۸۳۷۰۷۳
۶ نظر
۵۰۱۳
۶ نظر
۵۰۱۳
پ

ترویج سلبریتی‌های کودکانه در شبكه‌های اجتماعی

يك کارشناس فضای مجازی با بيان اينكه سطح پایین سواد رسانه‌ای بین اقشار مختلف و استفاده بی‌رویه و بدون ضابطه از اینترنت در گروه‌های سنی مختلف به جامعه ما آسیب رسانده است گفت: شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود.

خبرگزاری فارس: علی درویشی امروز در گفت‌و‌گویی به تشریح وضعیت سواد رسانه‌ای جامعه و امنیت در فضای مجازی پرداخت و اظهار کرد‌:‌ سواد رسانه‌ای در جامعه امروز اگر نگوییم نیست در حداقل میزان خود است.

وی با بیان اینکه در بستر تحریم‌های مالی و اقتصادی تنها چیزی که تحریم نشده، اینترنت است افزود: وقتی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تحریم نمی‌شود یعنی یک مسأله‌ای وجود دارد و منافعی برای تحریم‌کنندگان در میان است.

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه ما در بمباران رسانه‌ای معاندان هستیم افزود: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه باید با تمام توان وارد شویم و اجازه آسیب به کشور را ندهیم.

وی تأکید کرد: در فضای مجازی دشمنان توان ما را کوچک نشان می‌دهند اما در کوچکترین اتفاق نامطلوبی که در کشور رخ دهد بزرگنمایی می‌کنند.

درویشی با اشاره به اینکه سواد رسانه را به سه قشر دانشگاه، مدارس و خانواده‌ آموزش دهیم ادامه داد: ما در یک شکاف دیجبتالی گیر کرده‌ایم به طوری که وقتی دستگاه‌های هوشمند وارد کشور شد معلمان و اساتید ما آمادگی لازم برای مواجهه با این تکنولوژی جدید را نداشتند.

وی با بیان اینکه امروز بریتانیا به دنبال مسدود کردن شبکه اینستاگرام است اما ما به راحتی از آن استفاده می‌کنیم گفت: برای افزایش امنیت فضای مجازی ما به اینترنت داخلی و شبکه اینترانت نیاز داریم که سال‌ها پیش کلید خورد اما نمی‌دانیم چرا با شکست مواجه شد.

این کارشناس امنیت شبکه با اشاره به اینکه ۶۰ درصد پهنای باند کشور در اختیار شبکه‌های اجتماعی خارجی قرار دارد اظهار کرد: امروز از اینترنت به نام شبکه‌های اجتماعی یاد می‌شود و ما بیشترین ظرفیت خود را در اختیار این بخش قرار دادیم.

شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود

وی با بیان اینکه شایعه‌پردازی، انتشار اخبار بدون سند و مباحث غیر اخلاقی از آسیب‌های رهاسازی فضای مجازی است افزود: باید به سمت شبکه ملی اطلاعات که زیرساخت‌های آن فراهم است برویم تا از این آسیب‌ها تا حد امکان دور شود.

درویشی با اشاره به اینکه بخش اول شبکه ملی اطلاعات اجرایی و بخش آن در سال ۹۵ آغاز شد تصریح کرد: این شبکه می‌توانست به راحتی اجرایی شود اما عملیاتی نشد.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که می‌توان برای این اتفاق در نظر گرفت وجود شرکت‌های مختلف «آی اس پی» است که درآمد بسیاری دارد و مردم مجبور هستند از آن‌ها خدمات دریافت کنند و با ایجاد اینترانت درآمد این شرکت‌ها از بین می‌رود.

ترویج سلبریتی‌های کودکانه

این کارشناس امنیت شبکه با بیان اینکه نظارت و کنترل خانواده‌ها نیز باید اعمال شود خاطرنشان کرد: اینترنت مختص به جوانان دبیرستانی و نوجوان در کشور تعریف نشده است و حتی کودکان دو یا سه ساله هم صفحه‌هایی ویژه خودشان در فضاهای مجازی دارند و سلبریتی‌های کودکانه در حال ترویج است که بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه والدین باید بر فعالیت کودکان در فضای مجازی نظارت کنند اظهار کرد: در تمام دنیا زمان استفاده کردن از اینترنت برای کودکان را محدود کردند به طوری که کودکان ۶ تا ۱۲ سال در طول روز بیشتر از ۴۵ دقیقه حق استفاده از اینترنت را ندارند.

درویشی با بیان اینکه این نوع قوانین در کشور ما وجود ندارد افزود: دسترسی آزادنه و بدون محدودیت برای همه گروه‌های سنی در کشور ما یک آسیب بزرگ است.

لزوم نظارت بر استفاده کودکان از اینترنت

وی تصریح کرد: در کشورهای بزرگ دنیا کودکان حق ندارند که صفحه مانیتور رایانه خود را در اتاق خوابشان قرار دهند بلکه باید مکانی زیر نظر والدین قرار گیرد اما در کشور ما این قوانین وجود ندارد.

مدرس دانشگاه و کارشناس فضای مجازی با اشاره به اینکه اتاق خواب‌های مجزا مجهز به رایانه برای کودکان در نظر می‌گیریم که معلوم نیست چه استفاده‌ای از آن می‌کنند ادامه داد: قوانین لازم در کشور ما نیز باید منظور شود که کودکان ساعت خاصی را از فضای مجازی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما باید الگوی خوبی برای کودکان خود باشیم خاطرنشان کرد: پدران و مادران نیز باید رعایت کنند و از فضای مجازی کمتر استفاده کنند تا کودکان نیز به آنان تأسی جویند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نجیب زاده

      عزیزم عدم دسترسی کاربران با شناسه ایران به بسیاری از امکانات اینترنتی یعنی تحریم
      برای مثال گوگل ارت
      اپ استور
      برخی مواقع گوگل پلی
      مایکروسافت
      و غیره
      اول سواد خودتون رو ببرید بالا بعد در مورد سواد صحبت کنید
      تحریم اینترنت برای مردم ما دوطرفه یعنی هم داخلی هم خارجیست
      متاسفم برای صاحب نظران بی درک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسن. ما در خیلی سرویس ها تحریم هستیم. چرا میگی تحریم نیستیم. اگر تحریم نبودیم کلی اشتعال اینترنتی ایجاد میشد.

      • بدون نام

        وقتی به راحتی میشه شناسه ایرانی رو تغییر داد و اون رو دور زد وتحریم کننده ها مانع نمیشن یعنی تحریم اینترنت دروغ هست و اونها بخاطر منافعشون اینترنت رو تحریم نمیکنن ولی تبلیغش رو انجام میدن، سواد امنیت سایبریتون رو بالا ببرید بعد ایراد بگیرید به کارشناس.

    • بدون نام

      بگرد هر جای دنیا هر دولتی چیزی را محدود کرد بیا بگو.
      وقتی چیزی آزاد بود نمیگید ، فقط دنبال یک نقطه دنیا نی گردید گه یک چیری ممنوع است.
      شما خیلی چیزها را ممنوع کردی ، اگر می توانستی باقی چیزهت را هم ممنوع می کردی.

      سواد ملت را کی باید ببرد بالا. د لت یا ملت. دکلت که فقط دنبال بستن است. تا چند سال قبل که اسم اینترنت هم جایی آورده نمیشد. مردم خودشان یاد گرفتند. حالا بگو سواد مردم کم است. شما که دوست داشتی اصلا سواد نداشتند. دولت باید آموزش میداد ، ولی از ترس توسعه اینترنت اسمش را هم نمی آورد ، حالا بگید چون مردم کم سوادند براشون بوه. سوادشون هم خودجوش میره بالا. نظام فقط پی حفظ خودش است نه فکر سواد مردم. اگر می تونست همه چی را می بست تا منافعش حفظ بشه.

    • ف.رضایی

      سلام ضمن تشکر از وب سایت شما
      بنده پسرم ۱۲ سالشه و زیاد سرش تو گوشیشه
      به حرفای من هم گوش نمیده
      بگین چکار کنم یا اینکه ایمیل این کارشناس رو بدین ازش سوال کنم(خبر سلیبریتیهای کودکانه)
      سپاس گزارم

    • مهندس عباسی

      سلام من معتقدم که چرا ما خود تحریمی رو دوس داریم. این کارشناس گفته دولت بریتانیا تازه به فکر افتاده اینستا و ... رو در کشورش فیلتر کنه چرا که متوجه آسیب هاش در بلند مدت شده. پس چطور وقتی یه نفر در ایران این رو مطرح میکنه بعضی از افراد جبهه می گیرند.؟ بابا بخدا دنیا خودش داره به این نتیجه میرسه که بستر فضای مجازی فرهنگ سازی و سواد رسانه و استفاده کردن از این فضا رو میخواد. همین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج