۸۳۷۳۴۳
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

عربستان تابعیت پسر اسامه بن لادن را لغو کرد

وزارت کشور عربستان سعودی بعد از آنکه آمریکا برای پیدا کردن پسر بن‌لادن جایزه یک میلیون دلاری تعیین کرد، تابعیت سعودی او را سلب کرد.

خبرگزاری فارس: رسانه‌های سعودی از سلب تابعیت سعودی پسر «اسامه بن لادن»، سرکرده گروه تروریستی القاعده خبر داد.

روزنامه دولتی «الریاض» جمعه (۱۰ اسفند) اعلام کرد که وزارت کشور عربستان سعودی تابعیت «حمزه» را بر اساس دستور پادشاهی به تاریخ ۲۱ جمادی الاولی (۸ اسفند) از وی سلب کرده و در جراید و رسانه‌ها اعلام شده است.

این اقدام ریاض به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت از تعیین جایزه برای یافتن پسر بن‌لادن از سوی وزارت خارجه آمریکا صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه آمریکا شامگاه دیروز پنجشنبه اعلام کرد در ازای اطلاعاتی که به دستگیری حمزه بن لادن منجر شود، یک میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

اسامه بن‌لادن یکی از اعضای خانواده ثروتمند بن‌لادن در عربستان سعودی و بنیان‌گذار و رهبر شبکه تروریستی القاعده بود. بن لادن دوم می ۲۰۱۱ در سکونت‌گاهش در آبوت‌آباد پاکستان توسط نیروهای آمریکایی کشته شد.

دولت آمریکا گروه تروریستی القاعده را به طرح‌ریزی حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ متهم کرده است. در این روز، ۴ هواپیمای مسافربری توسط ۱۹ عضو القاعده ربوده شده و برای حمله به برج‌های دو قلوی تجارت جهانی و ساختمان پنتاگون مورد استفاده قرار گرفتند.

اعضای خانواده اسامه بن لادن دارای شرکت‌های تجاری و اداری در عربستان سعودی هستند. مجموعه شرکت‌های «بن لادن» که شرکت هلدینگ و خوشه‌ای عربستانی است یکی از این شرکت‌ها است.

تمرکز اصلی این شرکت در زمینه ساخت و ساز بناها و ساختمان‌های تجاری، توسعه زیرساخت‌های شهری، راه‌سازی و احداث فرودگاه، همچنین ساخت نیروگاه و کارخانجات صنعتی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دشمن شناس

      دولت سعودی تلاش مذبوحانه ای میکنه که بگه عاملان 11 سپتامبر سعودی نبوده اند! و در این راستا فکر میکنه اگه تابعیت اون ها رو باطل کنه پس اونا سعودی نبودن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      یعنی یه همچین دشمنهای احمقی داریم ما

    • دشمن شناس

      خاندان بن لادن از خانواده های بسیار قدرتمند و با نفوذ و نزدیک به آل سعود هستند و از گذشته های دور پروژه های بزرگ دولتی به اون ها میرسیده. مثلا همین جرثقیلی که در نزدیکی کعبه روی زائرین سقوط کرد متعلق به شرکت ساختمانی بن لادن بود که پروژه ی گسترش و نوسازی کعبه و مسحد الحرام رو به دست آورده. و ارتباط سعودی ها با اون ها و فعالیت هاشون در ساماندهی طالبان و مجاهدین افغان و خرید سلاح از آمریکا براشون به بهانه ی جنگ با شوروی بسیار قدیمی و با سابقه است

    • لیلا

      عربستان بزرگترین حامی تروریسم در جهان حالا که ریشه ی گروهک های تروریستی همانند داعش و جیش الظلم و ..بدست غیور مردان و شیران ایران اسلامی داره نابود میشه و دیگه نفسهای اخر ش داره میکشه . عربستان بخاطریکه اربابانش بازهم بهانه برای حضور در منطقه داشته باشند داره این صحبتها را میکنه که بازم تو منطقه بمونن . خاک عالم بر سر سلمان و پسرش و یکایک شون با اون اربابشون

    • بدون نام

      ازاینجابهش میگم نگران نباشه بیاد اینجا بهش تابعیت میدن ومیزارنش رو چشمشون،ماباطالبان کنار اومدیم با اینم رامیاییم

    • بدون نام

      ظاهرا بن لادن ها در ایران هستن خخخخخخ

      پاسخ ها

      • دشمن شناس

        بر دروغگو و منافق لعنت

    • بدون نام

      رژیم کثیف آل سعود برای پاک کردن وجهه ی سیاهش داره وانمود میکنه و تلاش مذبوحانه ای میکنه که به دنیا القا کنه بن لادن ها و سران طالبان در ایرانند در حالیکه حساب هاشون از پول های کثیف سعودی پر میشه!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج