جاباما
۸۳۶۹۲۵
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

کیانی: جوانی‌مان را برای تراکتور گذاشتیم

مهدی کیانی در آستانه دیدار با تراکتورسازی از احساسش برای بازگشت به یادگار امام پس از ۱۱ سال بازی در آن می گوید.

ورزش سه: مهدی کیانی کاپیتان فعلی طلایی پوشان اصفهانی یازده سال در تیم فوتبال تراکتورسازی بازی کرد. او طی این مدت سه عنوان نائب قهرمانی در لیگ برتر کسب کرد و یک عنوان قهرمانی و نائب قهرمانی در جام حذفی؛ شاید اما مهم ترین افتخاری که کیانی با خود یدک می کشد و در مصاحبه هم گریزی به آن می زند، صعود با تراکتورسازی به لیگ برتر است. اتفاقی که او را به یکی از ماندگارترین بازیکنان این تیم تبدیل می کند.

کیانی روز جمعه باید در ورزشگاه یادگار امام تبریز بار دیگر مثل یازده سال گذشته بازی کند ولی این بار باید مقابل تراکتورسازی قرار بگیرد نه در ترکیب تراکتورسازی.

به همین دلیل گفتگویی با مهدی کیانی کاپیتان تیم فوتبال سپاهان داشته ایم که در قالب این تیم روز جمعه از ساعت ۱۶ برابر تیم سابق خود مقابل هواداران تراکتورسازی صف آرایی می کند.

• تیم سپاهان 14 روز استراحت اجباری داشت؛ در این مورد و اینکه این تعطیلات چه تاثیری در روند تیم شما داشته صحبت می کنید؟

قطعا اگر ما بازی می کردیم، به نفعمان بود و بهتر بود. نمی دانیم جزئیات چه بود و سازمان لیگ نپذیرفت. به هر حال ذوب آهن در آسیا بود؛ برای این تیم آرزوی موفقیت می کنیم. به هر حال ولی اگر بازی می کردیم و مقابل هواداران خودمان به میدان می رفتیم، با روحیه خیلی بهتری به تبریز برای بازی بعدی می رفتیم.

• با این وجود که شما بازی نکردید، در واقع تیم های دیگر برای شما بازی کردند و سپاهان با یک بازی کمتر از صدرجدول جابجا نشد.

خب خدا را شکر ما با یک بازی کمتر در صدر ماندیم و امیدوارم این روند تداوم داشته باشد. هر بازی حکم فینال را دارد. الحمدالله بچه ها به این خودباوری رسیده اند تا شرمنده هواداران نشویم.

• دیدار حساس برابر تراکتورسازی؟

واقعا به نظرم یکی از سخت ترین بازی ها است. تراکتور تیم خیلی خوبی است و بازی های خوبی انجام می دهد. ضمن اینکه هواداران بسیار خوبی هم دارند که همه با آنها آشنایی دارند. ۱۱ سال آنجا بوده ام؛ همیشه برای تیمشان در سرما و گرما می آیند. امیدوارم بازی خوبی باشد. البته ما هم تیم بسیار خوبی هستیم و بازیکنان بزرگی داریم و امیدوارم که بازی بسیار خوبی ببینیم.

• بعد از 11 سال در یادگار امام با پیراهنی غیر از پیراهن تراکتور باید بازی کنی. چه احساسی داری؟

من ۱۱ سال آنجا بودم. بازگشتن به تبریز هم خوشحالم می کند و هم ناراحت. اتفاقاتی افتاد که از این تیم جدا شدم. من می گذارم پای قسمت نه کم لطفی؛ به هر حال ما تیم را به لیگ برتر آوردیم. می توانستیم بگوییم این تیم مال ماست و ما این تیم را به لیگ برتر آوردیم ولی همه می دانند که من اصلا دنبال این چیزها نیستم. امیدوارم هواداران تراکتورسازی فقط و فقط تیم خودشان را تشویق کنند نه اینکه ما را تشویق کنند یا اتفاق دیگری بیافتد.

سپاهان بازیکنان زیادی از تراکتورسازی دارد.

بله من، محمد ایران پوریان، بختیار، خالد و بقیه. ما روزی بازیکن این تیم بودیم. ما جوانی‌امان را برای تراکتورسازی گذاشتیم. نه ما به نظرم هر بازیکنی به تبریز می رود باید به او احترام بگذارند. امیدوارم فقط و فقط به تیم خودشان بپردازند.

به نظر می رسد در صحبت های شما نگرانی خاصی در جو ورزشگاه وجود دارد.

به هر حال تراکتورسازی تیم هواداران است. ما اصلا ناراحت نمی شویم که تشویق نشویم، امیدوارم ولی احترام هشت بازیکن سابق تیم حفظ شود. خودم خواهشی که دارم اصلا من را تشویق نکنند و تیم خودشان را تشویق کنند. حالا هم بازیکنان بزرگی مثل شجاعی در تیم هستند. من هم الان بازیکن سپاهان هستم واصلا دوست ندارم به خاطر ما تیم وارد حاشیه شود.

بازی حساسی است؛ امیدوارم هر تیمی حقش بردن باشد در زمین ببرد نه با اتفاقات و مسائل حاشیه ای؛ به هر حال آقای قلعه نویی هم در این تیم زحمت کشیده اند و همینطور که همیشه به هواداران تراکتورسازی احترام گذاشته اند امیدوارم حاشیه ای ایجاد نشود. اصلا دوست ندارم جوی درست شود که مثلا بگویند تشویق کیانی باعث باخت تراکتورسازی شد.

شما با امیرقلعه نویی 2 سال پیش هم در کورس قهرمانی بودید ولی در نیم فصل دوم از کورس جاماندید. قطعا تجربیات زیادی از آن روزها دارید.

صد در صد. از اول فصل کادر فنی، مدیران باشگاه و بازیکنان کنار هم بوده اند. ما بازیکنان بزرگی در تیم داریم و سپاهان هم تیم بسیار بزرگی است. الحمدالله شرایط طوری شده که امتیازات را تا الان جمع کردیم و هیچ وقت از این تلاش دست برنمی داریم که قافیه را ببازیم. بازی به بازی برنامه ریزی می کنیم و با تمام قدرت پیش می رویم.

• احتمال دارد بار دیگر به تراکتورسازی بازگردید؟

من فوتبالم را مدیون تیم تراکتور و هواداران این تیم هستم؛ چه باشم و چه نباشم هیچ وقت آنها را فراموش نمی کنم. ولی من الان بازیکن سپاهان هستم. حرف زیاد است ولی دوست ندارم حرف بزنم. تا آخر فصل قرارداد دارم و با قدرت کار می کنم. کسی نمی داند در آینده چه اتفاقاتی رخ می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باریش

      هرقدر تیراختور بازی کردین پول گرفتین مجانی کسی بازی نمی کنه و تیم های دیگه نمی خواستن شماهارو الانم از تیراختور رفتین فوتبالتون تمومه چون ما طرفدارای تیم تیراختور شما رو گنده کرده بودیم

    • مهدژ

      پولشو گرفتی منتی نیس

    • تاآاااااجیم

      بجاااش پولش گرفتی

    • بدون نام

      پول گرفتی ..چقدرناشکرن این فوتبال لیستای درپیتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج