۸۳۶۸۶۸
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

پایان غیرمنتظره دیدار کیم و ترامپ؛ توافق در ابهام

بنا بر اعلام کاخ سفید، برنامه دیدار دوم رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی تغییر کرده و احتمال امضای توافق بین این دو نیز در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است.

خبرگزاری فارس: در حالی که انتظار می‌رفت دیدار دوم «کیم جونگ‌اون»‌ رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تا ساعاتی دیگر به طول بیانجامد و در پایان نیز توافقی بین این دو امضا شود اما گزارش‌ها از تغییر در برنامه‌های این نشست حکایت دارد.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که نشست دوم کیم و ترامپ به‌طور غیرمنتظره‌ای قرار است زودتر به پایان برسد که به تبع آن امضای توافق مشترک بین این دو نیز در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است.

سندرز همچنین گفت (در زمان انتشار بیانیه) که این نشست ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به پایان می‌رسد و بعد از آن ترامپ به هتل محل اقامت باز می‌گردد. بر این اساس، او قرار است ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت محلی (۱۰:۳۰ صبح به وقت تهران) در مقابل دوربین رسانه‌ها حاضر شود. این در حالی است که قرار بود کنفرانس مطبوعاتی ترامپ دو ساعت دیرتر برگزار شود.

منابع خبری همچنین تصاویری از حرکت و خروج کاروان‌های حامل رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور آمریکا از هتل محل نشست مخابره کرده و می‌گویند که ناهار کاری این دو نیز لغو شده است.

شبکه «ان‌بی‌سی» بامداد امروز به نقل از مقام‌های کنونی و سابق دولت آمریکا گزارش داده است که واشنگتن از درخواست اطلاع از تمام ابعاد و جنبه‌های برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی عقب‌نشینی کرده است.

این در حالی است که در مذاکرات یک دهه پیش کره شمالی و گروه متشکل از اتحادیه اروپا و آمریکا که با شکست مواجه شد، اختلاف اصلی در مورد اصرار غرب برای اطلاع کامل از ابعاد برنامه اتمی پیونگ‌یانگ بود.

ترامپ و کیم روز چهارشنبه در هانوی، پایتخت ویتنام، برای دومین بار با یکدیگر دیدار کردند و آنطور که مقام‌های کاخ سفید گفته‌اند، روز پنج‌شنبه دو طرف با حضور در یک مراسم رسمی توافقنامه‌ای را، که محتوایش هنوز مشخص نیست، امضا می‌کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا که در ابتدای مذاکره با کره شمالی خلع سلاح کامل اتمی پیونگ‌یانگ را به عنوان هدف دولتش اعلام کرده بود، در روزهای گذشته گفته برای تحقق این هدف عجله‌ای ندارد و همین که کره شمالی آزمایش‌های موشکی و اتمی خود را متوقف کرده، مایه خرسندی آمریکاست.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید دقایقی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که علی‌رغم دیدار «سازنده و بسیار خوبی» که برگزار شد اما ترامپ و کیم فعلا به توافقی حول موضوعات مورد بحث نرسیده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اون درمقابل ترامپ،بقول خود عمل نخواهدکرد!درپیونگ بانک به یانکی ها بخاطر این نمایش ها،خواهد خندید!

    • بدون نام

      اوناروحانی ظریف صالحی ندارن هسته ایشون مفت بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج