۸۳۶۶۰۱
۱۶ نظر
۵۰۸۰
۱۶ نظر
۵۰۸۰
پ

با ۱۰ نفربر زرهی برترِ حال حاضر جهان آشنا شوید

خودرو‌های نظامی به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که یکی از آن‌ها مربوط به نفربر‌های زرهی است. این خودرو‌ها موسوم به APC بوده و از آن‌ها برای حمل‌ونقل نیرو‌های خودی در میادین نبرد استفاده شده و نقشی ویژه و استراتژیک را ایفاء می‌کنند.

برترین ها - امین نقی زاده: دنیای‌خودرو فقط محدود به سدان‌ها، کراس‌اوورها، شاسی‌بلند‌های بزرگ و خودرو‌های تجاری نیست؛ در واقع این‌ها تنها نیمی از صنعت خودروسازی جهان را تشکیل می‌دهند و هدف از تولید این محصولات، کسب ثروت بیشتر و رقابتی هیجان‌انگیز با محصولاتِ مختلفِ خودروسازانِ متفاوت در سراسر جهان است.

اما نیمه دیگر داستان فضای عجیب و غریبی دارد و به طور کلی از حال هوای هیجان‌انگیز سوپراسپرت‌های مفهومی و سدان‌های پرفروشِ جهانی خبری نیست. در این نیمه، نوبت به قدرت‌نمایی رسیده و همه چیز به جدی‌ترین شکل ممکن پیگیری می‌شود، تا در نهایت محصولی برای میدان جنگ و نبرد آماده شود. بله! آن نیمه معروف مربوط به صنایع نظامی کشور‌های مختلف شده و کمتر کسی از آن‌ها و محصولاتشان اطلاع دارد. در اینجا باید برای توصیف محصولات نظامی به جای استفاده از واژه غول‌پیکر و حیرت‌انگیز؛ از واژگانی مانند گودزیلا استفاده کرد!

خودرو‌های نظامی به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که یکی از آن‌ها مربوط به نفربر‌های زرهی است. این خودرو‌ها موسوم به APC بوده و از آن‌ها برای حمل‌ونقل نیرو‌های خودی در میادین نبرد استفاده شده و نقشی ویژه و استراتژیک را ایفاء می‌کنند.

حالا بحث ما هیجان‌انگیز شده و قطعا شما دوست دارید که با برترین نفربر‌های زرهی جهان آشنا شوید. به همین منظور در ادامه ۱۰ نمونه از برترین نفربر‌های زرهی جهان در سال‌های اخیر را به شما معرفی خواهیم کرد.

Patria AMV XP از فنلاند:

با ۱۰ نفربر زرهی برترِ حال حاضر جهان آشنا شوید

خودروی زرهی Patria AMV XP را باید یک نسخه جدید، بهبود یافته و توانمندتر از Patria AMV دانست که خود را به عنوان یکی از بهترین APC‌های جهان مطرح کرده است. مفهوم XP در کنار نام Patria AMV، به معنای ظرفیت بیشتر، حفاظت بهتر و عملکردی متفاوت است. این خودروی زرهی برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ به نمایش در آمد و از همان آغاز کشور اسلواکی ۸۱ نمونه از آن را سفارش داد. این نفربر‌های سفارشی در بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ تحویل نیرو‌های نظامی کشور اسلواکی شدند.

وزن Patria AMV XP حدود ۳۰ تن است. سنگینی Patria AMV XP کمی بیش از استاندارد‌های تایین شده نظامی است؛ اما باید دانست که پوشش محافظ بدنه آن باعث افزایش وزن شده و باید گفت که فنلاندی‌ها بی‌تقصیرند! وزن زیاد Patria AMV XP به هیچ عنوان مانع انجام وظیفه آن در میادین نبرد نشده و به خوبی شاهد تحرک آن در شرایط مختلف جنگی خواهیم بود. این زره‌پوش بزرگ عملکردی بهتر نسبت به M۲ برادلی آمریکایی، Warrior بریتانیایی و BMP-۲ روسی دارد.

قوس جلوی Patria AMV XP در برابر شلیک‌های ۳۰ میلی‌متری مقاوم بوده و بقیه نقاط آن در برابر گلوله‌های ۱۴.۵ میلی‌متری مقاوم است. همچنین انفجار ۱۰ کیلوگرم TNT هیچ صدمه‌ای به بدنه و چرخ‌های Patria AMV XP نمی‌زد. در این خودروی زرهی می‌توان از موشک‌های RPG-۷ و سیستم حفاظتی NBC استفاده کرد.

می‌توان Patria AMV XP را به سلاح‌هایی با قابلیت کنترل از راه دور مجهز کرد! همچنین یک مسلسل ۱۲.۷ میلی‌متری از دشمنان شما میزبانی می‌کنند. نسخه سفارش شده توسط کشور اسلواکی قابلیت استفاده از توپ‌های ۳۰ میلی متری، مسلسل ۷.۶۲ میلی‌متری و دو پرتابگر موشک ضد تانک را دارد.

این خودروی زرهی برای حرکت از قدرت یک پیشرانه دیزلی توربوشارژ و ساخته شده توسط کمپانی اسکانیا استفاده می‌کند. پیشرانه مذکور ۶۰۳ اسب بخار قدرت داشته و Patria AMV XP را برای حرکت در خشکی و آب همراهی خواهد کرد.

Patria AMV از فنلاند:

با ۱۰ نفربر زرهی برترِ حال حاضر جهان آشنا شوید

نفربر زرهی Patria AMV جهت افزایش قوای دفاعی نیرو‌های زمینی در ارتش‌های مختلف جهان ساخته شده است. این خودرو در سال ۲۰۰۱ معرفی شد و از آن زمان تاکنون، تعداد زیادی از نسخه‌های مختلف Patria AMV به کشور‌هایی نظیرِ کرواسی، لهستان و اسلوونی صادر شده‌اند.

قوس جلوی Patria AMV در برابر توپ‌های ۳۰ میلی‌متری مقاوم بوده و انفجار ۱۰ کیلوگرم TNT هیچ تاثیری برروی آن ندارد. نسخه پایه آن توان مجهز شدن به یک مسلسل ۱۲.۷ میلی‌متری و یا یک پرتابگر نارنجک ۴۰ میلی‌متری خودکار و با قابلیت کنترل از راه دور را دارد. Patria AMV از یک پیشرانه با توان ۴۹۰ اسب بخار در نسخه استاندارد خود استفاده می‌کند؛ اما نسخه تقویت شده این پیشرانه حدود ۵۴۰ اسب‌بخار قدرت داشته و Patria AMV را برای حرکت در خشکی و آب همراهی خواهد کرد.

Piranha V. از سوئیس:

با ۱۰ نفربر زرهی برترِ حال حاضر جهان آشنا شوید

خودروی Piranha V. را باید آخرین ورژن از نسخه تمام زرهی خودروی MOWAG Piranha دانست. Piranha V. در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و بلافاصله چندین دستگاه از انواع مختلف آن را کشور موناکو به خدمت گرفت. البته در سال‌های اخیر نیز کشور‌هایی نظیر دانمارک، رومانی و اسپانیا نسخه‌هایی از آن را خریداری کرده‌اند.

زره این خودرو متشکل از آلیاژ فولاد به همراه مواد کامپوزیتی است. Piranha V. توان مقابله با شلیک توپ‌ها و گلوله‌های ۲۵ میلی‌متری را دارد و به دلیل ساختار لایه‌ای بدنه آن؛ به خوبی در برابر انفجار مین‌های زمینی و... مقاومت می‌کند. از دیگر ویژگی‌های Piranha V، می‌توان به توان مقابله با انفجار ۱۰ کیلوگرم مواد ضد تانک و سیستم حافظتی فعال اشاره کرد.

خودروی زرهی Piranha V. به یک مسلسل سنگین ۱۲.۷ میلی‌متری و یا یک پرتابگر اتوماتیک نارنجک ۴۰ میلی‌متری مجهز می‌شود. این خودرو برای حرکت از توان یک پیشرانه ۵۸۰ اسب‌بخاری استفاده کرده و از ویژگی‌های فنی آن باید به وجود سیستم تعلیق هیدروپروسکوپ نیمه فعال برای تنظیم ارتفاع اشاره کرد.

LAV UP از کانادا:

با ۱۰ نفربر زرهی برترِ حال حاضر جهان آشنا شوید

خودروی زرهی LAV UP را باید ستون فقرات ناوگان نفربر‌های زرهی ارتش کانادا دانست. این خودرو بسیار راهبردی بوده و کانادایی‌ها برای ارتقاء ۶۱۶ دستگاه از انواع مختلف آن، برنامه‌ریزی دقیقی کرده و از سیستمی با نام General Dynamics Land Systems برای ارتقاء LAV UP استفاده کرده‌اند. LAV UP مشتریان زیادی در سطح جهانی دارد که از جمله آن‌ها باید به عربستان‌سعودی اشاره کرد که در مجموع حدود ۹۰۰ دستگاه از انواع مختلف آن را سفارش داده است.

وزن LAV UP به ۲۸ تن رسیده و ساختار شاسی آن v. شکل است. این ساختار باعث حفاظت بهتر و بیشتر سرنشینان LAV UP در برابر انفجار مین و... می‌شود. پوشش زرهی آن از نوع سرامیکی بوده و در مجموع در برابر شلیک سلاح‌های ۱۴.۵ میلی‌متری مقاوم است. پیشانی LAV UP مقداری تقویت شده و در برابر توپ‌های ۳۰ میلی‌متری به خوبی مقاومت خواهد کرد.

از ویژگی‌های LAV UP باید به توان مقابله با موشک‌های ضد تانک، برجک دو نفره با توان مجهز شدن به یک اسلحه ۲۵ میلی‌متری M۲۴۲ Bushmaster (پوشش محدوده‌ای به وسعت ۲.۴ کیلومتر)، مسلسل ۷.۶۲ میلی‌متری، مسلسل ۵.۵۶ میلی متری، سیستم کنترل آتش، دوربین‌های حرارتی و... اشاره کرد.

LAV UP برای حرکت از یک پیشرانه دیزلی ۴۵۰ اسب‌بخاری استفاده کرده و باید توجه داشت که LAV UP برای حرکت در آب خیلی مناسب نیست.

Terrex از سنگاپور:

با ۱۰ نفربر زرهی برترِ حال حاضر جهان آشنا شوید

Terrex یکی از پیشرفته‌ترین نفربر‌های زرهی جهان است. این نفربر در سال ۲۰۰۶ توسط نیرو‌های مسلح کشور سنگاپور به خدمت گرفته شد.

پوشش زرهی Terrex در برابر سلاح‌های ۱۴.۵ میلی‌متری مقاوم بوده و ساختار V. شکل بدنه آن باعث حفاظت از سرنشینان Terrex در برابر انفجار مین و یا ۱۲ کیلوگرم TNT می‌شود. نسخه پایه Terrex به یک نارنجک‌انداز ۴۰ میلی‌متری اتوماتیک و با قابلیت کنترل از راه دور مجهز شده و یک مسلسل ۷.۶۲ میلی‌متری کواکسیال آن را همراهی می‌کند. در Terrex امکان نصب و استفاده از یک مسلسل ۱۲.۷ میلی‌متری وجود دارد. Terrex برای حرکت از یک پیشرانه ۴۰۰ اس بخاری استفاده کرده و یک نفربر زرهی دوزیست است.

Boxer از آلمان و هلند:

با ۱۰ نفربر زرهی برترِ حال حاضر جهان آشنا شوید

خودروی زرهی Boxer یکی از آخرین و پیشرفته‌ترین نفربر‌های زرهی جهان بوده و توسط مهندسان آلمانی و هلندی طراحی و ساخته شده است. از Boxer برای حمل نیروها، خودروی فرماندهی و... استفاده می‌شود.

زره Boxer از ترکیبات خاص سرامیکی ساخته شده و پیشانی آن در برابر توپ‌های ۳۰ میلی‌متری مقاوم است. Boxer از کف، دارای سه لایه محافظ بوده و با توجه به نوع طراحی آن، امواج رادیویی کمی تولید می‌کند. این خودروی زرهی تنها به یک سلاح ۱۲.۷ میلی‌متری و یا یک نارنجک انداز ۴۰ میلی‌متری مجهز می‌شود.

Stryker از ایالات‌متحده آمریکا:

با ۱۰ نفربر زرهی برترِ حال حاضر جهان آشنا شوید

ارتش ایالات‌متحده در سال ۲۰۰۳ تولید Stryker را آغاز کرد و امروزه بیش از ۴ هزار دستگاه از انواع مختلف این نفربر زرهی در ارتش آمریکا به خدمت گرفته می‌شوند.

زره Stryker در برای شلیک‌های ۱۴.۵ میلی‌متری مقاومت داشته و به یک مسلسل ۱۲.۷ میلی‌متری و یا یک نارنجک‌انداز ۴۰ میلی‌متری مجهز می‌شود. Stryker به یک تکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی تجهیز شده و از تکنولوژی مذکور برای مدیریت جنگ استفاده می‌شود. به همین دلیل است که امروزه Stryker به عنوان یک خودروی فرماندهی توسط ارتش ایالات‌متحده آمریکا مورد استفاده قرا می‌گیرد.

Bumerang از روسیه:

با ۱۰ نفربر زرهی برترِ حال حاضر جهان آشنا شوید

نفربر زرهی Bumerang را باید یکی از جدیدترین نفربر‌های ارتش روسیه دانست. این نفربر به عنوان جایگزینی برای سری BTR در ارتش روسیه توسعه داده شد و اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ به نمایش در آمد. نفربر زرهی Bumerang از همان ابتدا مورد توجه ارتش‌های مختلف جهان قرار گرفت و روسیه پیش تولید تعداد زیادی از انواع مختلف آن را آغاز کرد. در سال ۲۰۱۶ تولید Bumerang به جدی‌ترین شکل ممکن دنبال شد و اکنون تخمین زده می‌شود که ارتش روسیه بیش از ۲ هزار دستگاه از انواع مختلف Bumerang را در اختیار دارد.

نفربر زرهی Bumerang به هیچ عنوان شباهتی با نمونه‌های قبلی نفربر‌های زرهی روسیه نداشته و کاملا شبیه به نفربر‌های کشور‌های غربی طراحی و ساخته شده است. پیشرانه نفربر‌های شوروی، در عقب قرار داشت که این موضوع به سرنشینان آنان آسیب جدی وارد می‌کرد؛ اما در Bumerang تمام مشکلات گذشته از بین رفته‌اند.

پوشش زرهی Bumerang در برابر شلیک‌های ۱۴.۵ میلی‌متری مقاوم بوده و ساختار بدنه آن به گونه‌ای است که از سرنشینان در برابر انفجار مین‌های مختلف محافظت می‌کند. Bumerang به یک برجک مسلح به یک توپ ۳۰ میلی‌متری و با توان کنترل از راه دور مجهز شده است. همچنین در Bumerang از مسلسل ۷.۶۲ میلی‌متری کواکسیال و ۴ موشک هدایت شونده ضد تانک از نوع Kornet-M استفاده شده است. از نکات جالبی که درباره Bumerang باید به آن اشاره کرد؛ وجود دو واترجت برای حرکت و ماندگاری برروی آب است!

Pandur ۲ از استرالیا:

با ۱۰ نفربر زرهی برترِ حال حاضر جهان آشنا شوید

نسخه دوم نفربر زرهی Pandur را باید یک موفقیت تجاری دانست؛ زیرا این خودروی زرهی اکنون در کشور‌های اتریش، جمهوری چک و پرتغال به خدمت گرفته شده و اسلوونی موفق به دریافت مجوز‌های لازم برای تولید و مونتاژ آن در خاک خود شده است.

پوشش زرهی Pandur ۲ در برابر شلیک‌های ۱۴.۵ میلی‌متری مقاوم است؛ اما ساختار لایه‌ای ضعیف Pandur باعث شده است که در برابر انفجار مین‌های قدرتمند مقاومت زیادی نداشته باشد. نسخه پایه Pandur از یک مسلسل ۱۲.۷ میلی‌متری استفاده کرده و در نسخه‌های پیشرفته‌تر Pandur شاهد استفاده از یک توپ ۳۰ میلی‌متری با توان کنترل از راه دور هستیم. Pandur جدید یک دوزیست بوده و توان حرکت در آب را دارد.

AV۸ از ترکیه:

با ۱۰ نفربر زرهی برترِ حال حاضر جهان آشنا شوید

خودروی زرهی AV۸ توسط کمپانی FNSS ترکیه و برای استفاده ارتش مالزی توسعه یافته است. در واقع AV۸ را باید نمونه‌ای از نفربر زرهی Turkish Pars دانست که GPV آمریکا آن را توسعه داده و اولین نمونه‌های آن در سال ۲۰۱۳ به ارتش مالزی تحویل داده شد.

قوس جلوی AV۸ در برابر شلیک‌های ۱۴.۵ میلی‌متری مقاوم بوده و سایر نقاط آن توان مقابله با شلیک‌های ۷.۶۲ میلی‌متری را دارد. هر چرخ AV۸ در برابر انفجار ۸ کیلوگرم TNT استقامت نشان داده و بدنه AV۸ در برابر انفجار ۶ کیلوگرم TNT مقاوم است.

نفربر زرهی AV۸ را می‌توان به وسیله یک توپ ۳۰ میلی‌متری و یک مسلسل ۷.۶۲ میلی‌متری کواکسیال مسلح ساخت. همچنین امکان نصب پرتابگر‌های موشک‌های ضد تانک برای AV۸ فراهم شده است. این نفربر از یک پیشرانه قدرتمند با توان ۵۲۳ اسب بخار استفاده کرده و سیستم تعلیق آن توسط آمریکایی‌ها ساخته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ⓜⓞⓢⓐⓕⓔⓡ

      اینها که چیزی نیست ما بهترشو داریم معرفی میکنم...
      پراید : باامکان شلیک از راه دور و مسلسل ۱۶میلی متری و مقاوم درمقابل انفجار tnt به وزن ۵۰۰ کیلو گرم و بدنه زرهی مقاوم دربرابر موشکهای ضد زره
      دو زیست دراب و دریا مقاوم دربرابر جنگهای الکترونیک ...:))

      پاسخ ها

      • م

        خداخیرت بده خیلی جوکی..پای سجاده هستم. ترکیدم ازخنده پخخخ.. برات دعامیکنم زنده وسلامت باشی.

      • محمد حسین

        موش بخوره تورو با نمک
        برو درباره امرپ های سپاه بخون عمویی

      • بدون نام

        حالا به نکته مهم تر که قیمت ناچیزش هست اشاره نکردید!

      • بدون نام

        داداش گُل گفتی (:

      • بدون نام

        به نکات ظریفی اشاره کردی ایول

      • بی نام

        عالی. و سمند ضد موشک

    • بدون نام

      و خاک بر سر ما

    • بدون نام

      نفر بر زرهی همون تانکه؟

    • بدون نام

      سلام لطفا بهترین انواع هواپیمای بمب انداز و موشک انداز هم بزارین

    • کمیل

      پس حلبی هایی که ایران میسازه وباآب وتاب تعریف میکنه چی؟

    • بدون نام

      از سلاح های ایرانی هم بزارید مخصوصا انواع موشک ها

    • حسن گلپور

      لهستان هم یک نفربر عالی داره
      این روسها اصلا بوی از زیبایی نبردن

      پاسخ ها

      • ت

        لعنت بر روس ها

    • m

      ایران کجایی خخخخ فقط ادعا داریم

      پاسخ ها

      • Y-D

        سلام. عزیزان هم وطن. اگر به مخترعان. گمنام. در کشورهای. خارجی. توجیه کنید .خیلی از این افراد. ایرانی. هستند. و تنها دليل. اینکه چرا باید در .کشورهای .خارجی باشند. عدم حمایت از این.
        عزیزان. باعث فراری شدن. صنعتگران. این مملکت شده است. اگر از متفکرین و مخترعین ایرانی.
        مانند کشورهای اروپایی و امریکایی. حمایت شود.
        هیچ نیازی نیست. حسرت. دستاوردهای.
        دیگران. را بخوریم. موفق باشيد. انشاءالله.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج