      اصلاانتقال آب دریای خزر به مرکزایران به مصلحت نیست!خسارات زیست محیطی بزرگ وغیرجبرانی شمال کشور رادچارمی کندومنابع مالی کشورهدر می دهد

      پاسخ ها

      • مازندرانی

        واقعا این نمایندگان بی فکر را باید از شمال اخراج کرد حالا که سهم ما از دریا شمال 11 درصد است چرا از اب دریا استفاده نکنیم دستگاه اب شیرین کن بیاوریم اب کشاورزی پایین دست را تامین بکنیم و اب بالا دست را به استانهای دیگر انتقا ل داد شمال کشور می تواند به چند استان کشو ر ابرسانی بکنند سرمایه منابع ملی برای تمام مردم کشور است نفت گاز اب برق معادن وغیره اگر نماینده استان اگر ملی گرا بودن منافع ملی کشور را در نظر داشتن نه منافع استان را اینها کاسه داغ تر از اش هستنند از مردم ایران شرمنده هستم که چنین نماینده داریم .

      • بدون نام

        چرا از جنوب از دریای عمان که به آبهای آزاد وصله وخطر خشکی نداره آب را به سمنان انتقال نمیدهند شمال دریاچه است بخدا تا شمال زیبا ودرپی آن تا ایرانو نابود نکنند ول کن نیستند

    • رحمان شایسته

      نماینگان استانهای شمالی بجای سنگ اندازی انتقال آب به استانهای نیازمند کشورمان بروند از دیگر کشورهای حاشیه دریای شمال شکایت کنند که سالهاست دارند استحصال آب میکنند. جالبه این همه کشور و شهر و مرکز دور دریای شمال را احاطه کرده فقط و فقط چند تا نماینده مازندران کاسه داغتر از آش شده اند !!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه سواد داشتی میفهیدی چی بگی

      • احسانی

        دمت گرم

    • بدون نام

      من موندم واقعا چقدر کودن و احمق توی کشور داریم.باید اینارو مغزاشونو بشکافن تا ببینن علت این حماقتشون چیه.چرا هیچکسی نمگه که اگه به حجم عظیم از اب دریای خزر کم بشه چه مصیبتی ممکنه ببار بیاره.تا۱۰۰کیلومتر ممکنه از دریای خزر خشک بشه و واسه تمام کشورهای حاشیه خزر ممکنه این اتفاق پیش بیاد.یعنی اونا بوق تشریف دارن که چیزی نگن

    • امیر

      اقای مطهری و دیگر نمایندگان یک مشت ادم بی سواد هستن نمیفهمند که چه مشکل زیست محیطی ایجاد میشه همانطور دریاچه ارومیه را با بی تدبیری خشک کردن الان نوبت دریای مازندرانه

    • بدون نام

      باباجان این چنددرصدباقی مانده هم میدن به کشورهای دوست وبرادر حالاهی مخالفت کنید

    • بدون نام

      بلایی که سر دریای ارومیه آوردن حالا میخوان سر دریای خزر بیارن خاک برسر بی لیاقتتون

      پاسخ ها

      • مهر

        دمت گرم

    • بدون نام

      اگر قراره آبی کشیده بشه باید از جنوب بکشن که اقیانوس وصل میشه نه خزر
      آهای روسیه بیا دهن اینارو سرویس کن که بدجور دارن تر میزنن رو دادی بهشون پرو شدن یادشون رفته مستعمره تو بودن! آقا جان پوتین جان بیا جلوی این احمقهارو بگیر

      پاسخ ها

      • ابوذر

        نعمت های خدا را ارج بنهیم کوتاه نظر نباشیم همه ما ایرانی هستیم پس با نظر تنگی باعث نشویم کشورمان ویرانه شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج