۸۳۶۸۱۳
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

آغاز پروژه پس گرفتن عنوان آقای‌گلی جهان

ششم آبان ماه امسال یک اتفاق ویژه در فوتسال جهان رخ داد که طی آن رکورد آقای‌گلی جهان در این رشته ورزشی از وحید شمسایی به یک اسطوره برزیلی انتقال پیدا کرد

فرهیختگان: ششم آبان ماه امسال یک اتفاق ویژه در فوتسال جهان رخ داد که طی آن رکورد آقای‌گلی جهان در این رشته ورزشی از وحید شمسایی به یک اسطوره برزیلی انتقال پیدا کرد؛ انتقالی که اگرچه احساس می‌شد با توجه به خداحافظی چندین ساله وحید شمسایی از میادین ملی به‌طور دائم به نام فالکائوی برزیلی ثبت شود اما اخباری امیدوار‌کننده از فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسد که طی آن گویا قرار است برنامه‌هایی از سوی کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی تدوین شود تا مقدمات اولیه برای بازگشت رکورد آقای‌گلی جهان به وحید شمسایی فراهم شود. در شماره امروز «فرهیختگان» به این موضوع پرداخته‌ و جنبه‌های مختلف آن را از مسئولان ذی‌ربط فدراسیون فوتبال و همچنین وحید شمسایی جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید.

خداحافظی فالکائو برای چهارمین بار

الساندرو روزاویرا معروف به فالکائو در دویست‌وپنجاه‌وهشتمین بازی ملی خود به رکورد بی‌نظیر آقای‌گلی فوتسال جهان دست یافت و از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. در بازی دوستانه برزیل مقابل پاراگوئه که با نتیجه ۴ بر ۲ به سود زردپوشان به پایان رسید، فالکائو دو گل از چهار گل برزیل را به ثمر رساند.

کاپیتان تیم فوتسال برزیل در چهارمین نوبتی که از فوتسال خداحافظی کرد توانست رکورد وحید شمسایی را بشکند. در ایران برخی مسئولان مدعی شدند در مسابقات فوتسال تعداد گل‌های زده جزء رکوردها نیست، اما فدراسیون برزیل با انتشار توئیتی اعلام کرد فالکائو تمام رکوردهای رشته‌های توپی را توانسته بشکند و نام خود را به این ترتیب در تاریخ فوتسال برزیل و جهان ثبت کند.

فالکائو ۴۱ ساله که در سال ۲۰۱۶ به خاطر دوران حرفه‌ای برجسته خود در مراسم اهدای جوایز بهترین‌های فیفا نیز جایزه‌ای را در کارنامه‌اش دارد؛ چند ماه پیش اعلام کرده بود که بازی با پاراگوئه آخرین بازی ملی‌اش خواهد بود. با این حال او قصد دارد فوتسال باشگاهی را تا مدتی ادامه دهد.

این بازیکن نخستین بار در جام‌جهانی ۲۰۱۶ و پس از شکست برزیل مقابل ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی، از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. در آن مسابقه همه بازیکنان برزیل از شدت ناراحتی به رختکن رفته بودند اما ایرانی‌ها برای این اسطوره بزرگ فوتسال جهان جشن خداحافظی گرفتند. تصاویر فالکائو روی دست بازیکنان ایران جهانی شد و حتی فیفا هم نوشت: «ایرانی‌ها می‌توانستند به رختکن بروند و برد بزرگ‌شان را جشن بگیرند ولی ایستادند تا خداحافظی یک افسانه را گرامی بدارند.»

فالکائو پس از آن به تیم ملی بازگشت تا رکورد گل‌های ملی وحید شمسایی را بشکند ولی در سال ۲۰۱۷ بدون رسیدن به این هدف دوباره خداحافظی کرد. این بازیکن باز هم به خداحافظی خود پایبند نماند و به تیم ملی برگشت و این بار رکورد بیشترین گل ملی فوتسال جهان را شکست. قرار بود سومین و آخرین خداحافظی فالکائو پس از بازی دوستانه تیم‌های ایران و برزیل انجام شود ولی فدراسیون ایران این بازی را لغو کرد تا پاراگوئه جایگزین ایران شود.

شمسایی در فدراسیون سمت گرفت

حدود یک ماه پیش و به پیشنهاد محمد حسن انصاری‌فرد، رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی احکام اعضای این کمیته از سوی رئیس فدراسیون فوتبال صادر شد. بر این اساس میرشاد ماجدی، بهرام رضاییان، دکتر محمد حسین علیزاده، غلامعلی هنرپیشه، شهاب‌الدین سفال‌منش، وحید شمسایى و پریا شهریاری به‌عنوان اعضای کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی معرفی شدند.

بر همین اساس و با رسمی شدن حضور وحید شمسایی در کمیته فنی و توسعه فوتسال، اقدامات اولیه برای بازگشت آقای‌گلی جهان به این بازیکن آغاز شده و حالا این موضوع در پروسه جدیدی قرار گرفته است.

پیشنهادی که تاج ارائه کرد

از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که این پیشنهاد ارزشمند از سوی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به کمیته فنی و توسعه فوتسال و در راس آنها به محمدحسن انصاری‌فرد، سرپرست این کمیته ارائه شده و قرار است بعد از اردوهای تیم ملی فوتسال و در فرصتی مناسب با دعوت از دو کشوری که چندان قدرتی در فوتسال ندارند، مقدمات کار برای بازگشایی عنوان آقای‌گلی جهان به وحید شمسایی دوباره فراهم شود.

شمسایی: اگر برایشان مهم باشد اقدام می‌کنند

در همین خصوص وحید شمسایی در گفت‌وگویی کوتاه با «فرهیختگان» اظهار داشت: «همیشه گفته‌ام که ۱۰ سال این افتخار نصیبم شده بود ولی در اصل لذت و افتخار آن برای کشورم محسوب می‌شد. من هم نانش را خوردم ولی افتخار اصلی به نام ایران نوشته شده بود و ان‌شاءالله دوباره نوشته خواهد شد.

الان هم برای اینکه دوباره آقای‌گل جهان بشوم، سر و دست نمی‌شکنم و باید ببینیم مسئولان در این مورد چه نظری دارند. برزیل پای فالکائو ایستاد که چهار بار خداحافظی کرد و دوباره او را بازگرداند تا این رکورد آقای‌گلی جهان به او برسد. اگر برایشان مهم باشد مقدمات را فراهم کنند اما باز هم تاکید می‌کنم که من سر و دست نمی‌شکنم.»

در هر صورت به نظر می‌رسد این افتخار در حالی می‌تواند برای فوتسال ایران حیاتی و بسیار مهم باشد که چنین افتخاری در حوزه فوتبال نیز به علی دایی تعلق دارد و با بازگشت آقای‌گلی فوتسال دنیا به شمسایی، دوباره هر دو افتخار به صورت مشترک برای کشورمان خواهد شد.

شمسایی با تایید بر اینکه این موضوع با دستور تاج در حال تحقق است، درباره اینکه کدام تیم‌ها برای رکوردشکنی وی به صف خواهند شد تا با زدن ۹ گل دیگر، دوباره آقای‌گلی فوتسال جهان شود، گفت: «وقتی برای آقای گلی فالکائو دو سه بار با تیم‌هایی مثل جزایر سلیمان و کاستاریکا بازی گذاشتند، ما هم اگر زرنگ باشیم دنبال چند تیم با همین کیفیت می‌گردیم تا این امر را تسهیل کنیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م.خ

      وحید بی خیال شو
      زندگی ارزش این حرفا رو نداره

    • بدون نام

      دنیایی که ورزش رو هم بی کیفیت کرد

    • تاآاااااجیم

      گیردادین به اقای گلی.هه اگه مهم بود براتون الکی جندسال شمسایی را الکی ازتیم ملی دور نمیکردین.فوتبال وفوتسالمون هم مثل سیاسیونمون بی شرفن ودزد ودروغگوو.هه

    • بدون نام

      ارزش نداره با این مسخره بازی ها رکورد زدن ما ایرانی ها عادت داریم در عنوان سازی

    • بدون نام

      مثل خودبرزیلیها همون تیم های ضعیفی که انتخاب کردن همونارو هم انتخاب کنن برای بازی دوستانه چون برزیلیها نامردی کردن وعنوان آقای گلی رو از شمسایی گرفتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج