۸۳۷۲۶۳
۳۳ نظر
۵۰۰۴
۳۳ نظر
۵۰۰۴
پ

قیمت مسکن مطلقاً جهش نمی‌کند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه سال ۱۳۹۸ قیمت مسکن مطلقاً جهش نخواهد کرد، گفت: سایت‌های مجازی و استارتاپ هایی که بتوانند امنیت مردم را تضمین کنند و به دفاتر املاک متصل شوند مورد تأیید ما هستند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه سال ۱۳۹۸ قیمت مسکن مطلقاً جهش نخواهد کرد، گفت: سایت‌های مجازی و استارتاپ هایی که بتوانند امنیت مردم را تضمین کنند و به دفاتر املاک متصل شوند مورد تأیید ما هستند.

مصطفی قلی خسروی در «ششمین نمایشگاه بین‌المللی املاک و مستغلات» اظهار کرد: ما نمی‌توانیم با تکنولوژی مخالفت کنیم بلکه باید با آن همراه باشیم. البته از ریشه اصلی که مشاوران املاک هستند نباید غافل شویم. استارتاپ هایی که با ما همراه باشند پذیرا هستیم ولی آنهایی که از ریشه شأن جدا هستند با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از این سایت‌ها قیمت ملک و آدرس را می‌دهد که اشکال دارد. ما نباید به افزایش قیمت دامن بزنیم. فرضا یک فردی که خانه‌اش را ۱۲ میلیون تومان هم نمی‌خریدند یک مرتبه قیمت ۱۷ میلیون تومان برای آن تعیین کرده و یک نفر هم آن را ۱۶ میلیون تومان خریداری کرده که نباید مرجع باشد. از مردم تقاضا دارم که قیمت‌های منطقه را از مشاوران املاک سوال کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اقدام شهرداری در دهه ۷۰ گفت: آن زمان شهرداری فایل‌های فروش ملک را در اختیار شهروندان قرار می‌داد و متأسفانه بعضی افرادی که از خانه بازدید می‌کردند اقدام به دزدی‌هایی کردند. الان برخی سایت‌ها نیز امنیت را از بین برده‌اند.

خسروی تصریح کرد: اگر سایت‌های مجازی به مشاوران املاک متصل باشند هم ما سود می‌بریم و هم مردم. اما اگر دور شوند شکل نخواهند گرفت و کارایی لازم را نخواهد داشت. ما از سایت‌ها می‌خواهیم که هر از گاهی با ما جلسه بگذارند و نوآوری‌ها را در اتحادیه املاک مطرح کنند. من برخی سایت‌ها را تأیید می‌کنم؛ چرا که برنامه این است با استفاده از این سایت، مردم بتوانند در یک فضای امن سریعاً به فایل‌ها دسترسی داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نظارت اتحادیه املاک بر سایت‌های مجازی گفت: ما از سایت‌ها می‌خواهیم اگر می‌خواهند به اشتغال کمک کنند باید با ما همراه باشند. فناوری باید توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأیید شده باشد ولی ما مشکلات را در جهت اصلاح، به آنها یادآوری می‌کنیم.

سال آینده قیمت مسکن مطلقاً جهش نخواهد کرد

وی در خصوص وضعیت بازار مسکن در سال ۱۳۹۸ گفت: بعد از انقلاب در سال‌های ۱۳۶۸، ۱۳۸۶، ۱۳۹۱ و ۱۳۹۷ با جهش قیمت مسکن مواجه بودیم که چهار مؤلفه اصلی بورس، طلا، حامل انرژی و ارز باعث این اتفاق شد. هم اکنون که توان متقاضیان پایین آمده جهش قیمتی مطلقاً اتفاق نمی‌افتد. اما با افزایش نرخ تورم می‌توان رشد قیمت مسکن را پیش بینی کرد اما پایین‌تر از نرخ تورم خواهد بود.

خسروی با هشدار به ایرانیان برای خرید آپارتمان و ویلا در دوبی، ترکیه یا گرجستان گفت: ایرانیانی که در این کشورها اقدام به خرید ملک کردند بعد از مدتی متضرر شدند. به طور مثال ترکیه دو سند ارائه می‌کند که سند دوم بعد از تصرف ارائه می‌شود و با توجه به اینکه اقامت به سختی داده می‌شود بحث مالکیت ایرانیان به مشکل برمی‌خورد. با این وجود اگر ایرانیان می‌خواهند اقدام به خرید کنند از طریق بانک ایرانی اقدام کنند که در قبال خرید آپارتمان در ترکیه، اجناس تولید ایران فروخته شود. بدین ترتیب از خروج ارز جلوگیری خواهد شد.

در بخشی از این نشست، رضا اربابیان مدیرعامل، یکی از سایت‌های فعال در زمینه معاملام املاک نیز با بیان اینکه با برخی سایت‌های دیگر نیز تلفیق شده‌ایم اظهار کرد: مشاوران املاک قطعاً در فعالیت سایت‌های مجازی مهم هستند. ما نیز با توجه به ترافیک و تعداد کاربران می‌توانیم به آنها کمک کنیم. در خصوص امنیت نیز بسیار حساس هستیم و اگر تخلفی از طرف فردی صورت گیرد آی پی و شماره تلفن فرد مورد نظر را مسدود می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا ۱۵۰۰ فروشگاه راه اندازی کرده‌ایم که سایت‌های مجازی برای آژانس‌های املاک محسوب می‌شوند. در این ویترین تمام آگهی‌ها وجود دارد. در زمینه اعتمادسازی نیز بسیار کمک کرده‌ایم. قرارداد نیز نهایتاً در دفاتر املاک منعقد می‌شود.

اربابیان تاکید کرد: چشم‌انداز ما این است که مردم تجربه خوبی در یک معامله داشته باشند. در خصوص اشتغال نیز ما فعال هستیم و بسیاری از کسب و کارهای کوچک از طریق سایت ما درآمدزایی می‌کنند. به طور مثال فعالان حوزه موبایل، صنایع دستی، موسیقی خودرو و املاک از جمله شغل‌های مرتبط با ما هستند.

همچنین میلاد بازدار، مدیرعامل یکی دیگر از سایت‌های فعال در این زمینه اظهار کرد: به اعتقاد من سال آینده بازار اجاره فعال خواهد. با توجه به اینکه امسال رشد اجاره بها نسبت به قیمت مسکن پایین‌تر بوده پیش بینی می‌شود که نرخ رشد قیمت اجاره نسبت به قیمت مسکن بالاتر برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Hasan Jalil

      سلام و درود
      واقعا ؟دیگه جهش نمی کنه ؟
      وای چقدر خوب .
      خیالمون راحت شد .

    • کارشناس

      قیمت مسکن جهش منفی چند برابری خواهد داشت طوریکه فروشندگان حاضر خواهند شد به کمتر از قیمت های سال 86 ملکشان را بفروشند!

    • بدون نام

      دلتو خوش نکن قیمت مجبوره واقعی شده و به کتر از یکدهم قیمتهای تخیلی الان برسد!
      اون موقع به بر طبل گرانی می کوفتی باید فکر سقوط آنرا هم می کردی!!!!

    • بدون نام

      جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود؟؟؟!
      حالا یواش یواش طمع ضرر رو دارید میکشید! بکشید که لعنت بر خودتان باد!!!!!

    • بدون نام

      ای تو روحت دیگه چقدر جهش کنه لامصب دیگه رسید به مریخ کجا بره دیگه

    • بدون نام

      خودتی!! تا کی سرتو مثل کبک کردی زیر برف!
      فکر کردی مردم با این قیمتهای نجومی پول خودشنو به یه چیزی می دن که ارزشش خیلی پائین تر؟ مگه مردم مثل تواند که پول باد آورده بدست آورده باشن؟!!!

    • بدون نام

      مردم چه خریدار چه فروشنده از این املاکی های کلاش سود نبرده و نخواهند برد، جز ضرر! سایت ها رو همین املاکی های کلاش خراب کردند و مسئولان این سایتها بهتر خبر دارند که این املاکی های کلاش بودند که سایت شونو به گند کشیدند پس بهتر برای جلوگیری اس سوءاستفاده املاکی های کلاش از ورود آنها جلوگیری کنند وگرنه همون میشه که قبلاً بود!!!!!!

    • بدون نام

      پرداخت حق کمیسیون به املاکی های کلاش که باعث گرانی شدید مسکن شدند و ضررهای زیادی به فروشندگان و سارندگان وارد کردند کاری عبث و خریدارها هیچ پولی رو به این کلاشها نخواهند داد چون هیچکاری جز سودجویی و گرانی برای آنها نمی کنند و فروشنده هم بهتر از رءیا بیان بیرون و بفهمند این کلاشها جز به ضرر انها کار نمی کنند و چیزی به آنا ندهند!

    • بدون نام

      املاکی های کلاش فقط باید برن دشتفروشی!!! راه دیگه ای ندارند! کسی پول یامفت به انها نخواهد داد!

    • بدون نام

      تیز برید بخرید اوضاع مشکوکه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برنده خریدار ه جهش ملک در سال اینده حتمیست

    • بدون نام

      آهان. پس گرونی سرسام آور همه چیز در کشور جهش نیست؟؟ پس چی هست؟؟ چرا آدرس غلط میدهید؟؟؟

    • بی سرزمین

      گرون کنی کی قدرت خرید داره هر کاری باید توجیح اقتصادی داشته باشه

    • فریبا

      باور نمیکنم.م.م.م.........

    • بدون نام

      حرف مفت میزنه

    • بدون نام

      بدترین اقدامات مشابه اینجوری در اپلیکیشن دیوار صورت می گیره ، یک سری دلال با آگهیها و قیمتهای ساختگی اونجا به نفع جیبشون قیمت سازی می کنند ، هیچ نظارتی هم وجود نداره

    • بدون نام

      هرچی شما اعلان میکنید برعکسش میشود معلوم است زیر سرخودتان است میگوئید مسکن گران نمیشود برعکسش میشود روزبروز گرانتر میشود واقعا عمروعاصی اید

    • بدون نام

      غیب گفتی مواظب خودت باش!!!!

    • بدون نام

      این آرزو رو که کسی با این قیمتهای تخیلی خونه بخره بگور می بری! میگی نه ببین سال بعد هستی یا نه؟!

    • بدون نام

      بد بخت این املاکی های کلاش چشم شون به در دوخته شده تا یه نفر بره فقط یه سئوال ازشون بپرسه

    • بدون نام

      جهش سقوطی قیمت حتمی است شک نکنید!

    • بدون نام

      اخه مردحسابی مشاوران املاک که خودشون عامل گرونی مسکن وبه فکرجیب خودشونند.بعدمیگه قیمت مسکن رو ازونا سوال کنیم.خدا شفابده

    • بدون نام

      آقای دلال قیمت خونه از پارسال تا الان ۳ برابر شده ، بعد میگی سال بعد جهش نداریم ؟ نه تورو خدا میخوای جهش داشته باشه . همین الانشم هیچ کس با این قیمتای کذایی خونه نمیخره

    • بدون نام

      دیگه کجا میخواد برسه ای بیدینا به فکر ضعیفان مستجر هم باشین تا کی باید بدوند برای خرید خانه...

    • بدون نام

      دیگه چقدر جهش کنه تا کجا

    • بدون نام

      اراجیف تحویل مردم نده

    • بدون نام

      ازجهش وپرش گذشته وبه اوج رسیده.

    • بدون نام

      حالا ببین چنان جهش کند باب دل شما املاکیها

    • بدون نام

      فقط خفه شید جز چرند دروغ و هارت و پورت هیچی بلد نیستید

    • خدا

      نه بابا مردم ميدونن،جهش نداريم ،اينا كه ميبيني حبابه !!!فقط اينقد زياده تبديل شده به كف!!!

    • بدون نام

      رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه سال ۱۳۹۸ قیمت مسکن مطلقاً جهش نخواهد کرد.........خخخخ جهش وقتی هست که قیمت بره بالا حتی تا دو برابر افزایش پیدا کنه وقتی که قیمت مسکن در یک سال دوبرابر شده ایشان دیگر چه جهشی منظورشون هست؟؟!

    • بدون نام

      نمی کند یعنی می کند... تمام.

    • بدون نام

      خدایاقیمت مسکن به زیر صفر برسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج