۸۳۷۰۸۱
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

دو روی سکه برنابئو برای بارسلونا

بارسلونا برای بیست و پنجمین بار در سانتیاگو برنابئو برنده شد.

وبسایت نود: به نقل از سایت باشگاه بارسلونا، آبی اناری ها شب گذشته و در بازی دور برگشت مرحله نیمه نهایی کوپا دل‌ری در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف رئال مادرید رفتند و در نهایت در دیداری که رئال موقعیت های زیادی را به هدر داد، با درخشش سوارز به پیروزی ۳-۰ رسیده و راهی فینال شدند.

بارسلونا که با تساوی ۱-۱ در زمین خودی، روی کاغذ از شانس کمتری نسبت به رئال برخوردار بود، با اعتماد به نفس ناشی از نتایج سال های اخیر این تیم در خانه مادریدی ها قدم به چمن برنابئو گذاشت و در نهایت به آن چیزی که می‌خواست رسید. بازی کردن در سانتیاگو برنابئو مدت هاست که دیگر هواداران بارسلونا را نگران نمی‌کند.

هواداران بارسا در سال های اخیر با طعنه از برنابئو ه عنوان خانه دوم خود بعد از نیوکمپ نام برده اند و با توجه به درخشش مسی در ال‌کلاسیکوهای برگزار شده در مادرید، لقب "برنالئو" را جا انداخته اند.

پیروزی چهارشنبه شب شاگردان ارنستو والورده، بیست و پنجمین پیروزی تاریخ باشگاه بارسلونا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و سی‌امین پیروزی آبی اناری ها در شهر مادرید مقابل رئال بود. بارسلونا در سال های اخیر پیروزی های پرشماری را در برنابئو تجربه کرده اما داستان همیشه اینگونه نبوده است.

دو روی سکه برنابئو برای بارسلونا

در حقیقت از سال 1902 تا 2008 و در طول 106 سال، بارسلونا در 102 مسابقه در مادرید مهمان رئالی ها بود اما در این مسابقات فقط و فقط 20 برد را تجربه کرد تا درصد بردهای این تیم در مادرید، تنها عدد 19.6 درصد را نشان دهد. همین آمار نشان می‌دهد که چرا بارسایی ها اندک پیروزی های خود در آن دوران را با شور و اشتیاق بیشتری به خاطر می‌آورند؛ از جمله پیروزی 5-0 در سال 1974 با درخشش خوان مانوئل آسنسی و یوهان کرویف و البته پیروزی 3-0 سال 1984 با گلزنی بازیکن اسکاتلندی بلوگرانا، استیون آرچیبالد.

اما 10 سال گذشته، داستان کاملا متفاوتی با سرتاسر قرن 20 و البته دهه اول قرن 21 داشته است. با آغاز دوران گواردیولا و البته سردمداری لئو مسی، بارسا با عزمی جدی برای تغییر تاریخ تلاش کرد و در سال های بعد، نتایج به یاد ماندنی بیشتری در ذهن هواداران خود ثبت کرد؛

پیروزی 6-2 سال 2009 با دبل مسی و آنری و گل های کارلس پویول و جرارد پیکه، پیروزی 2-0 بارسا در بازی جنجالی دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان با دیل لئو مسی، برد 4-0 سال 2015 با درخشش سوارز و نیمار و در دیداری که رافا بنیتس را خیلی زود به نقطه پایانی کار با رئال رساند و البته برتری 3-0 در آخرین روزهای سال میلادی 2017.

از سال 2008 تاکنون بارسا 17 بار در ورزشگاه برنابئو به مهمانی رئال مادرید رفته و در 10 مسابقه برنده از زمین خارج شده تا آمار پیروزی های این تیم در ورزشگاه خانگی حریف با جهشی عجیب به 58.8 درصد برسد.

شنبه شب و در همین ورزشگاه، دو تیم بار دیگر و این بار در چارچوب رقابت های لالیگا به مصاف هم می‌روند. این در حالی است که از آخرین پیروزی لالیگایی رئال در خانه برابر بارسا بیش از 4 سال می‌گذرد. (3-1، اکتبر 2014) با توجه به این شرایط، هواداران رئال حق دارند که از ال کلاسیکوهای خانگی بیشتر هراس داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخ بارسا بهترین تاریخه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج