۸۳۶۶۲۲
۲۳ نظر
۵۰۰۵
۲۳ نظر
۵۰۰۵
پ

آخرین اخبار از تصمیم مجلس درباره حقوق ۹۸

صحن علنی مجلس نیز نتوانست محلی برای توافق در رابطه با درصد افزایش و سازوکار پرداخت حقوق کارکنان در سال آینده باشد و در نهایت بار دیگر تبصره حقوق برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق برگشت خورد.

ایسنا نوشت: صحن علنی مجلس نیز نتوانست محلی برای توافق در رابطه با درصد افزایش و سازوکار پرداخت حقوق کارکنان در سال آینده باشد و در نهایت بار دیگر تبصره حقوق برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق برگشت خورد.

این در حالی است که پیش از این برخی نمایندگان اعلام کرده بودند در رابطه با مصوبات تلفیق برای حقوق مخالفت داشته و پیشنهادات دیگری ارائه خواهند کرد که ظاهراً همین اختلاف نظرها و پیشنهادها مانع تصمیم‌گیری حقوقی شده است.

همان طور که از قبل پیش‌بینی می‌شد ماجرای حقوق کارکنان یکی از بخش‌های چالشی بین دولت و مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه به ویژه در صحن علنی مجلس بود؛ به طوری که از همان ابتدا پیشنهاد دولت در لایحه با مخالفان خود را داشت و بعد از پیشنهاداتی که برای نحوه پرداخت و درصد افزایش حقوق در مجلس مطرح شد ظاهراً توافقی انجام نشده که به تصویب نهایی برسد.

این در شرایطی است که دولت برای بودجه سال آینده درصد افزایش حقوق کارکنان را تا ۲۰ درصد تعیین کرده بود و آنچه که در کمیسیون تلفیق (قبل از ورود لایحه به صحن علنی) به تصویب رسید، نشان از حقوق ۲۰ درصدی با پرداخت یکسان حکایت داشت، اما از همان موقع برخی نمایندگان با نرخ ۲۰ درصد و برخی دیگر با نحوه پرداخت یکسان مخالف بودند.

در این باره نظرهای مختلفی مطرح بود از این‌که ۲۰ درصد افزایش حقوق به طور یکسان نمی‌تواند پاسخگوی نیاز قشر کم‌درآمد و حتی حقوق‌های زیر سه میلیون تومان با توجه به شرایط موجود تورم باشد. از سوی دیگر مخالفانی در مورد نحوه پرداخت پلکانی وجود دارند که تاکید دارند در روش فعلی پرداخت پلکانی برخی از حقوق‌بگیران از افزایش حقوق بهره‌مند نشده و یا حداقل را دارا هستند که برای آنها جای گله باقی گذاشته و نمی‌تواند انتخاب درستی باشد.

در مجموع آنچه نمایندگان تاکید داشتند این بود که "حتی اگر قرار بر پرداخت پلکانی حقوق است باید سازوکار متفاوتی از روند فعلی که در آن حقوق‌های بالا تقریباً افزایش خاصی نداشتند اعمال شده و در آن بازنگری شود".

از این‌رو ظاهراً پیشنهاداتی در مجلس مطرح شده و با عدم تصویب نهایی، قرار است بررسی‌ها همچنان در مورد افزایش حقوق کارکنان ادامه داشته باشد.

اما در این میان دولت موضع خود را اعلام کرده و بر این تاکید دارد که "بیش از این نمی‌تواند حقوق کارکنان را افزایش دهد و جایی برای تأمین هزینه‌های بالاتر ندارد؛ مگر این‌که نمایندگان خود راهی برای هزینه افزایش حقوق پیش‌بینی شده بیندیشند".

این در حالی است که در جریان بررسی‌های بخش حقوق در مجلس، نحوه دریافت مالیات از آن اخیراً تعیین شد که متفاوت از گذشته است؛ به این ترتیب که مالیات بین ۱۰ تا ۳۵ درصد به صورت پلکانی از حقوق کارکنانی که مازاد بر سقف معافیت مالیاتی (دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در ماه) دریافتی دارند، کسر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جمشید لطیفیان

      کلیه اجناس بالاتر از ۵۰/. کران شده حالا برحقوق آقا دولت نمیتوانند بیشتر بیست در صد حقوق کارمندان را اضافه کند

    • بدون نام

      بابا اینها الکی است فقط ۲۰ درصد است دولت نمیتواند پول بدهد ومشکل دارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام بابا همانطور که خودرو سازان تولیدات خود را زیر ۵ درصد کف بازار می فروشند دولت هم زیر ۵ درصد تورم بازار به صورت شناور حقوق پرداخت کند.

      • عامو

        منظور از پلکانی اینه که اگر یک نفر یک سال سابقه و سنوات حقوقی داشته باشد با اون که بیست و نه سال خدمت کرده، از اون بیست و نه ساله کم کنند به اون یک سال خدمت بدهند یا مثلا کسی که زحمت کشیده با مدرک دکترا خدمت میکنه با کارگر ساده ای مثل من، از اون که مدارج و مدارک بالا داره کم کنند و به من کارگر ساده کم سابقه بدهند، بطور کلی نمیخواهند از دولت کمک کنند؟؟؟ از مردم میخوان بگیرند به مردم بدهند با این کار هر سال تعداد زیر خط فقری ها بیشتر میشود،

    • بدون نام

      دولت دشمن ملت

    • بازنشسته تامین اجتماعی

      خا ک تو سر دولتی که تورم ۹۰ درصدی رو کور شده نمیبیه
      وپافشاری بر ۲۰ درصد حقوق دارد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      آخه دولت بی تدبیر ناامید منه بازنشسته با یک میلیون و۲۰۰

      ۲۰درصد یعنی ۲۰۰ اضافه بشه
      با یک میلیون و ۴۰۰ چه کنم !!!!!!!

      بابا ول کن برووووووووو دیگه

      راحت شیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهترین کار این که انهای حقوق بالای ده ملیون میگیرن بیاد روی همان ده ملیون وانها که حقوق کمترازسه ملیون میگیرن به همه سه ملیون پرداخت بشه حالا این بستگی به گذشت کسانی هست تابحال حقوق بالای ده ملیون گرفتن فقط کمی گذشت وازخود گذشتگی میخواد همه میخوان حقوق زیاد بگیرن وهیچ گذشتی درمورد دیگران نداشته باشند این رسم انسانیت وجوانمردی نیست بهترین کار گذشت

    • بدون نام

      این همه بازی هست ،چرا جلسه غیر علنی ؟؟حد اقل حقوق سه ونیم

    • بدون نام

      اگه زیاد کنند اونوقت کی بدزده

    • بدون نام

      هر چی میدن از اون بیشتر مالیات میگیرن
      نمیمیریم راحت شیم لااقل

    • بدون نام

      دلار همان ۳۸۰۰ بشه حقوق هم اضافه نکنید

      پاسخ ها

      • عامری

        مگه نشنیدی دخل به ریال خرج به دلار

      • بی نام‌

        موافقم به شرطی که قیمت اجناس و کالا ها هم براساس دلار 3800تومان باشد نه مثل الان قیمت دلار در حد حرف حدود 12000هزار تومن است و قیمت کالاها براساس دلار20,000تومان است

    • بدون نام

      نمایندگان بیسواد، مگر افزایش حقوق صدقه است که آنکه فقیرتر است باید بیشتر بگیرد، حقوق براساس مدرک بالاتر، سختی کار بیشتر، وظیفه کاری سنگین تر، مسئولیت بیشتردارد، تعیین می‌شود،آیا حقوق یک کارگر که درمعدن کارمیکندبایک آبدارچی باید برابرشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        17/34مگر غیر از این است که خودمان از روی خریت به این نماینده های بیسواد دزد رای میدهیم؟؟؟ اگر رای درست بدهیم یا اصلاً رای ندهیم بهتره،

    • جواد

      منکه دیگه امیدی به این دولتو کشور ندارم چون با این حقوق میخوان کارگرارو بکشن . ما از همین تریبون میگیم اگه این حقوق کفاف زندگیمونو نده بد میبینید خودتونم میدونید.

    • بدون نام

      اخبار دیروز خوندم هفتاد درصد گرانی..... افزایش بیست درصد...‌‌مشکل ایران ، واقعی نبودن دستمزدها ست همین باعث عقب ماندگی ما هستش ببینید میخوایم بنزینو با نرخ واقعی بفروشیم چون دستمزدها واقعی نیست نمی تونیم می خوایم برق و آب رو واقعی به مردم بفروشیم به همین دلیل نمی شه اگر دستمزدها واقعی بشه از صادرات این موارد کلی سود نصیب دولت می شه اینم راه حل......تورم از دلار ۳۵۰۰ تومن رسیده به دوازده هزار تومن......می خوایم بیست درصد به دستمزدها اضافه کنیم نتیجه چی می شه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بقول خودشان مواد غذایی از۵ درصد تا ٢٣٠ درصد رشد کرده

    • محمد

      کاری نداره مثل قبل دلار رو گرون وارد بازار کنید ومجددا خزانه رو پرکنید بعدش چند درصدی رو به خود ملت برگردونید.مثل چند ماه پیش.دیگه نیازی به راهکار نمایندگان مفت خور نیست که شکمشون کاملا سیره.کافیه یه نگاه به پارکینگ مجلس بیندازید ببینید فقط ماشیناشون چقد میارزه.خراب نکنند راهکار توسرشون بخوره

    • امیر حسینی

      یکسری افراد توی دولت و مجلس عمدا این کارها رو میکنن ملت رو علیه نظام بدبین کنن

    • ایلیا

      مشخص بودکه افزایش ۲۰درصدی درکارنیست پارسال۱۸درصدقول دادنداماسه بندازحقوق کسرکردندوعملا۸درصدافزایش دادندامسال گفتند۲۰درصدوراه فراربرای آن بازگذاشتندتاعملاده درصدبیشترافزایش ندندفقط کارمندان رامسخره دارندودست بسرمی کنند.حقوق اگرهم ده برابربشه بازقدرت خریددوسال پیش راهیچ کارمندی نداره آقایون قیمتهارابه دوسال پیش برگردونندافزایش حقوق پیش کش.

    • بدون نام

      آقایان نمایندگان ووزایی که برای نشین برکرسیهای مجلس ووزارت باتبلیغاتی میلیاردی وبرپایی میتینگ ها وکارناوالهای شادی ازمردم طلب رای وقول برطرف کردن مشکلات رادادیدامروز روز وعده وعمل به قولها وسوگندها یی است که داده اید این گوی واین میدان شما بهترمیدانیدکه الان حقوق کمتر از چهار میلیون جوابگوی حتی یک زندگئ. درحددرویشی نیست

    • بدون نام

      آقا جان همه سر کار هستیم.
      دولت نگفته که ۲۰ درصد افزایش میده، یکبار دیگه با دقت بخونید خبر رو.
      دقیقا نوشته شده افزایش تا ۲۰ درصد.
      سال گدشته هم این اتفاق افتاد و خود من به امید افزایش اعلام شده بودم ولی با حقوق یک و هشتصد در انتها فقط ۹درصد تعلق گرفت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج